Tuesday, August 01, 2006

درخواست تحقیق هیات مستقل بین المللی در مورد مرگ مشکوک اکبر محمدی

مطلع شدیم آقای اکبر محمدی از رهبران دانشجویی در زندان اوین بطرز مشکوکی درگذشت. گزارشات حاکی از آنست که آقای محمدی در نهمین روز اعتصاب غذای خود که دو روز آخر آن خشک بوده است، پس از انتقال از بهداری به بند، دچار ایست قلبی می گردد. گرچه هنوز اطلاعات دقیقی از چگونگی قتل احتمالی آقای محمدی در دست نیست، اما این واقعیت که ایشان در زندان و در اعتصاب غذا درگذشته است، لکه ننگ دیگری بر پیشانی فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است.

این واقعه تاسف بار همزمان با سفر یوشکا فیشر، از رهبران سابق حزب سبزهای آلمان و وزیر امور خارجه این کشور در دولت شرودر است. آقای فیشر در حالی به دیدار رهبران رژیم ایران می رود که نقض حقوق بشر در حکومت آخوندی به اوج خود رسیده است و بنا بر گزارشات دولت فعلی آلمان، رژیم ایران در آستانه دسترسی به تسلیحات هسته ای است. آقای یوشکا فیشر و رهبری حزب سبزهای آلمان از پیشگامان سیاست مماشات با رژیم فاشیسم مذهبی تحت عنوان گفتگوی انتقادی که برگزار کننده کنفرانس برلین در سال 2000 بوده است، یکی از مسئولین قتل و اعدام زندانیان سیاسی در ایران طی سالهای اخیر هستند.

حزب سبزهای ایران با ابراز تاسف عمیق نسبت به درگذشت آقای اکبر محمدی، خواستار تحقیق هیات مستقل بین المللی در مورد چگونگی این واقعه است و از احزاب سبز و مجامع حقوق بشری می خواهد که از طرح تحقیق هیات مستقل بین المللی حمایت کنند. حزب سبزهای ایران همچنین سفر آقای فیشر به تهران برای کم کردن بار فشار از روی رژیم آخوندی در زمانی که شورای امنیت تا پایان ماه اوت برای توقف غنی سازی وقت داده است را محکوم می کند. بدون شک اطرافیان ایرانی آقای یوشکا فیشر در آلمان نیز همدست چنین اعمال خجالت آوری هستند. درگذشت آقای محمدی در زندان و در اعتصاب غذا باید به طرف حسابهای داخلی و خارجی بفهماند که امید به سیاست مماشات و حل و فصل مشکلات با فاشیسم مذهبی بیهوده است.

حزب سبزهای ایران
9 مرداد 1385