Saturday, December 30, 2006

بیانیه‌ی کمیته‌ی میزکتاب آمستردام

به اطلاع "سازمان فدائیان (اقلیت)" و جنبش انقلابی می‌رسانیم:


در سال ٢۰۰٤، پارلمان هلند طرحی را با بودجه‌ی ١۵ میلیون یورو به منظور ایجاد یک کانال تلویزیون ماهواره‌ای برای ایرانیان تصویب می‌کند. این طرح توسط دو تن از کارگزاران امپریالیسم، فرح کریمی، نماینده‌ی ایرانی الاصل حزب سبزهای هلند در پارلمان و "فان بالن" از حزب لیبرال، به پارلمان هلند ارائه شده بود.

http://www.nrc.nl/buitenland/article483511.ece

اما وزارت امور خارجه‌ی هلند اعلام می‌کند که تاسیس این تلویزیون می‌تواند از سوی رژیم حاکم بر ایران "دخالت در امور داخلی کشور دیگر" تلقی شود و به همین خاطر با پارلمان هلند و پیشنهاد دهندگان این طرح به توافق می‌رسد که وزارت امور خارجه‌ی هلند این مبلغ را برای ایجاد "رسانه‌های مستقل" اختصاص دهد و بر اساس این توافق، قرار می‌گردد که مبلغ ١۵ میلیون یورو زیر نظر فرح کریمی بین ١١ پروژه‌ی رسانه‌ای تقسیم گردد. هم چنین، به لحاظ مسائل امنیتی نام گیرندگان این کمک‌های مالی از سوی وزارت امور خارجه‌ی هلند اعلام نمی‌شود.

یک بخش از این بودجه‌ی ١۵ میلیون یوروئی به عنوان سوبسیدی در اختیار یک سازمان نو - محافظه کار آمریکائی، "خانه‌ی آزادی"، قرار می‌گیرد. در سپتامبر ٢۰۰۶ وزارت امور خارجه‌ی هلند در حدود۶٣۰ هزار یورو به "خانه‌ی آزادی" که طرح تعویض مسالمت آمیز قدرت سیاسی در ایران را به پیش می‌برد، می‌پردازد. "خانه‌ی آزادی" که حدود ۶۰ سال پیش، به عنوان یک "سازمان مستقل"، توسط "اله نور روزولت" همسر "فرانکلین دلانو روزولت"، رئیس جمهور وقت آمریکا، بنیان گذاری شده است، اکنون توسط جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا، به عنوان یکی از موسساتی که سیاست‌های وزارت امور خارجه‌ی آمریکا را در مورد ایران به پیش می‌برد، فعالیت می‌کند.

http://www.ft.com/cms/s/364cda0e-c016-11da-939f-0000779e2340.html

این موسسه‌ی آمریکائی که در سال ٢۰۰٣ از ورود نیروهای نظامی آمریکا به عراق حمایت کرده بود، مورد حمایت مالی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا نیز می‌باشد. زمانی که "خانه‌ی آزادی" از وزارت امور خارجه‌ی هلند تقاضای سوبسیدی می‌کند، توسط "جیمز ولسی" رئیس سابق سازمان سیا اداره می‌شد.

"پیتر آکرمان" رئیس هیئت امنای "خانه‌ی آزادی" بنیان گذار سازمان دیگری به نام "مرکز بین المللی برای برخورد غیرقهرآمیز" می باشد که جلساتی را در دوبی برای آموزش تجربیات جنبش های کشورهای اروپای شرقی به ایرانیان برگزار کرده است.

وی همچنین سازمان دیگری به نام "مرکز اسناد حقوق بشر ایران" را رهبری می‌کند که با دریافت بودجه از دولت آمریکا جلساتی را در آوریل ٢۰۰۵ در دوبی برگزار کرده است تا دست آوردهای وقایع صربستان و اوکرائین را در رابطه با ایران مورد مطالعه قرار دهد.


"رادیو زمانه" نیز یکی دیگر از رسانه‌هائی است که در راستای اجراء این طرح امپریالیستی ایجاد شده است و مدیریت آن هم به مزدوری به نام "پانته آ مدیری"، سپرده شده است.

"پانته آ مدیری" با دیدن جوانان ایرانی از دریچه‌ی ذهن خود می‌گوید:

جوانان ایرانی مانند تمام جوانان دیگر علاقه‌مند به موزیک، سکس و لباس هستند . . . خبرنگاران "رادیو زمانه" در هلند و ایران مشغول به کار هستند.

وی همچنین با ذکر آمارهائی من درآوردی و بی پایه و اساس، ارادت خود را به رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی نیز بیان می‌دارد:

۶ میلیون ایرانی - تقریباً١۰ درصد - به اینترنت دسترسی دارند،۸۰ درصد به ماهواره دسترسی دارند و همه دارای یک دستگاه رادیو هستند. ما با عدم اتخاذ مواضع سیاسی سعی می‌کنیم که رژیم حاکم بر ایران را تحریک نکنیم. بودجه‌ی "رادیو زمانه" توسط وزارت امور خارجه‌ی هلند تامین می‌شود و نهایت سعی اعمال می‌گردد تا این اطلاع رسانی مایه‌ی رنجش رژیم حاکم بر ایران نگردد.

http://www.wereldomroep.nl/actua/intrecht/mensenrechten/act20060918_iran

همچنین، سایت "شهرزاد نیوز" که در جولای ٢۰۰۶ به سردبیری مینا سعدادی شروع به کار کرده است پروژه‌ی مشترکی است که به ابتکار "بنیاد دخترک"، متعلق به مینا سعدادی، و همکاری "مرکز بین المللی اطلاعات و آرشیو برای جنبش زنان (IIAV)" و "مرکز آموزش رادیو هلند (RNTC)" تاسیس شده است و یکی از ١١ پروژه‌ای است که شامل این طرح وزارت امور خارجه‌ی هلند می‌باشد و به مدت ٢ سال از سوی وزارت امور خارجه‌ی هلند تامین مالی خواهد شد. "بنیاد دخترک" مسئولیت گردآوری ژورنالیست‌های ایرانی در داخل و خارج ایران و آموزش آنان را در رادیو هلند به عهده دارد.

http://www.oneworld.nl/index.php?page=1&articleId=8196

http://www.i4donline.net/oct06/832.pdf

مینا سعدادی یکی از مسئولین "سازمان فدائیان (اقلیت)"، مبتکر و سردبیر سایت "شهرزاد نیوز"، تاکنون با عناوین و اسامی مختلف در مجامعی حاضر بوده که نمایندگان رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی نیز شرکت داشته‌اند.


اکتبر ٢۰۰۰
http://www.iranngos.org/Dutch%20Exchange.htm

سپتامبر ٢۰۰٣
ضمیمه شماره ١

دسامبر ٢۰۰٣
http://www.itu.int/wsis/docs/geneva/summit_participants.pdf

مارس ٢۰۰۵
ضمیمه شماره ٢

نوامبر ٢۰۰۵
http://www.radiofeminista.net/nov05/images/tunis-gallery2.htm


بر اساس پرنسیب‌های کار در تشکیلات کمونیستی، از یک سو، اعضاء باید از آزادی خلاقیت و ابتکار در راستای اهداف انقلابی برخوردار باشند و اعضاء دیگر تشکیلات و به خصوص رهبری تشکیلات حق مداخله در امور شخصی و خصوصی اعضاء را ندارند؛ ولی از سوی دیگر، کوچک ترین و جزئی ترین اعمال و رفتارهای روزمره‌ی هر یک از اعضاء و به خصوص مسئولین و کادرهای یک تشکیلات نمی‌تواند با اهداف، استراتژی و تاکتیک‌های تشکیلات متناقض باشد و نظارت، کنترل و جلوگیری از این امور از وظائف مبرم رهبری تشکیلات است.

رفقای "سازمان فدائیان (اقلیت)" در کنفرانس هشتم خود در سال ٢۰۰١ بندی را به شرح زیر به تصویب می‌رسانند:

سازمان در جلسات و سمینارهائی که همکاران دو رژیم جمهوری اسلامی و سلطنتی (حزب توده، اکثریت و سلطنت طلبان) حضور داشته باشند، شرکت نمی‌کند، مگر آن که انعکاس داخلی داشته باشد.

بنابراین با قرار گرفتن چنین مصوباتی در سرلوحه‌ی فعالیت‌های این سازمان، شرکت اعضا و کادرهای آن در مجامعی که نمایندگان رژیم حضور دارند و یا شرکت در طرح‌های امپریالیستی به راحتی قابل توجیه می‌گردند.

از آن جائی که رهبری "اقلیت" نیز کاملا به این امور واقف می‌باشد، می توان به راحتی نتیجه گرفت که رهبری "اقلیت" از این گونه فعالیت‌های مینا سعدادی کاملا آگاه بوده، آن‌ها را مورد تائید قرار داده و چه بسا این گونه فعالیت‌ها، به رهنمود رهبری سازمان صورت گرفته باشد، چنان که در اتاق پالتاکی "اقلیت"، اتاق" دمکراسی شورائی"، طرح "شهرزاد نیوز" مورد تائید و حمایت رهبری "اقلیت" قرار گرفت.


از آن جا که شرکت نیروهای انقلابی در چنین طرح‌هائی، صدمه‌ای جبران ناپذیر بر پیکر مبارزات انقلابی کارگران و زحمتکشان ستم دیده‌ی ایران وارد می‌کند، بدین وسیله ضمن محکوم کردن شرکت رفقای "اقلیت" در طرح امپریالیستی "شهرزاد نیوز"، اعلام می‌کنیم که تداوم همکاری‌ها و اتحادعمل‌های ما با رفقای "اقلیت"، در کمیته‌ی میزکتاب آمستردام و خارج از آن، منوط به خروج این رفقا از طرح "شهرزاد نیوز" می‌باشد.



کمیته‌ی میزکتاب آمستردام متشکل از:

انقلابیون کمونیست
سازمان ١۹ بهمن
فعالین چریکهای فدایی خلق ایران - هلند
کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید) - هلند
هواداران حزب کار ایران (توفان) - هلند

دسامبر ٢۰۰۶
آمستردام – هلند

mize_ketab@hotmail.com