Monday, June 12, 2006

بيانيه شماره 2 تجمع 22 خرداد


ما زنان طي يكصد سال گذشته يعني از زمان صدور فرمان مشروطيت و شكل گرفتن قوانين ، براي كسب حقوق برابر و عادلانه تلاش كرده‎ايم. تلاش ما در طول يك قرن گذشته (هم در روش و هم در مضمون) مسالمت‎جويانه، مدني و صلح‎آميز بوده است و از روش‎هاي خشونت‎آميز و شعارهاي احساسي و غيرصنفي پرهيز كرده‎ايم.
نمونه روشن و مستند اين روش مدني در 22 خرداد سال گذشته مقابل دانشگاه تهران است.
زنان حق طلب ايراني در 22 خرداد سال گذشته با حضور آرام و نمادين و خواندن سرودهاي صلح‎طلبانه و زنانه، مسالمت‎آميز بودن اعتراض خود را ثابت كردند. بنابراين از همه زنان حق طلب و عدالت‎جو و مدافعان حقوق حقه زنان مي‎خواهيم كه امسال نيز همچون سال گذشته از سر دادن شعار بپرهيزند.
مسلما حضور نمادين و صلح‎جويانه‎ي ما براي بيان دردها و مشكلات‎مان، كافي خواهد بود. ما با حضور نمادين خود مي‎خواهيم به قانون‎گذاران كشورمان بگوييم كه تحت اين قوانين ناعادلانه، زن ايراني نه تنها در جامعه، در محيط‎هاي شغلي و در امور اجتماعي بلكه حتا در پستوي خانه‎اش هم امنيت ندارد.از اين‎رو با توجه به آن‎كه هيچ‎يك از امضاءكنندگان فراخوان تجمع، قصد ايجاد ترافيك و برهم زدن نظم شهر و ايجاد مشكل‎ براي شهروندان را ندارند، از همه‎ي كساني كه مي‎خواهند در تجمع روز 22 خرداد شركت كنند درخواست مي‎كنيم با آرامش و فقط با حضور خود در پارك جنب ميدان هفت تير (واقع در ابتداي خيابان قائم مقام - ساعت 5 الي 6) اعتراض مدني و مسالمت‎آميز خود را نشان دهند.