Thursday, March 02, 2006

بیانیه / فراخوان فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امريکای شمالی

تجمع اعتراضی
در مقابل دفتر اروپايی سازمان ملل متحد در ژنو

با حضور جمعی از قربانیان نقض حقوق بشر در ايران
جهت درخواست محکوميت نقض گسترده، مستمر و برنامه ريزی شده حقوق بشر در ايران
تعيين ناظری ويژه و دائمی برای نظارت بر وضعيت حقوق بشر در ايران

محل: ژنو- Place des Nations ( روبروی مقر سازمان ملل )
تاريخ: 13 مارس 2006
ساعت: 2 بعداز ظهر
تماس(سوئيس) : تلفن همراه 079 464 20 38

و ايميل mnrecht@hotmail.com

« فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امريکای شمالی »ihrnena@gmail.comانجمن فعالان حقوق بشر در ايران ـ کانادا : FaalanHRC@yahoo.cahoghoghebashar@rahaeii.com انجمن مدافعین حقوق بشر و دمکراسی در ایران – فرانسهاتحاد برای دفاع ازحقوق بشر در ایران – واشنگتن – آمریکا : adhri1@yahoo.comانجمن مدافعين حقوق بشر در ايران ـ بلژيک : kanon253@hotmail.cominfo@vzvmiran.de :کانون دفاع از حقوق بشر در ایران - آلمانshafaei@azadegy.de شبکه فعالان حقوق بشر ایرانی در آلمان :kdaddih@hotmail.com : کانون دفاع ازدمکراسی در ایران– هلندinfo@komitedefa.org : کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – سوئدdefendhriran_ca@yahoo.com :کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – کالیفرنیا – آمریکاnoranali2003@yahoo.noکمیته نوران ( کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – نروژ) :yebarak@yahoo.ca : سازمان ایرانیان غرب کانادا – ونکور – کاناداdemokrasi9@yahoo.comکمیته دفاع از آزادی و دمکراسی در ایران – اطریش :mnrecht@hotmail.com فعالین ایرانی حقوق بشر- سوئیس:کميته اتحاد برای دمکراسی در ايران ـ ايتاليا : updi@libero.itkupg_iran@yahoo.de کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین:info@irantestimony.com : Irantestimony - فعالان دفاع از حقوق بشر


حمايت جمعی از نهادهای مدنی و فعالين حقوق بشر سوئيسی از تجمع اعتراضی در ژنو*

"کميته مشترک برگزاری مراسم روز جهانی حقوق بشر در شافهاوزن سوئيس 2006 " ، که مراسمی را بمناسبت روز جهانی حقوق بشر در شهر شافهاوزن سوئيس تدارک ديده است، طی نامه ای به خانم لوئيس آربور ،رئيس کميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد ، از خواستهای "فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امريکای شمالی" در تجمع اعتراضی ژنو حمايت بعمل آورده است.
اين کميته در نامه خود از وضعيت حقوق بشر در ايران ابراز نگرانی شديد کرده و با تکيه بر گزارشات "فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امريکای شمالی" و ديگر سازمانهای حقوق بشری، مواردی از نقض حقوق بشر در ايران را بر شمرده است.

اعدام های بدون محاکمه و دستجمعی، شکنجه، آدم ربائی، محاکمات غيرعادلانه، شرايط سخت زندانها، دخالت در امور شخصی شهروندان ، محدوديت آزادی عمل، عقيده، تجمع، مذهب و ... از جمله موارد ذکر شده در اين نامه هستند. در ادامه خاطر نشان شده است که رژيم ايران نه معاهده ضد تبعيض عليه زنان و نه معاهده ضد شکنجه را امضاء کرده است.

در پايان اين کميته حمايت خود را از دو خواست " فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امريکای شمالی" اعلام می دارد و از کميسيون حقوق بشر سازمان ملل می خواهد که نقض گسترده، مستمر و برنامه ريزی شده حقوق بشر را در ايران محکوم کند و ناظری ويژه و دائمی برای نظارت بر وضعيت حقوق بشر در ايران تعيين نمايد.

"کميته مشترک برگزاری مراسم روز جهانی حقوق بشر در شافهاوزن سوئيس 2006"
متشکل از جمعی از سازمانها و نهادهای مدنی و فعالين حقوق بشر سوئيسی است که نهادهای تشکيل دهنده آن عبارتند از: انجمن حقوق بشر سوئيسMERS) )، گروه مسيحی ضد شکنجه (ACAT )، موسسه امدادی کليسای پرتستان سوئيس (HEKS )، ازدواج اجباری – سوئيس، ليست آلترناتيو- شافهاوزن، موسسه امدادی کارگری سوئيس(SHA ) - شافهاوزن، عفو بين الملل بخش شافهاوزن، سازمان کمک به پناهندگان - شافهاوزن، مرکز موسسه های امدادی – شافهاوزن.
3/3/2006 برابر با 12/12/1384

بیانیه مطبوعاتی سازمان جوانان حزب سوسیال دمکرات سوئد
در حمایت از تجمع اعتراضی در ژنو

ما سازمان جوانان حزب سوسیال دمکرات سوئد از فراخوان « فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امریکای شمالی » برای یک تجمع اعتراضی حمایت می کنیم. این تجمع اعتراضی در روز 13 مارس در مقابل دفتر اروپایی سازمان ملل برگزار خواهد شد. این تجمع برای اعتراض به نقض شدید حقوق شهروندی در ایران که جزئی از زندگی روزمره است برگزار میشود. جامعه جهانی میبایست نقض حقوق بشر در ایران را جدی گرفته و به راستی بر اساس آن ارزشهایی که سازمان ملل شکل گرفته ،اقدامی علیه نقض حقوق بشر در ایران انجام دهد.
هر 8 ساعت حقوقی از حقوق شهروندان ایرانی نقض می شود، آنها مورد فشار قرار گرفته، به زندان افکنده می شوند یا اگر سخنی در این باره بگویند به موقعیت بدتری دچار خواهند شد. وضعیت فوق العاده است. باید چه قدر بگذرد تا جهانیان به اقدامی دست بزنند؟ الان وقت عمل است.

آنا شودین / رئیس شاخه سازمان جوانان حزب سوسیال دمکرات سوئد



حمایت انجمن قلم کانادا

از خواستهای تجمع اعتراضی 13 مارس در ژنو

آقای حسین ماهوتیهای گرامی
هماهنگ کننده "فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشردر اروپا و آمریکای شمالی "

از طرف انجمن قلم کانادا، در حمایت از فراخوان فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی برای محکوم کردن جمهوری اسلامی ایران در اجلاس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، بخاطر کارنامه دهشتناک آن کشور درامر حقوق بشر، این نامه را برای شما می نویسم. سالهاست که در انجمن قلم کانادا ما هم نگران تجاوزات خارق العاده به حقوق بنیادی انسان به ویژه آزادی عقیده و بیان در ایران هستیم.
بسیاری از اعضای افتخاری انجمن ما بدست مقامات دولت جمهوری اسلامی به شدت آزار دیده اند. پرونده شکنجه و قتل زهرا کاظمی به دست این مقامات در سال 2003 هنوز حل نشده باقی مانده است، و ما هنوز عمیقا نگران نوع رفتار با اکبر گنجی، امیرعباس فخرآور، و ناصر زرافشان، در میان بسیاری دیگر، میباشیم.
ما نیز، همراه با فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی، از تعیین یک گزارشگر ویژه برای تهیه گزارش های مستمر از وضعیت حقوق بشر در ایران حمایت میکنیم.
متاسفانه از طرف انجمن قلم کانادا نماینده ای در اجلاس سال جاری کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در ژنو شرکت نخواهد کرد، اما قلبها و بهترین آرزوهای ما همراه شما حواهد بود.

آلن کامین رییس کمیته نویسندگان در بند، انجمن قلم کانادا
4/3/2006 برابر با 13/12/

..................................


حمایت حزب چپ سوئد

از خواسته های گردهمایی اعتراضی 13 مارس « فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امریکای شمالی » در ژنو

7 مارس 2006 ،استکهلم


درطول موجودیت رژیم اسلامی ایران، انسانهای دیگراندیش که برای حقوق اساسی بشر تلاش کرده اند تهدید شده، مورد آزار قرار گرفته، بازداشت شده، به زندان انداخته شده و اعدام شده اند. هزاران نفر که به مردم و وطنشان عشق ورزیده اند اعدام شده اند. گناه آنها این بود که قصد داشتند تا حاکمیت مردمی-دمکراتیک و کشوری مدرن را بنا کنند. یکی دیگر از خواسته های اعدام شدگان برابری ارزش و حقوق زنان و مردان بود. همه کسانی که برای رعایت حقوق بشر و آزادی ایجاد تشکلات صنفی تلاش میکنند به شکل نظام یافته در معرض فشار هستند. آنها دستگیر شده، شکنجه میشوند و حقوق شهروندیشان سلب میشود.
این حزب در ادامه بیانیه خود خطاب به« فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امریکایی شمالی » آورده است:حزب چپ سوئد خواستار کمک به دگرگونی و پویش دمکراتیک بوده و همچنین خواستار کمک به کوشندگان دمکراسی و حکومت مردمی در ایران میباشد. بنابراین بدیهی است که حزب چپ از شما که برای رعایت حقوق بشر در ایران تلاش میکنید حمایت میکند. آزادی های مربوط به ایجاد تشکل، بیان، مطبوعات و اجتماعات و آزادی ایجاد اتحادیه های صنفی و احزاب سیاسی از جمله حقوق بدیهی مردم ایران است. این حقوق از ضرورتهای دگرگونی مثبت در کشور ایران است.
ما در حزب چپ آگاه هستیم که رژیم اسلامی حقوق بشر در ایران را به شکل منظم و روزمره نقض میکند و حقوق زنان نیز از سوی این رژیم به شکل خاص نقض میشود.
ما از رژیم اسلامی ایران میخواهیم تا حقوق بشر را اجراء نموده و به آن احترام بگذارد.
ما از رژیم اسلامی ایران میخواهیم تا همه کسانی که به دلایل سیاسی در زندان هستند را آزاد نماید.
ما از رژیم اسلامی ایران میخواهیم تا آزادی بیان و نشر را پاس نهاده و امنیت را برای روزنامه نگاران، نویسندگان، ناشران رسانه های غیر دولتی و همچنین روشنفکران دگراندیش فراهم آورد.
ما از رژیم اسلامی ایران میخواهیم اجازه دهد که سندیکاها و سازمانهای غیر دولتی تشکیل شده و امنیت فعالین این سازمانها تضمین گردد.
ما از رژیم حاکم بر ایران میخواهیم به نقض حقوق زنان خاتمه داده و حقوق زنان را از نظر قانونی و عملی تضمین نماید.
ما از دولت سوئد، جامعه اروپا و همچنین ارگانهای سازمان ملل میخواهیم تا در هنگام ارتباط با رژیم ایران و ارگانهای مربوطه از آنها بخواهند تا از قوانین بین المللی که حقوق شهروندان را تضمین میکند، تبعیت نمایند.

همه قدرت قانونی ناشی از اراده مردم است. به همین دلیل مردم ایران این حق را دارند تا به شکل فعال برای دمکراسی و حاکمیت دمکراتیک تلاش نمایند. ما فکر میکنیم که سازمان ملل دسترسی کافی به مدارک و اسناد دارد تا توسط ارگان حقوق بشر خود، رژیم ایران را بخاطر نقض حقوق بشر محکوم نماید.

ما از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل میخواهیم، نماینده ویژه ای را تعیین نماید تا به ایران اعزام شده و چگونگی رعایت حقوق بشر در ایران را مشاهده نموده آنرا به ارگانهای گوناگون سازمان ملل گزارش نماید.

با سلام های دوستانه
آنکی آلستین، دبیر حزب چپ دبیر اجرائی کل حزب وعضو شورای رهبری حزب چپ و نماینده مجلس سوئد
ماتس اینارسون، عضو شورای رهبری حزب چپ و نماینده مجلس سوئد
اولا هوفمن، عضو شورای رهبری حزب چپ و نماینده مجلس سوئد
کاله لارسون، عضو شورای رهبری حزب چپ و نماینده مجلس سوئد
فرامرز پویا، مشاور سیاسی حزب چپ سوئد

تلفن برای تماس با مشاور سیاسی حزب چپ سوئد:
+46 70 4532620

...............................................................


پشتیبانی خانواده های قربانيان قتلهای زنجيره ای ، فرزند زهرا کاظمی و زويا زرافشان

از تجمع اعتراضی 13 مارس در ژنو

ترجمه متن نامه مشترک خطاب به کمیسیون حقوق بشر

در پشتیانی از خواستهای تجمع اعتراضی 13 مارس در ژنو

خانم لویز آربور عزیز، کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر

ما قربانیان نقض حقوق بشر در ایران، در نبودن عزیزانمان سال¬های تلخ و دشواری را تجربه کرده¬ایم. اما در همهء این سالها در انتظار آشکار شدن حقیقت، عدالت و پاسخگوئی در خصوص نقض حقوق انسانی اعضای خانواده خود نیز بوده ایم. چرا که آن¬ها به دلیل فعالیت¬ها و عقاید روشنگرانهء خود به عنوان نویسنده، مترجم، خبرنگار و حقوقدان توسط رژیم ایران شکنجه شده، به قتل رسیده و زندانی شده اند.
ما مایل هستیم تا بوسیله این نامه حمایت خود را از " فعالین ایرانی حقوق بشر در اروپا و امریکای شمالی" اعلام کنیم. قرار است آنها به منظور اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران در تاریخ13 مارس، یک گردهمایی در مقابل دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو، برگزار کنند. ما نیز همصدا با آن¬ها از شما خواهش میکنیم تا از اختیارات خود برای محکومیت نقض حقوق بشر و تعیین مجدد یک نماینده ویژه برای نظارت دائمی بر وضع حقوق بشردر ایران، استفاده نمایید. ما براین باوریم که باید هر چه زودتر، قبل از آنکه دیر شود، دست بکار شد.

با احترام

زویا زرافشان: دختر ناصر زرافشان ، وکیل قربانیان قتل های زنجیره ایی که به دلیل فعالیت¬های پیگیر خود اکنون در زندان اوین است.
سهراب مختاری: پسر محمد مختاری، نویسنده و شاعر ایرانی که در سال 1998 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسید.
سیما پوینده: همسر محمد جعفر پوینده، مترجم ایرانی که در سال 1998 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسید.
پرستو فروهر: دختر پروانه اسکندری و داریوش فروهر فعالین سیاسی که در 1998 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.
استفان هاشمی : پسر زهرا کاظمی ، فتو ژورنالیست کانادایی ـ ایرانی که در سال 2003 توسط حکومت ایران شکنجه شده و به قتل رسید.
حسین زالزاده: برادر ابراهیم زالزاده نویسندهء و فعال سیاسی که در سال 1997 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسید.
خسین دوانی: برادر پیروز دوانی نویسنده و فعال سیاسی که در سال 1998 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسید.