Sunday, December 24, 2006

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر: کیانوش سنجر ی در بند قاتلین و اشرار

Student committee of

uman rights reporters



شماره19۲-2006

تاریخ3/۱۰/1385

کیانوش سنجری فعال سیاسی که پس از سپری کردن 75 روز سلول انفرادی به بند عمومی انتقال یافته بود، هم اکنون برخلاف اصل تفکیک جرایم در زندانها در بند قاتلین و اشرار به سرمیبرد. سنجری که پس از پایان یافتن زمان بازداشت موقت خود به اندرزگاه 8 زندان اوین انتقال یافته، از محل نامناسب نگهداری خود خبر داده است و از مسئولین زندان درخواست نموده وی را مجددا به سلول انفرادی بازگردانند! سنجری گفته است:" اندرزگاه 8 محل نگهداری معتادین، اشرار و متهمین به قتل است و این افراد گاها به آزار و اذیت وی میپردازند".

همچنین ملاقات در بند مذکور به صورت کابینی بوده و تنها ماهی یکبار به صورت حضوری انجام می پذیرد. این درحالی است که در هفته ی گذشته احمد باطبی دیگر دانشجوی زندانی که به تازگی به اندرزگاه 7 این زندان انتقال یافته است؛ از ملاقات با خانواده اش به صورت کابینی خودداری کرد.

نگهداری کیانوش سنجری در بند اشرار درحالی صورت میگیرد که پیش از این زندانیان سیاسی بارها در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم در زندانها، دست به اعتصاب غذا زده بودند. هم اکنون نیز تعدادی از زندانیان سیاسی در زندانهایی چون رجایی شهر، سمنان، اردبیل، بندرعباس و .. به صورت تبعید در میان زندانیان عادی نگهداری میشوند.