Thursday, February 09, 2006

فراخوان کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های آزاد کارگری و فدراسيون اتحاديه های جهانی

روز جهانی در دفاع از کارگران ايران

پيرو دستگيری تا 1300 کارگر سنديکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه و آزاد نشدن آنان، کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های آزاد کارگری به همراه فدراسيون اتحاديه های جهانی، روز 15 فوريه 2006 را روز جهانی در حمايت از کارگران ايران اعلام کردند.
اين تشکلات کارگری جهانی از همه اتحاديه ها در سطح جهان خواسته اند که در هر کشوری که سفارت جمهوری اسلامی ايران وجود دارد، تظاهرات اعتراضی خود را در جلو آن سفارت خانه و در غير اينصورت در مقابل وزارت کشور خود جهت تحقق خواسته های زير سازمان دهند.

1- برسميت شناختن حق تشکل مستقل کارگران در ايران
2- آزاد کردن منصور اسانلو و کليه کارگران دستگير شده سنديکای شرکت واحد
3- پذيرش حق داشتن سنديکا از طرف مديريت شرکت واحد
4- برسميت شناختن حق قرارداد دسته جمعی
5- پرداخت دستمزدهای عقب افتاده کليه کارگران و اعضاء سنديکا
کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های آزاد کارگری از تمامی اتحاديه ها در سطح جهان درخواست کرده است که ضمن ارائه گزارش کامل اقدامات خود در اين مورد، در هر کجای جهان که هستند اخبار اقدامات خود همراه با عکس و چگونگی پيشبرد اين حرکت را با ای ميل جهت انعکاس در سايت اين کنفدراسيون ارسال دارند.

اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران از تمامی نيرو های آزاديخواه، تمامی نهادهای سياسی، افراد، مدافعين حقوق کارگران و اقشار تهيدست جامعه ايران اتنظار دارد ضمن شرکت در اين تظاهرات اعتراضی، جهت غنا بخشيدن به اين اقدام جهانی کمال همکاری را با اتحاديه های کشورهای محل سکونت خود بعمل آورده و خبر اين اقدام را جهت درج در رسانه های گروهی ارسال دارند.

برای اطلاعات بيشتر می توانيد با ای ميل زير تماس بگيريد.
info@workers-iran.org