Saturday, January 28, 2006

نامه سنديکای کارکنان شرکت واحد به دبيرکل کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های آزاد کارگری
ICFTU
و کليه اتحاديه ها و سازمانهای کارگری در سراسر جهان

محترما، به اطلاع ميرسانيم که بدنبال فراخوان اعتصاب از جانب سنديکای کارگران و کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ديروز ٢٦ ژانويه ٦ نفر از همکاران ما، آقايان ابراهيم مددي، سعيد ترابيان، منصور حيات غيبي، عبدالرضا طرازي، داود رضوی و علی زاده حسين، به دادگاه احضار شدند و پس از بازجوئی بسيار طولانی و سنگين روانه زندان اوين شدند. آقای منصور اسانلو رئيس هيئت مديره سنديکا نيز همچنان در سلول های انفرادی زندان اوين بسر ميبرد و تا اين لحظه پس از پنج هفته از شروع اعتراض و اعتصاب ما، هنوز به هيچکدام از خواستهای ما پاسخی داده نشده است، اما انواع محدوديت ها و اذيت و آزارها، دستگيری ها و تهديدها عليه همکاران ما جريان داشته است.


در مقابل اين وضعيت سنديکای کارگران و کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه روز ٢٤ ژانويه تصميم به اعتصاب سراسری از روز شنبه ٢٨ ژانويه و برقراری تجمعات اعتراضی گرفته است. خواستهای ما آزادی فوری منصور اسانلو و ساير همکاران ما، انعقاد پيمان دسته جمعی کار و برسميت شناسی سنديکا است. ما از روز شنبه ٢٨ ژانويه اعتصاب مان را شروع ميکنيم و تا زمانی که کليه همکارانمان آزاد نشوند اعتصاب را ادامه خواهيم داد. لازم است اطلاع داشته باشيد که متاسفانه مسئولين مملکت قصد دارند به هر قيمت مانع اعتصاب ما شوند. تعداد بيشتری از اعضای هيئت مديره را به دادگاه احضار کرده اند و خطر دستگيری تعداد بيشتری از همکاران ما هر لحظه وجود دارد. اما در عين حال جای خوشحالی است که کارگران و کارکنان شرکت واحد بسيار مصمم و متحدند و حمايت گرم مردم شريف تهران نيز مشوق ما در ادامه مبارزه است.

ضمن قدردانی عميق از پشتيبانی های تاکنونی شما که برای ١٧٠٠٠ کارگران و کارکنان شرکت و احد و خانواده های آنها ما مايه دلگرمی زيادی بوده است، تقاضا ميکنيم با ارسال نامه های اعتراضی به مقامات جمهوری اسلامي، آنها را متقاعد کنيد که دوستان ما را فورا آزاد کنند، دست از احضارها و تهديدهای کارگران زحمتکش شرکت واحد بردارند و به ساير خواستهای ما رسيدگی کنند. از همه شما انتظار داريم بطور عاجلی در اين زمينه عکس العمل نشان دهيد. همکاری و همبستگی شما مايه امتنان عميق ما است.

با احترام و با آرزوی موفقيت
سنديکای کارگران و کارکنان شرکت واحد تهران و حومه

٢٧/١/٢٠٠٦
...........................................................................................................................................
دستگيری گروه ديگری از کارگران

بنابه گزارش محافل نزديک به سنديکای کارگران شرکت واحد، روز جمعه پنج نفر ديگر از اعضای سنديکا دستگير شده اند. اسامی چهار نفر از دستگيرشدگان محمود هزيری، ناصر غلامی، غلام خوش مرام و مراد وند اعلام شده است.

اطلاعيه ستاد تبليغات و اطلاع رسانی سنديکای واحد

به اطلاع می رساند که شش نفر از اعضای هيات مديره ی سنديکای واحد اواخر وقت ديروز (پنجشنبه)، به زندان اوين منتقل شدند و در حال حاضر اطلاع ديگری از آن ها در دست نيست.

در ضمن مديران واحد تعداد بسيار زيادی اتوبوس را به چيتگر (غرب تهران) انتقال داده اند تا در اولين ساعات شنبه آن ها را به حرکت درآوردند و اعتصاب را بشکنند. اما تمامی کارگران و رانندگان واحد هم قسم شده اند تا شنبه دست به اعتصاب وسيعی بزنند
.