Friday, June 02, 2006

بیانیۀ رضا پهلوی در مورد رویدادهای اخیر آذربایجان و بلوچستان

بیانیه رضا پهلوی در مورد رویدادهای اخیر آذربایجان و بلوچستان

هم میهنان عزیزم،

وقایع اخیر در آذربایجان و بلوچستان بار دیگر نشان میدهد که سراسر ایران در آ تش شرا رت رژیمی که خود را " جمهوری اسلامی " می نامد ، میسوزد و میسازد.

سر دمداران این رژیم با افسون فقاهت کاذب ، ا ز ملت سلب حاکمیت کرده و اراده خود را بجای اراده مردم نشا ندند ، تکالیف شرعـی را در برابـر حقوق انسانی شهـر وندان عَـلم کرده و بـه نقض کامل آن چشم دوختند ، طاعـت و عبـادت را به تعبُد و عـدم آزادی تـام افراد تعبیـــر نمودنـد ، بنام عَـدل و قسط اسلامی بـه ثـــروت انـدوزیهـای رهزنانـه و افسانـه ای روی آوردنـــد و بخاطــر اُمتی مجهول الهویه، در صدد زدودن هویت قومی و ملی افتخار آفرین یک یک ما بر آمدند.

من بیش از آ نکه از جور زمانه و بیدادی که بر فرد فرد ما رفته است ، شِکوه سر کنم ، سینه ای ما لا مال از غرور ملی دارم ، غروری که بر خاسته از خشم شما خواهــران و برادران آذری، کرد ، بلوچ ،تر کمن ، عرب و فارس میباشد!

همین خشم بود که سر انجام بر ا سکندر مقدونی فائق آمد

همین خشم بود که در برابر تازیان ندا داد:

چو ایران نباشد ، تن من مباد!

همین خشم بود که خشونت عالم سوز مغو لان را خرامان خرامان به فرهنگ مِهر جهان آرای ایرانی مبدل ساخت.

همین خشم بود که در برابر تشبثات مکرر استعمار در سـده های اخیر برای تسخیر و تجـــزیۀ ایران جانانه ایستادگی و پاید اری کرد.

خشم شما ناشی از فرهنگ وا لائیست که هر دشمن و مها جمی را سر انجام یا جذب آئین انسانی خود می نماید و یا مانند جسم بیگانه از خود دور می کند. راز غروری را که من در سینۀ خود بـا هر نفس حس میکنم باید در همین فرهنگ مهر آفرین و آئین همبستگی فرازمند ملی شما جستجو کرد.

ما با همین فر هنگ و همبستگی بر بیداد ها و شرار تهای رژیم کنونی فائق خواهیم آمد.

ما با همین همبستکی که همگان را بکردار اعضائی از یک پیکر وا حد بهم متصل میسازد، به یک زندگانی خوش و انسانی، فارغ از رنج و بیکاری ، فقر و حِر مان نیل خواهیم یافت.

ما با همین همبستگی به هر گونه ستم و تبعیض قومی در ایرانی سر فراز , خوشبخت و فـرهنگ آفرین پایان خواهیم داد.

همای فرهنگ ملی ما دو بال دارد که با آن بپرواز شکوهمند خود تواناست : هویت قومی و هویت ملی! این دو مکمـــل یکدیگر انــد و تــوان یکی در غنـای دیگریست . بدینسان هویت وفرهنگ ملــی ایـران بر خا سته از ترکیب بدیع این دو ا ست که به همه ایرا نیان تعلق دا شته و بـا مفهوم میهن زدا ، بی نام و نشان و فر هنگ ستیز " اُمت " تفاوت ماهوی دارد.

هم میهنان عزیزم ،

لوای وحدت ملی را با طرد اُمت گرائی افسونگران دین بر افراشته تر نگه دارید که آزادی و استقلال ایران در گرو آنست. من به این پرچم سو گند وفادار ی خور ده ام و تا اهتزاز آن بر فراز خاک مقدس میهن از پای نخوا هـم نشست . من حاضرم بــرای پیروزی در این نبرد ، هر تیـر بــلا و اهانتی را که بسوی برادرا ن و خواهران آذری ، کرد ، بلوچ و غیره رها میشود ، به جان بخرم!

درد همه ما یکیست: عدم آزادی! ایران که جایگاه شیران و آزاد گان بوده است ، ایرانی که حتی نا مش حکایت از آن میکند که مردمانش نه بَرده میگیرند و نه بَرده میشوند ، اکنون توسط مشتــی فرو مایگان ایران ستیز به زنجیر کشیده شده و به زندانی بزرگ مبدل گشته است.

گذار در این روز گار سر نوشت ساز ، شانه به شانه و سنگــر به سنگر با هـم باشیم و دیوارهـای این زندان را با نیروی جمعی خود فرود آوریم !

بدون کوچکترین تزلزلی پا به پیش گذاریم تا بــه استعانت بصیرت سیاسی و درایت تشکیلاتی زنــان و مردانی که قلبشان ما لا مال از مهر وطن است، حمله نهائی را به دژ منفور شعبده بازان دین که بساط حاکمیت خونین و جنایت بار خود را بر سا حت کُهن میهن ما گستر ده اند ، سا ز مان دهیم!

بی پـرده بگویم: ملت ایــران از دست نق زنان حر فــــه ای ، حسابگــران بـازار سیا ست و مد عیـــان بی مایه ای که اتحاد را با " شاید " ، مبارزه را با " اما " و آزادی میهن را با " شرط و شروط " بـــه معامله نها ده اند ، خسته شده اند! من بر نامه مبارزاتی خود را بـا " الهام از منویات قلبی ملت ایران" تدوین کرده ام. حرف ما یکیست و شعار ما روشن و بدون ابهام است:

اتحاد ، پیروزی ، آزادی !

سوگند که من با همه کسانی هستم که همین را میگویند و میخواهند و طبعا آنهایی که جز این نمی گویند و نمی خواهند برای همیشه با من هم پیمان و همراه خواهند بود!



خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی