Monday, August 25, 2008

محل و بستر مناسبي براي اعتراض به نقض حقوق بشر و سياستهاي سرکوبگرانه

حضور مجموعه فعالان حقوق بشردر ايران

در سازمان ملل متحد



احمد باطبي ، سخنگوي مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در راستاي پيشبرد اهداف انساني مجموعه و بوِيژه جلب توجه افکار عمومي و جامعه بين الملل نسبت به نقض سيستماتيک حقوق بشر در ايرن از اواخر هفته گذشته به شهر نيويورک ، مقر سازمان ملل متحد و مرکز فعاليت بسياري از تشکلات مستقل حقوق بشري عزيمت نموده است.

نامبرده در طي روزهاي اخير اقدام به ملاقاتهاي متعددي با کميسيونهاي مختلف و مربوطه سازمان ملل متحد و همچنين تشکلات بين المللي مستقل و مدافع حقوق بشر که در شهر مذکور فعاليت دارند نموده است . آقاي باطبي در اين سلسله ملاقاتها ضمن اعتراض به کم توجهي جامعه بين الملل به نقض حقوق بشر در ايران در سايه بحران اتمي ، اقدام به ارائه گزارشات و اسنادي از نقض سيستماتيک حقوق بشر در ايران نمودند. سخنگوي مجموعه خواهان عدم سکوت جامعه بين الملل و واکنش مناسب و قاطعانه مراجع ذيصلاح و سازمانهاي مستقل حقوق بشري در قبال نقض روزمره حقوق بشر در ايران گرديدند.

بنابر گزارشات دولت ايران ، آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور ، قصد عزيمت به نيويورک و ايراد سخنراني در اين سازمان را دارد ، مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران معتقد است که حضور ايشان در نيويورک و مقر سازمان ملل متحد ميتواند محل و بستر مناسبي براي اعتراض به نقض حقوق بشر و سياستهاي سرکوبگرانه دولت ايران باشد.

از اينرو مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران با بهره گيري از تمامي توان در اين راستا خواهد کوشيد . طي اطلاعيه هاي آتي فعاليت ها و تلاشهاي صورت گرفته از سوي مجموعه در اين راستا به افکار عمومي ارائه خواهد گشت.


دبيرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران
تهران - 4 شهريور ماه 1387 برابر با 25 آگوست 2008