Sunday, December 25, 2005

شوراي ملي مقاومت ايران

فراخوان مقاومت ايران
به حمايت از كاركنان شركت واحد تهران
و محكوم كردن سياستهاي ضدكارگري رژيم آخوندي
يکشنبه، ۴ دي، ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۱

مقاومت ايران عموم مردم تهران به‌ويژه زحمتكشان و كارگران را به حمايت از اعتصاب كاركنان شركت واحد تهران و خواستهاي بر حق آنان و مقابله با توطئه‌ها و تدابير سركوبگرانه رژيم آخوندي فرامي‌خواند.

وضعيت كاركنان شركت واحد كه سالهاست از تنگناهاي معيشتي، كمبود دستمزدها، شرايط طاقت‌فرساي شغلي و فقدان حداقل امتيازهاي حرفه‌يي و سياستهاي سركوبگرانه رژيم آخوندي رنج مي‌برند، در ماههاي گذشته، بعد از روي كار آمدن پاسدار احمدي‌نژاد به مراتب وخيمتر شده است.

كارگزاران رژيم آخوندي در ماههاي اخير تلاش كردند تا با ايجاد تفرقه بين كاركنان شركت واحد از پاسخ دادن به خواستهاي حقه آنان طفره بروند، حقوق معوقه آنان را پرداخت نكنند و در عين حال از شكل‌گيري اعتراضات و اعتصابات در شركت واحد جلوگيري كنند.

در هفته هاي اخير نيروهاي سركوبگر، شماري از كاركنان شركت واحد را دستگير كردند. برخي از دستگيرشدگان در زندان اوين و برخي ديگر در زندانهاي وزارت اطلاعات بسر مي‌برند. سايت اينترنتي كاركنان را تعطيل كرده‌ا‌‌ند. رژيم آخوندي از شكل‌گيري هرگونه سنديكا يا تشكل مستقل كاركنان جلوگيري مي‌كند.

شوراهاي ضدكارگري موسوم به شوراهاي اسلامي كارگران عملاً بخشي از ماشين جهنمي رژيم آخوندي براي سركوب كارگران مي‌باشد و خانه‌هاي كارگر نيز عملاً تحت كنترل همين شوراهاي ضدكارگري است.

مقاومت ايران خواستار محكوميت سياستهاي ضدكارگري و سركوبگرانه رژيم آخوندي از سوي سنديكاها و اتحاديه‌هاي كارگري و سازمانهاي بين‌المللي مدافع حقوق كارگران مي‌باشد و از سازمان بين‌المللي كار مي‌خواهد در كنفرانس آتي خود در ژنو رسيدگي به وضعيت كارگران ايراني را در دستور كار قرار دهد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
4دي1384 (25دسامبر2005)