Monday, June 12, 2006

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر:اوضاع تجمع مسالمت آمیز زنان در میدان هفت تیر!


تجمع مسالمت آمیز زنان که به دعوت عده ای از فعالان جنبش زنان قرار بود امروز در میدان هفت تیر برگزار شود با دخالت نیروهای انتظامی به درگیری منتهی شد. در ابتدا گروهی از زنان با جمع شدن در پارک واقع در میدان هفت تیر به خواندن سرود جنبش زنان پرداختند. این عده با بلند کردن پلاکاردهایی خواسته های خود را مطرح کرده و اقدام به نشستن بر روی زمین نمودند که با حمله نیروهای انتظامی و ضرب و شتم تجمع کنندگان مواجه گشتند.

نیروهای انتظامی که با بکارگیری زنان پلیس در طی چندین ماه گذشته اقدام به سرکوب و اعمال فشار بر زنان کرده بودند، امروز نیز با حمله به جمعیت حاضر در میدان هفت تیر شمار بسیار زیادی را بازداشت و مجروح ساختند.

بر اساس اخبار رسیده شمار زیادی از حاضران در این تجمع بازداشت و به مکانهای نامعلوم منتقل شدند. میزان خشونت نیروهای پلیس زن در مواجه با تجمع کنندگان بسیار شدید بود. به طوریکه تعدادی از زنان را در حالی که به شدت ضرب و شتم کرده و با مو روی زمین میکشیدند به داخل ماشین های نیروی انتظامی انداخته و به مکانهای نامعلوم انتقال دادند.

بر اساس آخرین گزارشات دریافتی اوضاع در میدان هفت تیر همچنان ناآرام میباشد.

همچنین ساعاتی پیش مامورین اطلاعات با مراجعه به منازل تعدادی از امضا کنندگان اولیه فراخوان از جمله نوشین احمدی خراسانی، شهلا انتصاری، پروین اردلان ، قصد بازداشت نمودن آنان را داشته اند.

این افراد در طی احضاریه های جداگانه ای برای روزسه شنبه (فردا) به دادگاه انقلاب احضار شده اند.

تاکنون تعداد بازداشت شدگان این تجمع بیش از 50 نفر گزارش میشود. که از جمله بازداشت شدگان میتوان به مهندس موسوی خوئینی، لیلا محسنی نژاد، مصطفی بیات ، سمیرا صدری، بهاره هدایت، دلارام علی،ژیلا بنی یعقوب ، عاطفه یوسفی،علی روزبهانی و ... اشاره کرد.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر ضمن محکومیت شدید برخوردهای صورت گرفته از طرف نیروهای انتظامی با زنان حاضر در تجمع امروز، خواهان آزادی فوری کلیه بازداشت شدگان میباشد.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
komite_gozareshgar@yahoo.com
komite.gozareshgar@gmail.com
www.komitegozareshgar.blogfa.com