Thursday, December 01, 2005

کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران – برلين / کانون پناهندگان سياسی ايرانی – برلين

فراخوان
ميتينگ اعتراضی عليه رژيم جمهوری اسلامی
در روز جهانی حقوق بشر
به نقض سيستماتيک حقوق بشر در ايران اعتراض کنيم!


انسان های آزاديخواه !
کارنامه رژيم جمهوری اسلامی ايران همچنان بيانگر ادامه دستگيری ، شکنجه ، اعدام ، سنگسار قطع اعضای بدن ومجازات شلاق و سرکوب زنان است. روزی نيست که شاهد نقض حقوق بشر درايران نباشيم .مجازات اعدام به ويژه عليه خردسالان و نوجوانان افزايش يافته است. هم اکنون 30 نوجوان در انتظار اجرای حکم اعدامند. سرکوب اقليت های قومی در کردستان و خوزستان عرصه ديگر نقض سيستماتيک حقوق بشر در ايران است. در تابستان امسال ده ها نفر در اين استان ها توسط نيروهای سرکوبگر رژيم به قتل رسيده و صدها نفر دستگير شده اند که تعداد زيادی هم چنان در بندند.اعدام اسماعيل محمدی درماه گذشته، شکنجه وقتل شوانه قادری و شيركو اميني(دانشجو) در مهاباد وتائيداحکام حبس های طولانی مدت عليه رضا امينى , هلمت آذرپور و عبدالله محمدى از فعالان سياسى كرد بيانگر شدت يابی اين سياست است. ، فشار برای تحميل هر چه بيشتر حجاب اجباری عليه زنان ايران بار ديگر ابعاد تازه ای يافته است. دو انسان ديگر نيزاخيرا به جرم همجنسگرائی به اعدام محکوم شده اند. سرکوب دانشجويان و محاکمه و زندانی نمودن در دستور کار رژيم قرار دارد.
دستگيري، شکنجه و زندانی نمودن فعالين کارگری که برای احقاق حقوق خود مبارزه ميکنند، برای جلوگيری از هر گونه اعتراض سازمانيافته شدت يافته است. در 9 نوامبر امسال پنج فعال کارگري( محمود صالحی ، جلال حسينی ، محسن حکيمی ، برهان ديوارگر و محمد عبدي) به اتهام تجمع کارگری در اول ماه مه در سقز به حبس های طولانی مدت و تبعيد محکوم شده اند.
نقض سيستماتيک حقوق بشر در ايران در سايه منافع اقتصادی دولت های غربی و مذاکرات پيرامون سياست "انرژی هسته اي" ايران به فراموشی سپرده شده است و اين در حالی است که رژيم اسلامی ايران سياست های جنگ طلبانه خود را در خارج و داخل شدت بخشيده است. تهديد عليه اسرائيل در خارج و تهديد عليه نيروهای مخالف که برای جدائی دين از دولت و ايرانی دمکراتيک مبارزه ميکنند، افزايش يافته است. تنها ايرانی دمکراتيک ميتواند تضمين کننده صلح در منطقه باشد. هر گونه حمله نظامی به ايران با هر بهانه ای تنها در خدمت ارتجاع در ايران وهمچنين در منطقه خواهد بود.
آزاديخواهان!

- برای لغو مجازات اعدام
- برای لغو مجازات سنگسار، شکنجه و قطع اعضای بدن
- برای دفاع از آزادی همه زندانيان سياسی – عقيدتی
- برای جدائی دين از دولت
- برای برابری حقوق زنان و لغو حجاب اجباری
- برای تحقق آزادی های بی قيد و شرط سياسی ، آزادی تشکل و اجتماعات
- برای دفاع از جنبش اعتراضی و آزاديخواهانه مردم ايران
- برای خواستار محاکمه سران رژيم جمهوری اسلامی ايران به جرم جنايت عليه بشريت در يک دادگاه مستقل بين المللي
و برای محکوميت هرگونه سازشی با جمهوری اسلامی ايران

با شرکت گسترده خود در اين ميتينگ اعتراضي، به نقض سيستماتيک حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران اعتراض کنيم.

زمان : شنبه، 10 دسامبر 2005 ، ساعت 12
مکان
: مقابل سفارت جمهوری اسلامی ايران
Podbielskiallee 67, Berlin Dahlem, U3- Podbielskiallee

برگزارکنندگان
کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران – برلين
کانون پناهندگان سياسی ايرانی – برلين