Tuesday, January 10, 2006

کانون نويسندگان ايران (در تبعيد)

گوتنبرگ- سوئد:

بيانيه پايانی مجمع عمومی کانون نويسندگان ايران (در تبعيد)

مجمع عمومی کانون نويسندگان ايران (در تبعيد) قبل از هرچيز تشديد سرکوب آزاديهای سياسی و افزايش فشار بر نويسندگان و هنرمندان و فرهنگ سازان کشور را محکوم کرده و همه ی آزادی خواهان را به مقابله با اين وضعيت و دفاع قاطع از آزاديهای سياسی و حقوق بشر درسطح ملی و بين المللی و خصوصا دفاع ازجامعه نويسندگان و هنرمندان ايران و کانون نويسندگان ايران درکشور فراميخواند.

یک سال گذشته برای جامعه ی فرهنگ سازان ایران بسیار فاجعه باربوده است و جمهوری اسلامی با تداوم سرکوب و اعمال خشونت علیه اهل قلم و هنر باعث فاجعه های زیادی شده است که مرگ دهها تن از اهل قلم درسقوط هواپیما یک نمونه از آن است.

همهی این حوادث ما را برمیانگیزد تا اهل قلم و هنر در صفی هرچه گسترده تر و با اتحاد و همدلی سهم بیشتری در دفاع از آزادیهای سیاسی و حقوق اجتماعی مردم ایفا کند. کانون و مجمع مشورتی منتخب آن در جهت این هدف، با همه توان خواهد کوشید.

کانون نویسندگان ایران(در تبعید) طی روزهای 6 تا 8 ژانویه مجمع عمومی خود را برای بررسی عملکرد سالانه خود در دفاع از آزادی اندیشه و قلم و بیان برگزار کرد.

در این مجمع، کارزار سال گذشته ی کانون در زمینه های دفاع از آزادی بیان، انتشار اطلاعیه ها، برگزاری مراسم و جشنواره های فرهنگی هامبورگ و گوتنبرگ سوئد، و نشر دفترهای کانون و دیگر فعالیتهای دفاعی و مبارزه با رژیم آزادی ستیز جمهوری اسلامی و تمام سرکوب گران آزادی اندیشه، قلم و بیان مورد تائید مجمع عمومی قرار گرفت.

در جریان فعالیتهای کانون در سال گذشته، درعین حال برداشتهای گوناگون از اصول منشور و ضوابط کار نیز اختلافهایی را در جمع دبیران و فعالان کانون پدید آورد که پیش برد مبارزات کانون را تا اندازهای مختل کرد.

از اینرو مجمع عمومی کانون، طی بحث و بررسی روی فعالیتهای انجام یافته، ضمن ارزش گزاری روی مبارزات تاکنونی و تاکید برضرورت ادامه ی این مبارزات، جمع مشورتی را به جای هیئت دبیران انتخاب کرد که فعالیت اصلی آن برای بسیج نیروی هرچه بیشتر برای تداوم مبارزات مورد نظر کانون باشد. مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران(در تبعید) افراد زیر را به عنوان جمع مشورتی برگزید:

مهدی استعدای شاد، دکتر گلمراد مرادی، بهرام رحمانی، علی کامرانی و سیاوش میرزاده
. ضمنا جمع مشورتی، موظف است طی شش ماه آینده تدارک مجمع عمومی را ببیند.

انتخاب جمع مشورتی به هیچوجه به عنوان تعلیق فعالیتهای کانون در راه دفاع از آزادی اندیشه، قلم و بیان نیست و بلکه برعکس، به منظور تمرکز هرچه بیشتر نیرو و برای روشن ساختن پیچیدگیهای موجود در اصول و ضوابط کار وغلبه بر اختلافهایی است که میتوانند مبارزات ما را مختل سازند.

این بسیج سازمان یافته و زمانبندی شده، طی شش ماه آینده در پی آن است تا با به کار گرفتن خرد جمعی همهی اعضای کانون و تمام فعالین تاکنونی آن و دعوت دوبارهی آنان برای یک مبارزهی مشترک و هماهنگ در دفاع از آزادی اندیشه، قلم و بیان و مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی به عنوان سرکوبگر و دشمن آزادی مردم ایران به شمار میآید.

مجمع عمومی یقین دارد که پس از این بسیج انسانی، ادبی و فرهنگی، کانون خواهد توانست با نیرویی هماهنگترو مصممتر از پیش به مبارزات خود ادامه دهد.

8-6 ژانویه 2006-01-08