Sunday, November 12, 2006

فعالان حقوق بشر در ایرا ن: تنها شاهد قتل زهرا کاظمی اعدام شد


به نام آزادی


در ماه های خیر ما شاهد روند رو به افزایش اعدام ها در ایران هستیم و تقزیبا هفته ای نیست که در روزنامه های حکومتی خبر از تایید احکام اعدام و یا به اجرا گذاشتن آنها ندهند . متاسفانه این اعدام ها در معابر عمومی به اجرا گذاشته می شوند . و شیوه اعدام به دار آویختن زندانی که به مدت طولانی بر طناب دار نگه داشته می شوند . بنظر می رسد که این شیوه برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه است .


بنا بر گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین در شهریور ماه امسال آقای مازن جواد المنشی از زندانیان امنیتی اعدام گردید او تنها شاهد قتل زهرا کاظمی در بند 209 زندان اوین بود.


اخیرا عباس دولت آبادی ریس کل دادگستری خوزستان اعلام نمود که حکم اعدام ده تن از زندانیان خوزستان تایید و بزودی به اجرا در خواهد آمد بنا بر گزارشاتی سه نفر از این افرادی که اعدام خواهند گردید آقایان ناظم بریحی و عبدالرضا هلیچی نیز می باشند .

لازم به ذکر است اکثر این زندانیان از داشتن وکیل محروم بوده اند و در دادگاه های غیر علنی محکوم گردیده اند .


گزارشی دیگری حاکی است یکی از متخصصین هسته ای که به اتهام جاسوسی دستگیر شده و مدتها در بند 209 زندان اوین در بازداشت بود در آبان ماه اعدام گردید . همچنین سه تن از اعضای گروه جند الله ایران که در شهریور ماه امسال از سوی دادگاه انقلاب احکام اعدام دریافت کرده بودند در شهر زاهدان اعدام گردیدند . آنها مدت زیادی در بند 209 زندان اوین زندانی بوده اند .


فعالان حقوق بشر از تمامی فعالین سیاسی ، حقوق بشری ، زنان ، کارگران و سایر اقشار جامعه می خواهد نسبت به موج جدید اعدام ها دست به اعتراض بزنند و همچنین از تمامی مراجع بین المللی و حقوق بشری برای متوقف کردن موج فزاینده اعدام در ایران استمداد می طلبد .


Human Rights Activists in Iran

Hra.Iran@Gmail.Com

www.Hra-Iran.Blogfa.Com

Tel: 0031620720193