Wednesday, November 08, 2006

کیانوش سنجری :" میخواهند من را بکشند"

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
شماره ۱۶4-2006
تاریخ17 /8/1385

بنا بر اخبار رسیده از بند 209 زندان اوین، وضعیت کیانوش سنجری فعال سیاسی و عضو جبهه متحد دانشجویی بسیارنگران کننده میباشد. بنا بر این خبر،سنجری که در جریان ناآرامی در مقابل منزل آیِت الله بروجردی در تهران بازداشت شده بود، به شدت از سوی بازجویان وزارت اطلاعات تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارد.
به گفته ی یک منبع آگاه در زندان اوین، سنجری هر روز در چندین نوبت مورد بازجویی قرارگرفته و در جریان این بازجوییها مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت قرار میگیرد. فریادهای سنجری که در سکوت بند 209 به گوش سایر زندانیان نگهداری شده در این بند رسیده است؛ حاکی از این است که وزارت اطلاعات دولت جدید، روند شدیدی را در برخورد با زندانیان سیاسی اتخاذ کرده است.
گفته میشود کیانوش سنجری بارها فریاد زده است" میخواهند من را بکشند"
سنجری از جمله افرادی است که پیش از این نیز بارها توسط دستگاههای امنیتی بازداشت و زندانی گردیده بود، وی سابقه بازداشت در بندهای مختلف زندان اوین از جمله بند209،بند 325 سپاه ،59 سپاه و بندهای عمومی زندان اوین را نیز دارد.
گفتنی است مادرکیانوش سنجری نیز که روز دوشنبه پس از یک ماه موفق به دیدار با فرزندش شده بود، پس از این ملاقات وضعیت جسمانی او را بسیار نامساعد دانست.
هم اکنون دکتر نعمت احمدی وکالت پرونده کیانوش سنجری را بر عهده دارد.
اخبار مبنی بر شکنجه جسمی کیانوش سنجری در حالی به گوش میرسد که پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر آزار و اذیت زندانیان سیاسی در بند 209 زندان اوین انتشار یافته بود.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر مراتب نگرانی شدید خود را نسبت به وضعیت نگهداری و سلامت جسمانی کیانوش سنجری در بند 209 اعلام میکند و خواهان روشن شدن هر چه سریعتر وضعیت وی میباشد.
بدیهی است در صورت بروز هرگونه اتفاقی برای کیانوش سنجری، مسئولیت مستقیم آن بر عهده وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی میباشد.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
Komite_gozareshgar@yahoo.com
Komite.gozareshgar@gmail.com
http://www.komitegozareshgar.blogfa.com