Tuesday, June 06, 2006

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر> یاشار قاجار در اختیار اطلاعات سپاه قرار دارد...


Student committee of
human right reporters

تاریخ 14/3/1385
شماره 51-2006


طبق آخرین خبر دریافتی از زندان اوین ، یاشار قاجار دبیرانجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیرنیز در بند 325 سپاه در سلول انفرادی ( 2- الف) نگهداری میشود.

به گفته ی این منبع عابد توانچه و یاشار قاجار در شرایط بسیار سخت بازجویی و تحت فشار زیادی در این بند قراردارند و نیروهای امنیتی تلاش دارند با وادار کردن آنها به قبول مسئولیت تمامی وقایع و اعتراضات دانشجویی در دانشگاهها درچند هفته ی اخیر، بار دیگردشمن راعامل تمامی این اتفاقات معرفی کنند.

گفته میشود اطلاعات سپاه با نظرخواهی از مراجع قم قصد محکومیت این دو فعال دانشجویی را دارد که این مراجع نیزضمن بیان اینکه این دو در جهت تخریب اموال دانشگاه عمل کرده اند خواستار پرونده‌سازی و محکومیت شدید یاشار قاجار وعابد توانچه شده‌اند.

به نظرمی‌رسد در حال حاضر تمام تصمیم‌گیریها درجامعه،حتی اظهارنظر دانشجویان در مورد نحوه ی اداره دانشگاه نیز میبایست به تایید مراجع قم برسد!.

لازم به ذکراست یاشار قاجار دبیرانجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیریکشنبه گذشته توسط نیروهای لباس شخصی در مقابل دانشگاه بازداشت و به ماکان نامعلومی منتقل شده بود.

در این حال سکوت معنی داربعضی ازرسانه ها و جریانها که با کوچکترین نابسامانی حتی عناصرغیرسیاسی داخل زندان نیز به التهاب درمی آیند، قابل تامل میباشد.

باردیگر یادآور میشود بند 325 که زیر نظر اطلاعات سپاه نگهداری میشود، کاملا مستقل از سازمان زندانها اداره شده و از هیچ یک از قوانین این سازمان پیروی نمیکند و به اذعان بسیاری از فعالین سیاسی دانشجویی که در طی چند سال اخیر در این بند به سر برده اند شرایط بازجویی ونگهداری افراد در این بند کاملاْ غیرانسانی و طاقت‌فرساست.

گفته می‌شود چندی پیش در جریان بازدید و تحقیق و تفحص از شرایط زندان، حتی به نماینده قوه قضاییه نیز اجازه بازدید از این بند داده نشد.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت یاشارقاجار و عابد توانچه، خواهان توجه تمامی سازمان‌ها و مجامع حقوق بشر به وضعیت این دو دانشجو بوده و همگام با سایر دانشگاهیان خواستار آزادی فوری آنان میباشد.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

komite_gozareshgar@yahoo.com
komite.gozareshgar@gmail.com