Thursday, December 15, 2005

اعلاميه حزب مشروطه ايران

٢١آذر و خطر تازه تجزيه طلبی

هر ٢١ آذر يادآور خطری است که شصت سال پيش تماميت و استقلال ايران را تهديد کرد و يک سال بعد درست در همان روز به گونه ای معجزآسا برطرف شد. در ١٣٢٤ نيرو های اشغالی شوروی دولت خودمختار را در آذربايجان به نخست وزيری پيشه وری و جمهوری مهاباد را به رياست جمهوری قاضی محمد برپا داشتند. اما اگرچه آن تلاش ها برای تقسيم ايران با شکست روبرو شد خطر بکلی از ميان نرفت.

امروز محافلی در بيرون با همکاری فعال گروه هائی از ايرانيان با استفاده از هرج و مرج و سياست های ضد انسانی رژيم اسلامی بارديگر طرح تجزيه ايران را بطور جدی دنبال می کنند. مخاطراتی که رژيم تروريستی برای جهان پديد آورده است همراه با دورنمای يک جمهوری اسلامی مسلح به بمب اتمی ، ديگران را به انديشه ضعيف کردن رژيم از هر راه انداخته است و دامن زدن به گرايش های تجزيه طلبانه در استان های مرزی و سازمان های قومی يکی از مهم ترين طرح های آنان است. تبعيض و خشونت جنايتکارانه مقامات رژيم که مسئوليت عمده در وضع خطرناک کنونی دارد بهانه ای برای اقداماتی شده که از ايران جز خاطره ای باقی نخواهد گذاشت و يوگسلاوی و عراق دربرابر آن بازی کودکان خواهد بود.

اين به هيچ روی تصادفی نيست که "خلق" های ايران به سرعت به مليت ها و بعد به ملت های ايران تبديل شدند و شعار خودمختاری به همان سرعت به فدراليسم و استتقلال تحول يافت.

حزب مشروطه ايران برای برطرف کردن هرگونه انحراف و سوء تفاهم اعلام می کند که:

1 ــ يگانگی ملی و تماميت ارضی ايران نخستين اولويت ماست و موضوع هيچ مذاکره و مصالحه و چانه زدنی نخواهد بود.

2 ــ مواضع حزب بر پايه اعلاميه جهانی حقوق بشر و ميثاق های پيوست آن است و فدراليسم، حق تعيين سرنوشت، و "حقوق سياسی اقوام" هيچ کدام در اين اسناد نيامده اند. ما در عين استقبال از همکاری نيرو های سياسی، از همکاری با هر گروه و گرايشی که به چنين شعار های
زمينه ساز تجزيه ايران باور داشته باشد خودداری می کنيم. حزب به هيچ روی برای رسيدن به قدرت از حق ملت ايران بر سرزمين ملی مايه نخواهد گذاشت.

3 ــ رعايت حقوق بشر همه افراد ايرانی بی هيچ امتياز ويژه مذهبی، جنسيتی، قومی، و نژادی؛ و عدم تمرکز حکومت، موضوع اصلی مبارزه ما، پس از حفظ يکپارچگی ملت و سرزمين ايران، است و به هيچ نيروئی اجازه نخواهيم داد به حقوق ايرانی به عنوان فرد، و ايرانيان به عنوان يک ملت تجاوز کند.

4 ــ حمله نظامی به ايران و کوشش بهر عنوان از سوی هر گروه و دولتی برای تجزيه ايران، يک عمل خصمانه است و با مقاومت يکپارچه ملت ايران روبرو خواهد شد. ما بنا بر نخستين اصل منشور حزب "استقلال و تماميت ارضی و يگانگی ملی ايران برای ما از همه بالا تر است و به هر قيمت و در هر وضعی از آن دفاع می کنيم" در برابر هر تجاوزی به ايران و هر اقدامی در راستای جدا کردن بخش هائی از خاک ايران اولويت های ديگر را در مبارزه موقتا فراموش خواهيم کرد و صرفا به دفاع از يگپارچگی ايران خواهيم پرداخت.

پاينده ايران
زنده باد ملت ايران