Saturday, March 18, 2006

اطلاعيه اعلام موجوديت جنبش زنان آزاديخواه

جنبش آزادي ايرانيان
عشق ، ايران ، آزادي

امروز که ايران در آستانه تولدي دوباره قرار گرفته است ، " جنبش زنان آزاديخواه " با گرد هم آمدن دختران و زنان مبارز در درون و بيرون مرزها تشکيل ميگردد .هدف ما پيگيري و احقاق حقوق مردم ايران ، به خصوص جامعه زنان ايراني در چهار چوب
" جنبش آزادي ايرانيان " و با احترام به مرامنامه ده ماده اي (منشور آزادي ايرانيان ) خواهد بود
بدين منظوردست ياري به سوي تمام آزاديخواهان دراز مي کنيم .مبارز عزيز مينا ملکي در هلند سخنگوي اين جنبش خواهد بود .
" ايران هرگز نمي ميرد "
جنبش زنان آزاديخواه
8 مارس 2006
17 اسفند 1384
*******************


منشور آزادي ايرانيان(جنبش زنان آزاديخواه)
به نام يزدان پاك
و به نام عشق، ايران و آزادي؛

امروز تمام مردم متمدن دنيا دست به دست حکومتهاي دانا و منتخب خود براي رفاه ، شادي ، اسايش و امنيت بيشتر تلاش ميکنند . در ايران ، در سرزمين من که گاهواره ي تمدني بزرگ بوده است ، مردم نجيب ، زيبا ، باهوش و شجاع ايراني سالهاست که مبارزه اي سخت و طاقت فرسا براي کسب حداقل نياز هاي يک انسان را در پيش گرفته اند ، تا بتوانند فقط زنده بمانند و در شمار آدميان باشند .مردم سرزمين من توسط حکومت مذهبي و فاسد ملا ها به گروگان گرفته شده اند و در تمام امور شخصي و اجتماعي و حتي خصوصي ترين مسا يل زندگي مورد تفتيش و دخالت حکومت قرار ميگيرند وبه زندان ، شکنجه ، ترور و اعدام محکوم مي شوند ، با اين توجيه که در انديشه ي حاکمان مذهبي مردم ايران ، صغير ، نادان و نا بالغ به شمار مي آيند و نياز به قيم و سرپرست دارند و بايد ولي فقيه با اعمال " ولايت مطلقه ي فقيه " بر جان ومال و ناموس آنها نظارت و دخالت کند .ملاهاي حاکم بر ايران که در فکر و عملکرد به هيچ عنوان از جنس مردم ما نيستند ، براي تحقق افسانه اي مذهبي که ساخته و پرداخته ي ذهن بيمار مرشدان آنها مي باشد ، با ماجرا جويي هاي بي پايان خويش دنيا را به آشوب و بلوا مي کشانند ، چرا که طبق اين افسانه ي مذهبي " نجات بخش" سوار بر اسب سپيد خويش ، وقتي مي آيد که تمام دنيا از شر و پليدي آکنده شده و نظم جهان به هم ريخته باشد . با اين توضيحات شايد دنيا بيشتر بتواند رفتار عجيب دولت انتصابي احمدي نژاد را در انکار جنايتي هولناک همچون هالوکاست و ادعاي حذف کشوري محترم از نقشه ي جغرافيايي جهان را درک کند ، مردم دنيا بايد بدانند که اين دولت منتخب مردم ايران نيست و نماينده ي ارتجاعي ترين لايه ي تفکر حوزوي مي باشد .ما دانشجويان و فعالان سياسي و زنان آزاديخواه ايراني در چنين موقعيت خطير تاريخي جهت آشکار شدن فاصله ي فاحش انديشه ، گفتار و کردار خويش با حاکمان نادان امروز ايران ، بدينوسيله ضمن اعلام موجوديت جنبش زنان آزاديخواهبار ديگر خواسته ها ، اهداف و شيوه ي عملکرد خود را در راه دشوار مبارزه براي آزادي ، به صورت " منشور آزادي ايرانيان " در 10 اصل ذيل بيان ميداريم و جهت نيل به آنها از تمام خواهران و برادرانمان ( فرزندان آدم و حوا ) و تمام آزاديخواهان وبه ويژه ايرانيان آزاده استمداد ميطلبيم.با تکرار و تاکيد بر چهار اصل پلوراليسم ،سکولاريسم ، ليبراليسم ، دموکراتيسم ،اعتقاد داريم به :

1- تغيير نظام و رفراندم با نظارت سازمان ملل متحد
فراخواني و تلاش در مبارزه ي بدون کاربرد خشونت براي تغيير نظام ناکار آمد جمهوري اسلامي و برگزاري رفراندم جهت تعيين نوع نظام با نظارت سازمان ملل متحد

2- شکل گيري حقوق اساسي تاسيسي براي ايران آينده
شکل گيري حقوق اساسي تاسيسي براي ايران بر اساس موازين جهاني حقوق بشر ، اعم از اعلاميه ي جهاني حقوق بشر ، منشور ملل متحد ، پيمان هاي بين المللي ناظر بر صلح ، عدم تجاوز و توسعه ي پايدار ، ميثاق هاي حقوق سياسي – مدني و اجتماعي – اقتصادي و ايجاد ضمانت اجرايي جهت التزام عملي به مفاد اين پيمان ها جهت فراگيري آزادي هاي فردي ، اجتماعي وتامين حقوق شهروندي و لغو اعدام و شکنجه .

3- دموکراتيسم : احترام به راي واقعي و آگاهانه مردم
معرفي و ترويج دموکراسي براي گذار مدني از دولت دين سالار ( (THEOCRATIC به دموکراسي عرفي گرا (SECULAR) مبتني بر اراده ي عموم جامعه که بر مکانيسم دموکراسي پارلماني و نمايندگي تحقق مي يابد . با پرهيز از هر گونه خشونت و تاکيد بر حق اعتراض و مبارزه ي مدني .

4- سکولاريسم : جدايي دين از سياست و حکومت
معرفي و ترويج سکولاريسم و آگاهي بخشي نسبت به عواقب شوم دخالت مذهب در دولت که برگهاي سياهي در تاريخ جهان و به خصوص اروپا و آسيا را به خود اختصاص داده است و تاکيد بر اصل جدايي نهاد دولت از نهاد مذهب .

5- برابري حقوق جنسي ( زن و مرد ) ، حقوق مذهبي و قومي
تلاش براي شناسايي قوانين تبعيض آميز و نفي رفتارهاي اينچنيني و يافتن گزينه هاي مناسب با استفاده از قوانين مترقي بين المللي جهت تغيير قوانين ضد بشري ( در قوانين داخلي ) که سبب تبعيض جنسي ، مذهبي و قومي مي شود . به خصوص تلاش براي برقراري حقوق برابر زنان و مردان.

6- ايران آينده :همسايه خوب در دهکده جهاني
تلاش براي افزايش آگاهي جامعه در جهت نفي هر گونه ماجراجويي در سياست خارجي و امکان همزيستي و همکلري دسته جمعي با خانواده ي دموکراسي ها و جامعه ي جهاني بر اساس اصل نياز ها و منافع مشترک . قرار گرفتن به عنوان عضوي کوچک ، مثبت و قابل اطمينان در جامعه ي جهاني و تلاش براي ايجاد شرايط مورد نياز جهت پيوستن به سازمان تجارت جهاني .

7- ناسيوناليسم : تاکيد بر عنصر مليت ايراني به مثابه ي عنصر سازنده ي تاريخ و فرهنگ مشترک ايرانيان
تلاش براي باز شناختن هويت ايراني جهت برقراري و حفظ همبستگي اجتماعي ، يکپارچگي سرزميني و تماميت ارضي کشور ، نه با فهمي شوونيستي و سرکوبگرانه ، بلکه براساس پذيرش ميراث چند تکه و متکثر هويت تاريخي ايران ، دموکراتيسم قومي و پلوراليسم فرهنگي و احترام به حقوق سياسي اقوام .

8- سنديکاليسم : حق اعتصاب وتشکيل تشکلهاي صنفي
تلاش جهت معرفي و تشويق و حمايت از حقوق صنفي طبقات ايراني بر اساس اصل سنديکاليسم و به رسميت شناختن حق اعتصاب ، ايجاد تشکلهاي صنفي ، اعتراض به وضعيت معيشتي و رفاهي و خواست مناسباتي عادلانه بين کارگزار و کار فرما .

9- مرجعيت اجتماعي نهاد دانشگاه به مثابه مغز متفکر جامعه
تلاش براي به رسميت شناختن مرجعيت اجتماعي نهاد دانشگاه به مثابه مغز متفکر جامعه و پايان دوران تصدي نهاد ما قبل مدرن در عرصه ي توليد دانش ، حوزه هاي علميه و محافل رسمي و غير رسمي آموزش فقاهتي در ايران.

10- پندار نيک ، گفتار نيک ، کردار نيک
تلاش براي بازسازي و بازپروري ذهن جامعه و به خصوص کودکان که سا لها تحت شستشوي شديد مغزي در مدارس بوده و به کينه توزي ، غم ، رياکاري ، دروغ ، ترس ، مصلحت انديشي مغرضانه ، فحاشي سياسي و اجتماعي ، جاسوسي ، بيرحمي و مجموعه صفات منفي آلوده شده اند و ذهن پاکشان آکنده از خرافات مذهبي گشته است و زنده کردن دوباره روح عشق ، احترام ، شجاعت ، راستگويي ، شادي و آزاديخواهي .

ايران هرگز نمي ميرد
جنبش زنان آزاديخواه
17اسفندماه برابر با8مارس روزجهاني زن