Tuesday, August 26, 2008

همبستگی خود را با نیروهای اپوزسیون در ایران و در تبعید اعلام می داریم

فراخوان راهپیمایی
با ملاها معامله نکنید!
معامله اشتاینر با رژیم ایران را متوقف کنید!


30 اکتبر 2008
3بعدازظهر، زیگ پلاته نزدیک بانهوف
در شهر زیگن آلمان

.................
سخنرانی و گفتگو: 7 بعداظهر
راجر بوکرت، کاظم موسوی زاده، اشتفان گریگات، سیمونه هارتمن، جاناتان وکرله
http://deutsch-iranisches-forum.blogspot.com/2008/08/aufruf-zur-protestkundgebung-stoppt-den.html


چند ماه پیش کمپانی اشتاینر از شهر زیگن آلمان یک قرارداد تجاری به مبلغ 100 میلیون یورو به امضاء رساند که بر اساس آن متعهد می شود تا 3 تاسیسات گاز مایع در ایران احداث کند. "هارموت شاورته" نماینده پارلمان آلمان از همان منطقه تلاشهای بسیاری برای تسریع به سرانجام رساندن معامله انجام داده بود. این معامله که با حمایت مقامات دولتی انجام می شود، تمامی تلاشهای بین االمللی برای تحت فشار قرار دادن رژیم ایران برای متوقف کردن برنامه هسته ای را بزیر سوال می برد.

برخورد با رژیم ایران بخصوص موضوعی است که می بایست منافع تجاری در باره آن به کناری گذارده شود. نباید از رژیمی که قصد تولید تسلیحات اتمی را دارد، هولاکاست را انکار می کند و قصد نابودی اسراییل را دارد حمایت کرد. رژیم ایران همچنین یک دیکتاتوری مخوف است. زنان همراه با اقلیتهای مذهبی و قومی بطور سیستماتیک سرکوب می شوند، اتحادیه های کارگری و مخالفان سیاسی قلع و قمع می گردند، مطبوعات سانسور شده و همجنسگرایان به مرگ محکوم می شوند. شکنجه و اعدامها در ملع عام بصورت روزانه اتفاق می افتد. در خارج از مرزها، رژیم ایران بنیادگرایان اسلامی را مسلح ساخته و نیروهای تروریستی مانند حزب الله و حماس را تامین مالی می کند.

در حالی که رژیم ایران زیر فشار تحریمهای بین المللی قرار دارد، تاسیساتی که اشتاینر خواهان احداث آنهاست بطور مستقیم ملاها را تقویت می کند زیرا که بخش انرژی بدون شک مهمترین منبع درآمد و قدرت رژیم است. به همین خاطر بود که شرکت فرانسوی توتال و کمپانی نروژی استات اویل اخیرا پروژه های مشابه در ایران را به دلایل سیاسی متوقف کردند.

معامله اشتاینر در ایران فقط یک مثال در مورد تمایل کمپانی های آلمانی و سیاستمداران این کشور است. در سال جاری، سطح مبادلات تجاری با ایران بجای آنکه کاهش یابد، افزایش یافته است و آلمان هنوز مهمترین شریک تجاری و تامین کننده بلامنازع تکنولوژی برای ایران می باشد. قوانین و ضوابط تجارت خارجی کنونی هنوز در شرایطی قرار دارد که نمی تواند از حمایت رژیم ایران توسط کمپانی های آلمانی جلوگیری کند. فشارهای اقتصادی و سیاسی بر رژیم ایران باید بخشی از تلاشهای جدی در جهت متوقف کردن برنامه خطرناک هسته ای رژیم از راههای غیر نظامی باشد.

ما همبستگی خود را با نیروهای اپوزسیون چه در ایران و چه در تبعید که با رژیم دیکتاتوری اسلامی مبارره می کنند اعلام می داریم و همچنین از حقوق بشر و برقراری دمکراسی و آزادیهای فردی و سکولاریسم در ایران حمایت می کنیم.