Sunday, December 10, 2006

مدال طلای افتخار يا مدال ننگ تغيير نام ايران؟




امروز، در قطر و در مراسم وزرشی، مقابل مقامات سياسی و نمايندگان شورای اسلامی

ايران را «جمهوری عربی ايران» خواندند و هيچ کدام اعتراضی نکردند؟



لطفا برای خنثی کردن اين توطئه، درهر کجايي که هستيد،
با فکس و تلفن و ايميل اعتراض خود را به دولت ايران و دولت قطر اعلام کنيد؟



*******



از سايت بازتاب:

دسته گل قطری‌ها در شب پيروزی رضازاده

مراسم گشایش بازی های آسیایی دوحه 2006 که سراسر الهام گرفته از اسطوره های فرهنگی سراسر جهان مانند اودیسه هومر از فرهنگ یونان و سیمرغ از فرهنگ ایران بود با معرفی ابوریحان بیرونی با عنوان «البیرونی» و عرب دانستن ابن سینا به اوج رسید و پس از آن مشخص شد بازهم نام جعلي خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده شده است، اما حالا کار به جایی رسیده که در مراسم اهدای مدال حسین رضازاده بزرگترین توهین به ملت ایران اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب ورزشی»، در مراسم اهدای مدال های وزن 105+ وزنه برداری بازی های آسیایی دوحه، گوینده زن عرب، از جمله «الجمهوریه العربیه الایرانیه» به جای «جمهوری اسلامی ایران» برای معرفی کشورمان استفاده می کند.

این حرکت غیر دیپلماتیک و توهین آمیز در شرایطی است که به دلایل نامشخصی از ابتدای بازی های آسیایی دوحه تا حال، مقامات سیاسی و ورزشی کشورمان در مورد اتفاقات رخ داده سکوت اختیار کرده اند و حتی در این مورد که حدود 60 ساعت از آن می گذرد، حتی یک اعتراض خشک و خالی هم به قطری ها نشده است.

وقاحت این حرکت زمانی بیشتر آشکار می شود، که گوینده عنوانی را برای کشورمان استفاده می کند که پیش از این برای دولت های عربی با گرایش شرقی و دارای حکومت های چپ مانند مصر، یمن، سوریه، اردن و لیبی به کار برده می شد.

غرق شدن کاروان مدیران آرزو به دل مدال طلا در دوحه به حدی بود که حتی توجهی به صدای گوینده و کلام او نکردند، تا در برابر میلیون ها بیننده تلویزیونی آشکارترین توهین سیاسی به ایرانیان صورت بگیرد.

«بازتاب ورزشی» هفته گذشته پس از برگزاری مراسم گشایش بازی های آسیایی از عملکرد قطری ها در مصادره فرهنگی مشاهیر کشورمان انتقاد کرده بود، ولی به رغم واکنش جالب توجه مردم و رسانه ها هنوز هیچ واکنشی از سوی مسئولین کمیته ملی المپیک و حتی مسئولین سازمان تربیت بدنی نشان داده نشده است.

متاسفانه این کوتاه آمدن ها و بی تفاوتی به آبرو و شخصیت ملی کشورمان راه عبور هر راهزن و دشمن فرهنگ و گذشته پرافتخار کشورمان را پدید آورده و هزینه ها و لطمه های فراوانی برای هویت ملی ما خواهد داشت.

نکته جالب در این مورد زمانی بود که گوینده انگلیسی زبان به درستی عنوان جمهوری اسلامی ایران را بیان کرد ولی پیش از او گوینده عرب از عنوان دروغین و غیرواقعی برشمرده استفاده کرد.

به جاست مسئولین ورزش کشورمان که مدعی مبارزه با فساد و تحول در سازمان ورزش هستند و مسئولین کمیته ملی المپیک که برای گرفتن بودجه و موفقیت در دوحه چندین هزار مصاحبه و وعده دادند، حداقل در کنار شکست های مختلف ورزشی و حسرت به دل ماندن برای یک مدال طلا تا قبل از رشادت رضازاده، نگاهی به اطراف خود انداخته و بیشتر به وضعیت فرهنگی این بازی ها و شیطنت های ورزشی داشته باشند، تا از کنار این رویداد ورزشی بازی های سیاسی دست چندم این کشور حاشیه خلیج فارس، هویت ملی و حیثیت کشورمان را مورد تاراج و حمله قرار ندهد.

این توهین به تمدن چند هزار ساله از سوی کشوری که سابقه تاسیس آن هنوز به 50 نمی رسد و اصلیت آنها از قومی در عربستان است که کمتر از 300 سال پیش با کوچ به منطقه کنونی قطر با برخورد به آبهاي نیلگون خلیج فارس برای همیشه در این منطقه باقی ماندند، تنها به خاطر بی تفاوتی و عملکرد ضعیف بخش های فرهنگی سازمان تربیت بدنی و به خصوص معاونت فرهنگی کمیته ملی المپیک و بخش فرهنگی ستاد بازی های دوحه است.

البته جای شگفتی دارد که تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات دیگر نیز در دوحه حضور دارند، ولی کوچکترین اعتراضی به این موضوع نشده است.

ای کاش برای دفاع از هویت ملی و حفظ ارزش خون و رشادت میلیون ها ایرانی از قرون گذشته تا عصر حاضر در راه زنده ماندن نام ایران و ایرانی به جای دادن هدر دادن بودجه میلیاردی برای این بازی ها، به اندازه هزینه گزافی که خرج رشته کبدی کردیم، آن را صرف دفاع از هویت ملی و ارزش های دینی خودمان کرده بودیم تا کسی این چنین جرات توهین به مردم و فرهنگ ایران را نداشته باشد.

در این حال امارات هم تیمی را با عنوان Arabian Gulf راهی مسابقه های بين المللي راگبی کرده و هر روز بازی های این تیم را پخش زنده می کند. به نظر می رسد کار از تحریف نام «خلیج فارس» گذشته و به تازگی نمونه های جدیدی از ضدیت و دشمنی با فرهنگ ایرانی در منطقه خلیج فارس به راه افتاده است.


براي شنيدن صداي گوينده ورزشگاه كليك كنيد.

توضيح: براي شنيدن اين فايل از برنامه Real Player استفاده كنيد.
۱۸ آذر ۱۳۸۵ - بعد از ظهر ۱۴:۵

http://www.baztab.com/news/55060.php