Saturday, March 11, 2006

بیانیه / فراخوان ...

مخالفت با جنگ بر عليه ايران و
جانبداري از راه حل سياسي

ايالات متحده آمريکا گويا قرار است در يک هجوم هوائي با ايران وارد جنگ شود و اين بار احتمال مي رود که واشنگتن موفق گردد اروپا را پيشقراول خويش نمايد، مگر آنکه ساکنين اروپا در مقابل آن مقاومت از خود نشان دهند. ما با اين جنگ قاطعانه مخالفيم، حتّـا اگر تهران نيز خواستار دستيابي به تسليحات هسته اي باشد، که اين نيت را نيز ما مردود مي دانيم. زيرا ايران به اين زودي ها موفق نخواهد شد با در اختيار در آوردن تسليحات اتمي، براي ساير ممالک خطري به حساب آيد، علي رغم اينکه احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران، حرف آنرا زده است، که آنرا نيز ما به شدت محکوم مي کنيم. بنابراين راه حل سياسي هنوز وجود دارد.

اما قصد ايالات متحده آمريکا از موضوع نمودن تأسيسات هسته اي ايران دستيابي به اهداف ديگريست:
· مسئولين آمريکا با بمباران ايران مي خواهند قدرت اين کشور را چنان تضعيف نمايند که در نتيجه آن با خيال راحت بتوانند هژموني خود را بر خاورميانه تثبيت نمايند. به همين دليل نيز بيم آن ميرود که علاوه بر تأسيسات هسته اي، شالوده اقتصاد و تأسيسات تدارکاتي اين کشور از قبيل پالايشگاههاي نفت و نيز تأسيسات نظامي نيز چنان که در حمله به عراق انجام شد، هدف بمباران قرار گيرند.
· به علاوه با ايجاد هرج و مرج و از هم پاشيدن شالوده امنيت ايران، قصد دارند آشوبگران را تحريک نمايند و با تحريک اقليت هاي قومي، رژيم اسلامي را بر کنار نموده و رژيمي دست نشانده آمريکا در اين کشور به وجود آورند. آمريکا پس از تحقق حضور نظامي اش در افغانستان و عراق قصد دارد بر منابع نفتي و بر مسير انتقال آن در تمامي خاورميانه کنترل و تسلط کامل بدست آورد.

دولت ايالات متحده آمريکا براي تأمين حاکميت خود بر منطقه بي باکانه صلح جهاني را به خطر افکنده و آتش جنگ را در تمامي منطقه شعله ور خواهد نمود. ايجاد جنگ در ايران نه تنها براي کليه ملل خاورميانه عواقب شديدي بدنبال خواهد داشت، بلکه پاي اروپا را نيز به ميان خواهد کشيد و احتمال درگيري هاي تازه، احتمال جنگ ميان شيعيان و اهل تسنن در عراق و کشيده شدن پاي سوريه و عربستان سعودي در آن بسيار فراوان است. علاوه بر آن بايد حساب بسته شدن راه انتقال نفت و سعود سرسام آور بهاي آنرا نيز نمود. فقط آمار بيکاري و سوء قصد است که رشد خواهد يافت.

پس از تمامي کذبيات واشنگتن براي اثبات حقانيت حمله به عراق، اين بار دولت آمريکا محتاج مشروعيت اخلاقي براي جنگ با ايران بوده، به حمايت دول اروپا نيازمند است. اما تحقق اين مشروعيت و حمايت مجاز نيست.

به همين دليل ما از همگان دعوت مي کنيم که با انجام تظاهرات و اجتماعات و صدور قطعنامه ها در مقابل اين هجوم نظامي مقاومت نمايند. ما بعنوان بخشي از اعتراض جهاني، همچنين با تهديدي که با عنوان نمودن استفاده از "آخرين وسيله" صورت مي گيرد، مخالفت خود را اعلام مي کنيم. زيرا که جنگ در واقع ترور عظيمي بوده و ما خواهان جلوگيري از خصومت و تضمين پيشگيري از هجوم و خودداري از بکار بردن زور مي باشيم.

ما از دولت آلمان و خانم صدر اعظم آن جداً انتظار داريم:
· از هر گونه فزوني تهديد خودداري نمايند، زيرا که انجام آن خواه نا خواه به جنگ ختم خواهد شد. لازم است که به صراحت هرگونه حمايت آلمان از جنگ بر عليه ايران را اعلان نموده و به ويژه عدم دخالت آلمان را قاطعانه مطرح و در دراخل اتحاديه اروپا نيز همين مواضع را اتخاذ نمايند.
· آلمان مي بايست از تأسيس کنفرانسي پايا براي ايجاد امنيت و همکاري منطقه اي در خاورميانه و خاور نزديک که باهدف پاکسازي از تسليحات اتمي انجام شود، حمايت کند، همانگونه که در قطعنامه مورخ 4 فوريه 2006 آژانس کنترل هسته اي آمده است. البته اسرائيل نيز بايد در اين کنفرانس شرکت نمايد. اقدامات لازمه در اين زمينه را دولت آلمان مي بايست همين اکنون انجام دهد.
· دولت آلمان مي بايد اقداماتي صورت دهد تا کشورهاي داراي تسليحات اتمي به تعهدات خويش در زمينه معدوم نمودن اين تسليحات، بر طبق ماده 6 موافقتنامه عدم گسترش اتمي، عمل نمايند.

امضاء کنندگان اوليه متن بالا به قرار ذيل مي باشند:

Aachener Friedenspreis e.V. (انجمن جايزه صلح شهر آخن) ,
Franz Alt,
Bundesausschuss Friedensratschlag (هيئت آلماني شوراي صلح) ,
Andreas Buro,
Angelika Claussen,
Hans-Peter Duerr,
Ulrich Gottstein,
Internationale Aerzte fuer die Verhuetung des Atomkrieges - Aerzte in sozialer Verantwortung e.V. (IPPNW - dt. Sektion, der Vorstand),
(سازمان جهاني پزشکان خواهان پيشگيري از جنگ اتمي – انجمن پزشکان متعهد به مسئوليت اجتماعي – هيئت مديره شعبه آلمان)
Heiko Kauffmann,
Kooperation fuer den Frieden (همکاري براي صلح) ,
Mohssen Massarrat,
Oskar Negt,
Netzwerk Friedenskooperative (شبکه همکاري صلح) ,
Bernhard Nolz,
Horst-Eberhard Richter,
Horst Schmitthenner,
Hans Christoph von Sponeck,
Mani Stenner,
Peter Strutynski,
Frank Uhe,
Reinhard Voss,
Peter Wahl,
Konstantin Wecker.

مسئولين حقوقي متن فوق عبارتند از: Andreas Buro / Mohssen Massarrat

از کساني که مايل باشند زير اين متن را امضاء نموده و در مخارج انتشار آن شرکت نمايند دعوت شده است در صورتي که منفرد باشند دستکم مبلغ 20 يورو به حساب بانکي زير واريز نمايند و در صورتيکه مربوط به سازمان يا تشکيلاتي باشند 50 يورو واريز کرده و حمايت خويش را به اطلاع بانيان اين اقدام برسانند:
Kooperation fuer den Frieden, c/o Netzwerk Friedenskooperative,
Roemerstr. 88, 53111 Bonn,
Tel.: 0228/692904, Fax: 0228/692906, per E-Mail an:
iranaufruf@koop-frieden.de


Spendenkonto:
Foerderverein Frieden e.V. Konto-Nr. 33035 bei Sparkasse Bonn
(BLZ 380 500 00),
Stichwort: Iranaufruf

اين فراخوان قرار است در 17 ماه مارس در روزنامه آلماني فرانکفورتر روندشاو منتشر گشته و در 18 مارس در شهر برلين تظاهرات خياباني انجام خواهد شد

فارسي از حميد بهشتي .