Thursday, November 16, 2006

ایران پرس نیوز: بالاگرفتن اعتراض در آمریکا نسبت به "عملکرد" رادیو فردا

خبرگزاری آسوشیتدپرس طی گزارشی از بالاگرفتن اعتراضات در آمریکا نسبت به عملکرد رادیو فردا خبر داده است.

به گزارش این خبرگزاری، کنت تیمرمن، مدیر اجرايی 'بنیاد دموکراسی در ایران' مستقر در واشنگتن خواهان تعطیل شدن رادیو فردا شده و می گوید پولی که به این رادیو اختصاص داده می شود، باید برای اخبار بیشتر، بخصوص برای برنامه هايی که مردم ایران را در مورد فساد و وحشیگری مقامات رژیم تهران آگاه کند، اختصاص یابد.

براساس این گزارش، بودجه رادیو فردا 7 میلیون دلار است.

آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد یک گزارش منتشرشده در ماه جولای گذشته در باره برنامه های فارسی زبان که توسط وزارت دفاع آمریکا تنطیم شده است، این نظرگاه را تائید می کند.

براساس این گزارش، رادیو فردا به ندرت موضعی می گیرد که دشمنی با جمهوری اسلامی را برانگیزد.

------------------------------------------------------

رادیو فردا از جمله سرویس‌های سخن‌پراکنی بین‌المللی ایالات متحده آمریکا است که به هزینه کنگره آمریکا و تحت نظر شورای سخن پراکنی بین‌المللی آمریکا، یکی از ادارات دولت فدرال، اداره می‌شود. این رادیو زیر مجموعهٔ رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی است که مرکز آن در پراگ قرار داد.

ماموریت شورای سخن‌پراکنی بین‌المللی آمریکا، بر طبق ادعاهای رسانه‌های وابسته به این شورا، حفظ و اشاعه آزادی و دمکراسی از طریق ارائهٔ اخبار دقیق و عینی در بارهٔ آمریکا و دیگر کشورهای جهان به شنوندگان خارجی است. این شورا ضامن استقلال و حیثیت حرفه‌ای برنامه‌های رادیوفردا و سایر برنامه‌های رادیوتلویزیونی بین‌المللی دولت آمریکا معرفی می‌شود


http://www.iranpressnews.com/source/017662.htm