Friday, January 27, 2006

پیام از زندان اوین به کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی/ بینا داراب زند- مصطفی جوکار- پیمان پیران ( زندان اوین 7/11/84)


رفقای عزیزکارگردرشرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه
باری... عدم تحقق خواسته های منطقی واصولی وصنفی شما موجب شد تا فریاد اعتراضتان ازپشت دیوارهای بلند اوین به گوش ماهم برسد.
فاشیسم وتمامیت خواهانی که ظرف 27 سال حکومت سرمایه داری خودکامه، سعی نمودند که به هر نحوممکن وبرپایه زورونظامی گری، بساط خود را برجامعه وطبقه کارگر استوارنمایند،اینبار نیز، ضمن استفاده ازتمام ظرفیت حکومتی، به مبارزه با شما آمده ومی خواهند باسرکوب این حرکت کارگری، همچنان به سلطه خود وتحمیق وفریب توده ها ادامه دهند.فاشیسم؛ کریهترین چهره سرمایه داریست که طبعا پاسخ آن را ،نه طیف های درون سرمایه ،بلکه تنها وتنها نیروهای مخالف آن ،یعنی طبقه کارگربالنده می تواند بدهد،واین وظیفه تاریخی ؛دراین برهه اززمان به عهده شما رفقای عزیز گذاشته شده است.
ما؛ زندانیان سیاسی زندان اوین ،با درک تمامی سختیها ،فشارها وناملایماتی که امروز به خاطر این رودررویی با نظام سلطه برشما تحمیل شده و می شود مصرعا ازشما خواستار پایداری ومقاومت تاشکست این جرثومه های سیاسی واقتصادی می باشیم .یادمان باشد کسی که برای حقوق اساسی خود قیام نکند، هم جنبش کارگری وهم دموکراسی را به فراموشی سپرده است .زیرا سرنوشت دمکراسی دراین مملکت به سرنوشت جنبش کارگری پیوسته است.
ما، با خستگی تمام، راهی که تاکنون طی کرده ایم وبا دستانی درزنجیر ،به آرمانهای طبقاتی شما دلخوش داشته ایم وامیدواریم که این حرکتهای کارگری با تحرک همیشگی واتحاد بیشتر، فاشیسزم را برای همیشه ازاین سرزمین ریشه کن کند.

رفقا ،اتحاد ،اتحاد تاپیروزی
بینا داراب زند- مصطفی جوکار- پیمان پیران ( زندان اوین 7/11/84)


---------------------------------------------------------


کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)

رژیم تاکنون حدود صد تن از اعضا و فعالان سندیکای شرکت واحد را دستگیری کرده و وحشیانه به منازل آنها یورش برده است
بر اساس خبری که هم اکنون جمعه ۷ بهمن، ساعت ۹ شب به وقت اروپای مرکزی و ۳۰/۱۱ دقیقه به وقت محلی از تهران رسیده است، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم تا این ساعت حدود ۱۰۰ نفر از اعضای و فعالان سندیکای کارگران شرکت واحد را در مناطق مختلف این شرکت دستگیر کرده‌اند.

بنا به این خبر، بیش از ۶۰ نفر از دستگیرشدگاه به منطقه ۶ تعلق دارند. رانندگان شیفت بعد از ظهر، بعد از اتمام کار در ساعت‌های ۹ و ۳۰/۹ قصد ماندن و تجمع در مناطق را داشتند تا اعتصاب را از همین امشب آغاز کنند که با یورش ددمنشانه پلیس امنیتی و لباس شخصی‌ها مواجه شده، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دستگیر شدند.

همین خبر می افزاید، نیروهای امنیتی به منازل فعالان سندیکا، از جمله منازل آقایان عطا باباخانی و یوسف مرادی یورش برده و با شکستن در ساختمانها، به طور وحشیانه اقدام به بارزسی این منازل و دزدیدن برخی اموال آنها نظیر کامپیوتر و اسناد و مدارک مربوط به سندیکا کردند. پلیس و لباس شخصی ها به مناطق شرکت واحد حمله برده و ضمن دستگیری شمار وسیعی از کارگران، برخی از این مناطق را به تصرف خود در آوردند. نیروهای سرکوبگر رژیم شهر تهران را به محاصره خود در آورده و در پی دستگیری اعضا و فعالان سندیکا هستند.

رژیم ارعاب و و حشت و شرایط پلیسی شدیدی را بر شهر تهران حاکم کرده است. حملات گسترده‌ای را به کارگران شرکت واحد و فعالان سندیکا آغاز کرده است تا آنجا که هیچ یک از آنها به فردای خود اطمینان ندارند. آنها به شدت احساس ناامنی می کنند و جانشان در خطر است.

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
۷ بهمن ۱۳۸٤ برابر با ۲۷ ژانویه ۲۰۰۶‌