Sunday, February 05, 2006

بیانیه کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی در محکومیت سرکوب کارگران

و اگر کسی آزادی شما را برباید، مطمئن باشید که نان شما را نیز خواهد ربود.

هموطنان! موج جدید احضارها و بازداشتها و فشار بر فعالان صنفی - کارگری ، دانشجویی و مطبوعاتی در حاکمیت استبداد، خبری تازه و دست اول نمی باشد.
عملکرد سرکوبگرانه ی حاکمیت به جای پاسخگویی به مطالبات مردم ، بیان این واقعیت است که پاسخگویی و توجه به وضعیت توده ها ، فقط ادعا و شعاری توخالی است و فاصله ی جدی طبقاتی، نظام را به انسداد نهایی نزدیک نموده است.
بازداشت و ضرب و شتم و تهدید و سرکوب و عدم پاسخگویی به مطالبات بر حق کارکنان و رانندگان شریف شرکت واحد و خانواده های آنان و واحدهای صنفی و خدماتی دیگر از طرفی؛ و احضار و دستگیری و ربایش وفشار روز افزون برزندانیان سیاسی و فعالان دانشجویی و مطبوعاتی و دگراندیش از طرف ، بیانگر شکاف عظیم بین حاکمیت و مردم و ناکام ماندن تمام تلاشهای جامعه ی مدنی است .
متاسفانه در جریان سرکوب مطالبات کارگران حتی شاهد آن بودیم که مامورین امنیتی در مراجعه به منازل آنان ، همسران و فرزندانشان را نیز در امان نگذارده و مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار داده اند و آنانکه بر خواسته هایشان اصرار ورزیده اند روانه ی بازداشتگاههای خود نمودند.
صدها کارگر زحمت کش در حالی روانه ی زندان شدند که چیز زیادی را از حاکمان طلب نکرده بودند، اما رژیم با این برخورد نشان داد که کوچکترین اعتراضی را برنمی تابد، چه این حق طلبی در چهارچوب صنفی باشد. سلولهای انفرادی زندان اوین و سپاه پر شده است از زحمت کش ترین مردان این سرزمین...
دولت مهرورزی نهایت مهرش را در برخورد با این اقشار زحمت کش نشان داد...
از این موج سرکوب و بازداشت اما دانشجویان نیز بی بهره نبودند ، دانشگاه زنجان که چند روزی است از سوی نهادهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته است، در این وادی دو تن از فعالانش را روانه ی زندان دید. ریحانه پورغنی و یاشار حکاک پور دو دانشجویی بودند که پس از بارها بازجویی به زندان رفتند تا بدانند معنی مهر و عدالت را..
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی بعنوان تشکلی پیگیر وضعیت حقوق ، نسبت به ادامه ی این روند هشدار داده و خاطر نشان می کند، در صورت عدم توقف این اعمال و عدم آزادی بازداشت شدگان ، شکایت رسمی و مستند و افشاگرانه ی خود - که بالغ بر صدها مورد از نقض مستمر حقوق بشر و حقوق صنفی و انسانی است- را به مراجع بین المللی و افکار عمومی جهت داوری ارجاع خواهد داد .
این کمیته ضمن حمایت قاطع از حق مشروع اعتصاب و خواسته های به حق کارکنان و رانندگان زحمتکش شرکت واحد، برخوردهای بعمل آمده با آنان و خانواده هایشان را شدیدا محکوم نموده و ضمن اعلام همدردی با آنها، پیگیر وضع آنان و دیگر زندانیان سیاسی خواهد بود.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تاریخ 16/10/1384

komitedefa@yahoo.com