Tuesday, December 19, 2006

سازمان مجاهدین خلق ایران: دستگاه قضاییه ایتالیا اعلام كرد

دادگاه عالی جنایی رم اعلام كردكه ترور شهید سرفراز محمد حسین نقدی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در ایتالیا در سال 1993 در چارچوب یك كارزار گسترده برای تصفیه فیزیكی مخالفان رژیم در خارج صورت گرفته است. در حكم دادگاه تصریح شده است كه این ترور توسط بالاترین مقام رژیم تصمیم گیری شده بود.

شعبه اول دادگاه عالی جنایی رم كه كار رسیدگی به پرونده ترور جنایتكارانه محمد حسین نقدی شهید والامقام مقاومت ایران را از یكسال و نیم پیش آغاز كرده بود, آخرین جلسه خود را در24 نوامبر 2006 برگزار نمود.
در آغاز این رأی كه در 33 صفحه تدوین شده آمده است اعتقاد روشن بر این است كه قتل نقدی باید یك قتل سیاسی محسوب شود كه در محافل دولتی ایران, و در چارچوب یك پروژه عمومی متلاشی كردن مقاومت در خارج تصمیمگیری شده است. به این ترتیب نقدی بخاطر كیفیت و كمیت فعالیتهای سیاسیش در ایتالیا مورد هدف قرار مى گیرد. بخاطر مهارتی كه محمد حسین نقدی در ترتیب دادن روابط با شخصیتهای عالیرتبه طبقه سیاسی ایتالیا در سطح ملی از خود بارز كرده بود, بخاطر توانمندی انسانی بی گفتگوی وی, و پیشبرد مبارزه عاشقانه اش، انجام این قتل از سوی شخصیتهای بلند پایه سیاسی- مذهبی تهران تصمیمگیری شده است, و اجرای آن به یك گروه كه بطور خاص به این منظور وارد ایتالیا شده واگذار گردیده است.
در حكم دادگاه عالی جنایی رم زندگینامه شهید محمد حسین نقدی ونیز جریان پیوستن وی به شورای ملی مقاومت به تفصیل ذكرشده و در ادامه آن آمده است: در مدت كوتاهی نقدی به نماینده اصلی مقاومت ایران در ایتالیا تبدیل شد.
در این حكم، به تهدیدها وفشارهایی كه از روز خارج شدن نقدی از سفارت رژیم و پیوستنش به مقاومت ایران از سوی تروریست ها ومزدوران رژیم علیه وی جریان داشته اشاره شده است. همچنین اشاره شده كه یكی از تروریست های شناخته شده رژیم در خیابان به نقدی حمله كرده و گفته است او را با دست های خودش میكشد . در ادامه این حكم آمده است كه یكی از برادران شهید نقدی در داخل ایران توسط رژیم ربوده میشود كه دیگر هیچگاه از وی خبری بدست نیامده است. در بهار 1990 وپس از ترور دكتر كاظم رجوی در ژنو, آقای نقدی یك تلفن تهدید آمیز دریافت میكند كه به او میگوید فتوای خمینی شروع به جریان افتادن كرده است.
در متن حكم همچنین اصلی ترین حوادثی كه به قتل شهید نقدی در صبحگاه 16 مارس 1993 انجامید ذكر گردیده است.
در حكم دادگاه عالی جنایی رم به موارد دیگری از ترورهای خارج كشور از جمله ترور دكتر كاظم رجوی در سوییس و ترورهای وین وبرلین در سال های 1989 و 1992 اشاره شده و بطور خاص ترور برلین یعنی ترور رهبران كرد ایرانی در رستوران میكونوس مورد تحلیل وموشكافی قرار گرفته است.
در متن این حكم بارها تصریح شده است آنچه تردید برنمیدارد وجود یك كارزار گسترده تروریستی سازماندهی شده از سوی رژیم ایران برای حذف كلیه مخالفین سیاسی در خارج كشور است.
دادگاه عالی جنایی رم در نتیجه گیریهای نهایی خود تحت عنوان شرایط پروژه حذف سیاسی وازبین بردن مقاومت با اشاره به لیست ترورهای خارج كشور كه از سوی مقاومت در اختیار این دادگاه قرار گرفته بر دروغپردازیهای رژیم در این زمینه خط بطلان كشیده و علت اصلی ترور شهید نقدی را مبارزه عاشقانه وی برای مردم و میهنش دانسته است. در این بخش از حكم چنین آمده است:
لیست شگفت آور مخالفان رژیم ایران, قربانیان سوء قصدهای واقع شده بین سال های 1988 و 1994, بمنزله یك نشانه تاریخی غیر قابل انكار می باشد. مگر اینكه ما به خواهیم تز دولت ایران را قبول كنیم یعنی بپذیریم كه در درون مقاومت ایران یك تسویه حساب مستمر و بی وقفه در جریان است, شبیه به یك رقص خودكشی بی معنا. اگر به خواهیم این ترورها را با مبارزه ای كه با روی باز توسط اعضای شورای ملی مقاومت و سایر سازمان ها انجام میشود مقایسه كنیم, این سلسله جنایتها منطق خود را در عزم جزم رژیم [ایران] مبنی بر پیشبردن جنگی بی حد و مرز, با هر وسیله ممكن, علیه مخالفینش, با هدف از بین بردن آنان پیدا میكند. جنگی كه به طور واضح در یك سری مصاحبه ها و اعلانهای عمومی از طرف رژیم به آن اعتراف شده است. در اینجا به حجم گسترده اسناد مطبوعاتی كه از طرف مدعی خصوصی تسلیم دادگاه شده بخصوص مقاله نیویورك تایمز اشاره شده است.
در پرتو حقایقی چنین مسلم كه نه فقط با وجود انبوهی از مدارك كه از طرف مدعی خصوصی شورای ملی مقاومت گردآوری شده, بلكه با استناد به منابع گسترده یعنی در دسترس همگان نیز محرز می باشد, میتوان فهمید كه ترور نقدی بعنوان عملی با هدف خاموش كردن یك مقام مهم مقاومت توجیه میشود, مردی كه قادر به متمركز كردن شبكه ای متشكل از روابط بینالمللی در حمایت از مبارزه اش, مخالفی سرفراز ومغرور كه اشتباهات رژیم تهران را نمی بخشید, و از تحسین و قدردانی بیچون وچرای اعضای دنیای سیاست ایتالیا بهرمند بود .

سازمان مجاهدین خلق ایران