Tuesday, March 21, 2006

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر


تحصن خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین


خانواده های زندانیان سیاسی در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به زندانیانشان، روز اول نوروز را در پشت دیوارهای زندان اوین خواهند گذراند.این خانواده ها ساعت 11صبح روز سه شنبه با پهن کردن سفره هفت سین در مقابل زندان اوین ، قصد دارند در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و خواسته های قانونی شان، سال جدید را در کنار عزیزان خود آغاز کنند.
این درحالی است که روز گذشته زندانیان سیاسی در بند 350 با اعتراض به آنچه تبعیض و بی عدالتی در دستگاه قضایی نامیدند، اعلام کردند که در ایام نوروز دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
گفتنی است در حالی که چندی پیش دستگاه قضایی با صدور بخشنامه ای از مرخصی کلیه زندانیان به جز زندانیان سیاسی- امنیتی در ایام نوروز خبر داده بود، طی روزهای گذشته مسئولین این قوه با مرخصی تعدادی از زندانیان سیاسی موافقت کرده اما پس از چندی بر خلاف وعده های خود از آزادی آنان جلوگیری کردند.
در حال حاضر بسیاری از زندانیان سیاسی سال نو را در زندان میگذرانند و این در صورتی است که بر اساس قوانین زندانیان حق دارند که در هر2 ماه 10 روز به مرخصی بروند.
امیر ساران، بینا داراب زند،مهندس حشمت الله طبرزدی، اسد شقاقی، مجتبی سمیع نژاد، منوچهر محمدی، خالد حردانی، مه داد حیدرپور و ... از جمله زندانیانی هستند که ایام عید در زندان خواهند بود.
در طی روزهای گذشته تنها تعداد معدودی از زندانیان سیاسی از جمله دکتر ناصر زرافشان، مهران کوثری،مصطفی سنگ تراش و... به مرخصی نوروزی آمده اند.
لازم به یادآوری است 2 سال پیش نیز خانواده های زندانیان سیاسی با برپایی هفت سین آزادی در مقابل زندان اوین، سال را در کنار عزیزان در بند خود تحویل کردند.
کمیته دانشجویی گزارشگرن حقوق بشر ضمن اعتراض خود نسبت به نگهداری غیر قانونی و عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی همبستگی خود را با این حرکت اعتراضی خانواده های زندانیان سیاسی اعلام کرده و خواهان حمایت تمامی شخصیتها و گروههای مدافع حقوق بشر از این زندانیان میباشد.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
http://komitegozareshgar.blogfa.com
komite_gozareshgar@yahoo.com