Thursday, January 12, 2006

حزب سبزهای ایران

ارجاع پرونده اتمی جمهوری اسلامی به شورای امنیت ملل متحد اجتناب ناپذیر است

رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرده است که فعالیت های مربوط به تحقیقات هسته ای را روز سه شنبه 20 دی 84 دوباره از سر گرفت . به گزارش ايسنا، محمد سعيدي معاون سازمان انرژي اتمي جمهوری اسلامی اعلام کرد که با حضور بازرسان آژانس بین المللی اتمی، در محل‌هايي كه مربوط به تحقيقات سوخت هسته‌اي درخواست شده از سوي ايران بوده است، فعاليت‌هاي تحقيقاتي آغاز شد. فرد نامبرده در ایرنا نیز تاکید کرد که فعالیتهای تحقیفاتی رژیم محدود و محصور به مکان خاصی نیست، بلکه در همه مراکزی که از قبل به آژانس بین المللی اعلام کرده بودیم، فعایتهای خود را انجام می دهیم.

نظام حاکم بر ایران در عرض 18 سال گذشته همواره فعالیتهای تحقیقاتی هسته ای و دستیابی به بمب اتمی را مخفیانه انجام داده است.

اعلام صریح و رسمی آغاز فعالیتهای اتمی در اصفهان و نطنز در روز سه شنبه 20 دی 84 یکبار دیگر به صراحت نشان می دهد که رژیم جمهوری اسلامی بر خلاف قول و قرارهای خود با کشورهای اروپایی طرف مذاکره هسته ای، با زیر و پا گذاشتن آشکار مقررارت و پیمانهای بین المللی منع گسترش سلاحهای اتمی و کشتارجمعی سازمان آژانس جهانی در لجاجت خود برای رسیدن به جنگ افزارهای اتمی به هر قیمت پافشاری می نماید. این در حالی است که پنج کشور عضو دایم شورای امنیت با ارسال پیامی از رژیم خواسته بودند درباره تصمیم به از سرگیری تحقیقات در زمینه سوخت هسته ای بازنگری و خودداری کند.

حزب سبزهای ایران ادامه کنونی مذاکرات اتمی روسیه و یا چین و همچنین اتحادیه اروپا را با رژیم مذهبی فاشیستی حاکم بر ایران و هم چنین چشم انداز بحث و گفتگو درباره وضعیت پرونده هسته ای ملایان تهران در نشست آینده شورای حکام در ماه مارس 2006 را پیشاپیش کاملا شکست خورده ارزیابی می کند و از جامعه جهانی و احزاب سبز در کشورهای مختلف و نیروهای سیاسی مبارز و آزادیخواه ایرانی در خواست می کند، که برای جلوگیری از احتمال حمله نظامی به ایران و تحقق راه حل مردمی و دموکراتیک برای تغییر رژیم جمهوری اسلامی، جهت ارجاع پرونده اتمی رژیم به شورای امنیت، نقض حقوق بشر، تخریب محیط زیست، صدور بنیادگرایی و تروریسم به منطقه و تجاوز به حقوق مردم و دخالت در امور و مسائل عراق و اظهارات تهدیدآمیز احمدی نژاد مبنی بر نابودی مردم و کشور اسرائیل،?توسط جمهوری اسلامی، بطور عاجل و جدی اقدامات سیاسی لازم را بعمل آورند.