Thursday, January 05, 2006

اعلام همبستگی فدراسیون کارگران حمل ونقل اروپا با سندیکای کارگران شرکت واحد

همکاران عزیز

با مسرت و افتخار،همبستگی خودم را باشما اعلام می کنم. طبق میثاقهای 87 و98 سازمان جهانی کار(ILO ) این حق بین المللی کارگران است که به عضویت اتحادیه آزاد در آیند و در مورد شرایط کار و دستمزد، قراردادهای دستجمعی منعقد کنند. بنا براین اعضای دستگیر شده سندیکای شرکت واحد باید فورا آزاد شوند.
کار رانندگی اتوبوس و دیگر کارهای لازم برای به حرکت درآوردن یک شهر بزرگ و ارائه سرویس با کیفت بالا و سر موقع به مسافران، کار سختی است. برای چنین کاری باید دستمزد مناسب پرداخت شود وشرایط خوبی فراهم گردد.

در حال حاضر اتحادیه های کارگری در همه کشورها با چالش های سختی روبرو هستند. شرایط اقتصادی و اجتماعی کشورها به نحو چشمگیری در حال دگرگونی اند . اکنون بیش از هرزمان دیگر لازم است که ما از منافع اعضای مان حمایت کنیم و در همان حال همچون یک سازمان سیاسی برای تغییر جامعه دست به عمل بزنیم.
اتحادیه ما با دو میلیون و ششصد هزار عضو، خود را بخشی از جنبش جهانی کارگری می داند و به آن باور دارد. ما افتخار می کنیم که همه ما اعضای کنفدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل هستیم. ما با افتخار به شما درود می فرستیم و هبستگی خود را باشما اعلام می داریم.


استفان هی ملیچ
رئیس کمیته حمل و نقل شهری فدراسیون کارگران حمل ونقل اروپا (ELF )
ترجمه و تکثیر از: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران.