Tuesday, July 04, 2006

کانون پناهندگان سیاسی ایرن- برلن / کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلن


فراخوان
به
میتینگ اعتراضی
علیه نقض سیستماتیک حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران

در آستانه هفتمین سالگرد قیام دانشجوئی ١٨ تیر ماه ١٣٧٨،
یاد مبارزات دانشجوئی را گرامی داشته و خواستار آزادی کلیه دستگیر شدگان شویم.

زمان: ٧ ژوئیه ٢٠٠٦ ساعت ١٢
مکان:مقابل وزارت امورخارجه آلمان
Werdescher Markt 1, U-Bhf. Hausvogteiplatz, U.2





١٨تیرماه ١٣٧٨ و مبارزات دانشجویان ایران برای دمکراسی، برگ زرینی در مبارزات دمکراتیک کشور ماست. ١٨ تیر١٣٧٨هم چنین نمایانگر ناتوانی ساختاری برای تغییرات دمکراتیک در نظام جمهوری اسلامی بود. خاطره مبارزات دانشجوئی ١٨ تیر ار ذهنها پاک شدنی نیست.
٢٧سال است که سرکوب مبارزات نیروهای سیاسی ، زنان، روشنفکران ، کارگران، دانشجویان، و اقلیت های قومی و مذهبی در ایران ادامه دارد و به همراه آن سکوت بین المللی در مقابل این جنایات. هر بار "مسئله ای" توجیه گر سیاست سکوت دولتهای غربی که خود را مدافع دمکراسی می خوانند، بوده ایم. این بار، "برنامه اتمی" رژیم توجیه گر سیاست سکوت در قبال نقض حقوق بشر در ایران می باشد. وقاحت به آنجا رسیده که رژیم اسلامی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیرامون نقض حقوق بشر اخطار میدهد. جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا "برنامه اتمی" و خطر یک "مداخله نظامی" را بهانه ای برای سرکوب هر چه بیشتر مبارزات مردم ایران قرار دهد. علیرغم سیاست سرکوب گسترده رژیم ، شاهد گسترش اعتراضات کارگران، زنان ، اقلیت های قومی، دانشجویان هستیم.

خلاصه ای از کارنامه ٦ ماهه گذشته سرکوب مبارزات مردم ایران گواه ان است :
- سرکوب اجتماعات دانشجوئی ،ضرب و شتم، اخراج و دستگیری فعالین دانشجوئی دانشگاه های امیرکبیر، رجائی شهر و...
- سرکوب اعتصابات کارگری و دستگیری بیش از هزار تن ار رانندگان اعتصابی اتحادیه شرکت واحد و اعضای هییت دبیره آن که بعضا هنو ز در زندانند،
- سرکوب دراویش نعمت اللی در چند شهر و ویران نمودن خانقاه های آنان وفشار علیه بهائیان ایران و دستگیری٥٤ تن از آنان در ماه مه امسال،
- سرکوب و دستگیری مردم خوزستان، کردستان و نمونه اخیر آذربایجان در اعتراض به ستم قومی- ملی که در جریان این اعتراضات چندین نفر توسط نیروهای انتظامی به قتل رسیدند. صالح کرمانی، وکیل دستگیر شدگان نیزدر ١٤ ژوئن دستگیر وبه محل نامعلومی برده شده است.
- دستگیری نویسندگان ، روزنامه نگاران، وب لاگ نویسان وهنرمندان و جلوگیری از تجمع آنان،
- سرکوب اعتراضات زنان نسبت به قوانین ارتجاعی و زن ستیز و دستگیری گسترده انان در میتینگ های اعتراضی ٨ مارس و ١٢ ژوئن امسال،
- اعدام زندانی سیاسی حجت زمانی و طرح مجدد اعدام زندانیان سیاسی جهت جو رعب و وحشت بیشتر،
اعدام بیش از ٦١ نفر در ٥ ماهه اول امسال،

ما به عنوان نهادهای مدافع حقوق بشر، اظهارات یهودی ستیزانه احمدی نژاد پیرامون نفی هولوکاست و موجودیت کشور اسرائیل را محکوم می کنیم. و معتقدیم که استقرار نظامی دمکراتیک، سکولار و عاری از زندان، ،شکنجه، اعدام و نابرابری های جنسی، قومی- ملی و مذهبی تنها با مبارزات مردم ایران تامین خواهد شد و هر گونه سیاست جنگ طلبانه ای را محکوم می کنیم.
مجموعه پیشنهادات اخیر دولت های ٥+١ در روند مذاکره با رژیم اسلامی پیرامون "برنامه اتمی" نشان میدهد که این دولت ها در راستای تامین منافع اقتصادی خود اند و حقوق بشر در ایران مذاکرات هیچ جایگاهی ندارد.

آزادیخواهان!

در دفاع از مبارزات دانشجویان و خواست آزادی کلیه زندانیان سیاسی و برای اعتراض به سکوت دولتهای جهان در قبال سرکوب مبارزات مردم ایران از شما دعوت می کنیم که در این میتینگ اعتراضی شرکت کنید.

برگزارکنندگان:
کانون پناهندگان سیاسی ایرن- برلن
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلن
Komitee zur Unterstützung der politischen Gefangenen im Iran-Berlin e.V.
Greifswalder Str. 4, D-10405 Berlin
Tel. : +4930-42023399/Fax: +4930-41936868, E-Mail: kupg_iran@yahoo.de
Verein iranischer Flüchtlinge in Berlin e.V.
Reuterstr. 52, 12047 Berlin
Tel. : +4930-62981530/Fax: + 4930-62981531,E-Mail: Vereiniranischerfluechtlinge@gmx.de

زمان: ٧ ژوئیه ٢٠٠٦ ساعت ١٢
مکان:مقابل وزارت امورخارجه آلمان
Werdescher Markt 1, U-Bhf. Hausvogteiplatz, U.2