Saturday, December 24, 2005

بيانيه‌ي كانون نويسندگان ايران

به مناسبت دستگيري اعضاي هيات مديره سنديكاي كارگران شركت واحد

مردم شريف و آزاده ي ايران
در نخستين ساعات بامداد روز پنچشنبه اول دي ماه ، اعضاي هيات مديره سنديكاي كارگران شركت واحد به دستور دادستان تهران در منزلشان در ساعتي معين ، بي هيچ اخطار قبلي ، بطور جداگانه و ناگهاني در وضعيتي كاملا نامناسب از ميان خانواده هايشان بيرون كشيده شده و بازداشت شدند. چنانكه مي دانيد اين اعضاء چند ماه پيش در دفتر سنديكاي خود از سوي يك جريان شناخته و حمايت شده شديدا مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و شماري از آنان چاقو خوردند و زبان يكي از ايشان توسط مهاجمان بريده شد. اين اعضاء سنديكا در حالي كه منتظر دريافت نتيجه شكايت خود از مهاجمان از سوي دستگاه قضايي كشور بودند، بجاي آن با اين بازداشت ناگهاني روبرو شدند.
مردم شريف و مسئو ل ايران
كانون نويسندگان ايران به حكم شرافت و آزادي انديشه و بيان و به پاس مسئوليت قلم در برابر حقوق فردي و اجتماعي ، پيش از اين نيز آزار اعضاي سنديكا را محكوم و با آنان هم‌دردي كرده بود. اكنون بار ديگر شاهد همان برخوردهاي ضد انساني با ستم ديدگان هستيم . اين گونه رفتارهاي ضدآزادي و سركوب‌هاي حساب شده و حذفي عليه حق تشكل و آزادي بيان در كشور ما، با هيچ يك از موازين انساني سازگاري ندارد ، ما را نيز همانند ديگر تشكل هاي آزاد و مستقل به شدت نگران كرده است .
كانون نويسندگان ايران ضمن فراخواندن هم دلي ها و هم كاري هاي مردم و تشكل هاي مستقل و آزاد و كارگري در ايران و جهان براي نجات جان اين فعالان سنديكايي و دفاع از حقوق ايشان براي داشتن تشكل مستقل ، هرگونه بازداشت و برخورد با فعالان كارگري و تشكل ها را محكوم مي كند و خواهان آزادي فوري و ادامه فعاليت و حق آزادي بيان ايشان است .

كانون نويسندگان ايران2 / 10 / 1384