Thursday, June 22, 2006

انجمن دفاع از حقوق زنان در ايران: يـاران بـپــا 18 تيـــــــر فــرا ميــرســد!”



زنان آزاده ، دانشجويان مقاوم

بار ديگر سالروز مقاومت و ايستادگي دانشجويان در 18 تير فرا ميرسد، اين بار در فرازي ديگر و با شور و شوقي بيشتر از سال قبل و در آستانه يك سرفصل تاريخي، به پيشواز سالروز 18 تير ، روز خيزش دانشجويان ، خواهيم رفت.
طي سال گذشته تجارب ذيقيمتي در امر ايستادگي و مقاومت كسب نموده ايم. امسال، دشمنان اين ميهن، نقاب از چهره كريه خويش به كناري زده و در حاكميتي يك دست، كمر به قلع و قمع آزاديخواهان بسته اند. شاهد بوديم كه در روز 22 خرداد چگونه زنان آزاده ميهن را مورد سركوبي قرار دادند و آنان را به بند كشيدند، حال آنكه تجمع آنان تجمعي مسالمت آميز بود كه مطابق قانون اساسي هيچ منعي در آن وجود نداشت. ديديم كه چگونه يارانمان را به بند كشيدند و اعتراضات حق طلبانه اقشار مختلف مردم، از جاي جاي اين ميهن اسير، سركوب شده است. از اهواز و آبادان، سيستان و در بلوچستان، لرستان و آذربايجان ، زنجان و خراسان و تهران بزرگ كه حتي يك روز هم در سكوت و تسليم نبوده است و از هر گوشه اين خاك پاك، ولي پر درد ، فريادي براي آزادي و برابري برخاسته است.
امسال در شروع تير ماه ، مام ميهن حال و هواي ديگري دارد ، چشم انتظار طغياني ديگر است، گويي كه طوفاني در راه است و آرامش قبل از طوفان را ميشود احساس نمود.
نظام حاكم، با عدم قبول مشوق هاي جامعه بين المللي و اذعان به اينكه ميخواهد به غني سازي اورانيوم و ساخت سلاح اتمي تا به انتها ادامه دهد، به دنيا دهان كجي ميكند و در صحنه داخلي با اعدامها و بگير و ببندهاي خبرنگاران و روزنامه نگاران و زنان و جوانان اين ميهن ، ميخواهد با سيلي، صورت رنگ باخته خود را سرخ نگاه دارد، تا اينطور وانمود كند كه هنوز، قدرت سركوب و اقتدار در او باقي است! ولي واقعيت چيز ديگري را نشان ميدهد، اين نظام با تار و پود پوسيده و كهنه خود، توان ايستادگي در برابر فشارهاي بين المللي ، ايزولاسيون سياسي و تحريمهاي فراگير را نخواهد آورد و دير نيست كه پايه هاي لرزان حاكميت، با طوفان خشم زنان و جوانان اين مرز و بوم فرو ريزد. چرا كه مدت 8 سال خاتمي مردم را به بهانه هاي واهي مانند: ” گفتمان آزاد” و دادن آزادي هاي سياسي و اجتماعي و .... فريفت و از قضا در دوران او نيز قيام 18 تير سال 78 به وقوع پيوست و او بود كه در نهايت به فرمان ولايت فقيه، دستور سركوب را تا حد مرگ، صادر كرد ! و امسال بعد از 8 سال حيله و نيرنگ ، ديگر از وعده و وعيدهاي پوشالي امثال خاتمي نيز خبري نيست ، جلاد نقاب را به كناري افكنده و حريف مي طلبد ! ولي فقيه با روي كار آوردن سرسپرده خويش به عنوان ”رئيس جمهور”! به جامعه بين المللي و همچنين مردم ايران نشان داد كه سر سازش با جهانيان و مردم ايران نخواهد داشت و هر چه هست ، در داخل ايران ، زندان است و شلاق و اعدام و در خارج از ايران ، باجگيري و صدور تروريسم!
پس نظام ملاها سياست سركوب و شانتاژ خود را به روشنترين وجهي مشخص نموده است. حال نوبت موضعگيري و اقدامات عملي ماست . بايد كه دست به دست هم داده و امسال در روز 18 تير، حماسه اي ديگر از مقاومت و ايستادگي بيافرينيم، بايد كه فرياد آزادي را با بلندترين و رساترين صدا سر دهيم و سلطه زور و ستم حاكم را با اتحاد و مبارزه خويش، از جا بركنيم و آزادي و برابري و رفاه اقتصادي را جايگزين سركوب و ستم حاكم گردانيم و به جهانيان يك صدا بگوييم كه حق مسلم ما آزادي و برابري اقتصادي و اجتماعي است و نه بمب اتمي!
پس روز 18 تير با ياد دانشجويان قهرماني كه جان خود را فديه راه آزادي نموده و يا به اسارت در آمدند ، ولي حاضر به تسلم و ذلت در برابر ديكتاتوري نشدند ،در تجمعاتي كه در اين روز برگزار خواهيم نمود ، با فرياد قدرتمند جوانان دانشجو و زنان آزاديخواه، لرزه بر پيكر ظالمان و حق پوشان خواهيم افكند.

طلمت كشيده قد به فلك!
قامت اميد
باشد بلندتر به يقين از بلاي شب
بشنو كه ظلمت از عدم آمد عيان، ازين
افتد فرو ز هر در و بامي لواي شب
ما را ولي به غير سحر نيست مقتدا
بيچاره آن كه شد ز پي اقداي شب!

انجمن دفاع از حقوق زنان در ايران- مهري اميري- 1تير 85
anjomanzananazadeh@yahoo.com
http://defaazzanan.blogfa.com