Tuesday, February 07, 2006

بیانیه فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر


در رابطه
با کاریکاتور اهانت آمیز مطبوعات اروپایی
و حملات افراطیون به سفارتخانه ها

در کمال تاسف مدتی است شاهد انتشار پي درپي و گسترده تصاوير اهانت آميز نسبت به پيامبر گرامي اسلام درمطبوعات جوامع اروپایی و اظهارات کينه توزانه برخي از رهبران اروپا می باشیم . اين تصاوير در مرحله نخست در روزنامه دانمارکي "جيلاندس پستن" و سپس در دو نشريه نروژي و آنگاه در روزنامه "فرانس سوار" در فرانسه منتشر گرديد. عليرغم اعتراض مسلمانان، روزنامه هاي ديگري در اروپا مانند روزنامه "لوموند" فرانسوي و برخي از کانالهاي تلويزيوني به تکرار اين عمل خلاف ادب و حقوق بشر اقدام کردند.

اصرار غير عادي اين رسانه ها در انتشار تصاوير يادشده به مدت چهار ماه متوالي و تاييد ضمني مسئولان دولتي کشورهاي اروپايي، احساس می شود حرکتی سازماندهی شده برای بدنام کردن مسلمانان در جهان غرب و تست حساسيت مسلمانان جهان و جلوگيري از پيشرفت سريع اسلام در مغرب زمين صورت ميگيرد.

متاسفانه در همین گذر بسیاری از خشونت طلبان و مسلمانان جاهل بدترین نوع دفاع از اسلام و پیامبر اسلام نمودند و دست به شیوه هایی بس جاهلانه تر از کاریکاتور منتسب به حضرت محمد زدند . بار دیگر آتش افروزی ، بار دیگر حمله به سفارت و بار دیگر به آتش کشیدن پرچم کشور .

"فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر " در حالیکه چندی پیش نیز با برگزاری یک رشته تجمعات منسجم در بیش از دوازده کشور جهان یادبود قربانیان هولوکاست را گرامی داشت ضمن تاکید بر لزوم احترام و رعایت شئون همه ادیان و عقاید انسانها این حرکت مرموز را نیز محکوم نموده و خواستار شناسایی عاملین این اقدام خلاف عفت بین المللی که باعث جریه دار شدن اعتقادات مسلمانان دنیا شده است می باشد .

این اقدام در حالی صورت می گیرد که در کشورهاي غربي، هرگونه توهين و سوء تعبيري نسبت به قوم يهود، يعني ضدّيت با قوم سامي (يهودي ستيزي)و محکوم مي باشد و مجازات دارد. بر مبناي اين اصل در جهان غرب، اگر کسي به يهوديان و مقدسات آنها توهين کند،محکوم است و باید از جامعه یهودیت پوزش خواسته . حال جا دارد ضمن تقویت این اصل محترم و واجب وارد نمودن ادیان دیگری همچون اسلام و مسیحیت را در این قانون خواستار شد .مسلمانان جهان ای کاش این روزها به جای اقدامات خشونت آمیز و افراطی تلاشهای خویش را معطوف به معرفی بهتر دین اسلام و جدا بودن اسلام از ترور می نمودند .

"فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر " در همین راستا و بمنظور محکوم نمودن توامان اهانت کاریکاتورهای روزنامه های اروپایی و حملات افراطیون به سفارتخانه های کشورهای رابا برپایی نمایشگاه عکس « جلوه های مهربانی اسلام » اعتراض خود را اعلام می دارند .

مکان :
77, avenue Marceau, 75116 Paris,

زمان :
چهارشنبه /هشتم فوریه /2006 ازساعت پنج عصر تا هشت
فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر