Wednesday, March 15, 2006

كانون نويسندگان ايران

بهاران خجسته باد

مردم شريف و آزاده‌ی ايران

فرارسيدن نوروز را به شما شادباش می گوييم. سال ها سپری می شود و ما، اعضای كانون نويسندگان ايران، در آغاز هر سال ياد عزيزان جان باخته در راه آزادی انديشه، بيان و قلم، به ويژه سعيد سلطانپور، احمد ميرعلايی، غفار حسينی، محمد مختاری، محمد جعفرپوينده را گرامی می داريم.

ما همچنان در كنار مردم آزاديخواه بر استقرار نهادهای مدنی و صنفی و آزادی اجتماعات پای می‌فشاريم و مي‌خواهيم:

1. از آنجا كه فشار سانسور بر عرصهء نشر كتاب و مطبوعات هر روز فزونی مي‌يابد، مصرانه مي‌خواهيم كه تيغ سانسور از ساحت كتاب و مطبوعات هرچه سريع تر كوتاه شود.

2. دكتر ناصر زرافشان عضو كانون نويسندگان ايران و وكيل خانواده‌ی قتل های سياسی، موسوم به زنجيره ای كه برای دفاع از عدالت نزديك به چهار سال است در زندان به سر می برد، هرچه سريع تر آزاد شود.

3. وضع پرونده يوسف عزيزی بنی طرف و محسن حكيمی (از اعضای كانون نويسندگان ايران) هرچه زودتر روشن شود.

4. اكبر گنجی نويسنده و روزنامه نگار كه به زودی دوره ی حبس شش ساله‌ی وی به پايان مي‌رسد هرچه زودتر و بدون قيد و شرط آزاد شود.

5. سرنوشت پرونده‌ی قتل های سياسی موسوم به قتل های زنجيره ای كه در آن دو عضو كانون نويسندگان ايران، محمد مختاری و محمدجعفر پوينده با بی‌رحمی و سفاكی كشته شدند و نيز پرونده ی قتل زهرا كاظمی هر چه سريع تر روشن شود.

6. احضار و محاكمه دانشجويان و وبلاك نويسان، سردبيران و مسئوولان نشريات عمومی و دانشجويی به دادگاه و فيلترينگ سايت ها كه بطور پيوسته و گسترده در جريان است متوقف شود.

7. اعضای هئيت مديره‌ی سنديكای كارگران شركت واحد از جمله منصور اسالو و همكارانش كه به خاطر دفاع از حقوق قانونی خود دستگير و زندانی شده اند هرچه زودتر و بدون هيچ قيد و شرطی آزاد شوند و همچنين همه‌ی كاركنان اخراجی شركت واحد به سركار خود بازگردند.

8. ما همچنين خواهان روشن شدن نهايی پرونده ی عبدالفتاح سلطانی و رفع اتهام از ايشان هستيم.

و سرانجام چون هميشه آرزومنديم هرگونه برخورد ضدانسانی در همه ی عرصه های زندگی فردی و اجتماعی مردم ايران منسوخ گردد. تا همگی با هرنوع عقيده و انديشه در كنار هم در صلح و بهروزی و سلامت و امنيت زندگی كنند.

كانون نويسندگان ايران

اسفند 1384