Wednesday, November 09, 2005


نامه سرگشاده به باستانشناسان ايران
بمناسبت برگزاری سومين همايش بزرگ باستانشناسي كشور

باستانشناسان گرامی ايران

برگزاری سومين همايش بزرگ باستانشناسي كشور فرصت مغتنمی است تا از جانب هزاران هزار ايرانی در داخل و خارج کشور نگرانی عميق علاقمندان به ميراث بشری را از آنچه در انتظار مهمترين آثار باستانی ايران است با شما در ميان بگذاريم.

بيان اهميت آثاری که هم اکنون در اعماق دشت پاسارگاد، دشت مرو دشت و تنگه بلاغی، که با راه شاهی اين دو دشت را بهم متصل می سازد، خفته اند برای شما که عمر خود در راه شناخت و معرفی و حفظ آثار گرانقدر باستانی سرزمين عزيزمان صرف کرده ايد لزومی ندارد. شما خود از همه ما به اين اهميت آگاه تر هستيد. اما آنچه لازم است در فرصت اين گردهمآيی به شما يادآوری شود، نتايج وخيم بی اعتنايی احتمالی شما است که در واقع نمايندگان ملت ايران هستيد برای حفظ مرز و بوم باستانی ما از تهاجم حفاری های غير مجاز، اهمال در مرمت و حفظ و نيز اجرای برنامه های توسعه و عمران در داخل حريم های باستانشناسی.

امضاء کنندگان نامه سرگشاده برای نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد از چنگال بی رحم درياچه ای که قرار است در تنگه بلاغی بوجود آيد، از شما توقع دارند که به وظيفه ی تاريخی خود در اين لحظه حساس توجه کرده و با صدور قطعنامه ای در مورد خطرات اين بی مبالاتی در تلاش ملت خود برای حفظ شناسنامه های تاريخی اش شريک شويد.

اگر فردايي آبگيری سد سيوند به انهدام آثار باستانی دشت پاسارگاد و تنگه بلاغی بيانجامد هيچ کدام از شما نخواهيد توانست از بار مسئوليتی که بر عهده داشته ايد شانه خالی کرده و بگوئيد که «ما از موضوع خبر نداشتيم.»

اين نامه سندی است که از جانب هزاران هزار ایرانی و غير ايرانی خطاب به شما نوشته شده تا شما را نسبت به وظيفه و رسالتی که بر عهده داريد آگاه کند.

چشم انتظار اقدام شما هستيم
با مهر واحترام

کميته بين المللی نجات برای آثار باستانی پاسارگاد

مضاء شکایتنامه شکوه میرزادگی و اسماعيل نوری علا / کميته بين المللی برای نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد
تعداد
امضاء های اينترنتی تا ابن لحظه: 18،210 ـ تعداد امضاها در شهرهاي مختلف جهان: 15،298




..................................................................

حزب کمونيست کارگری

مماشات با جانيان محکوم است

قرار است محمد خاتمی رئيس جمهور سابق جمهوری اسلامی ايران به دعوت ريچارد فون وايتسگر رئيس جمهور سابق آلمان و رئيس بنياد "علمی و فرهنگی و توسعه کورير" در روز 25 آبان ماه در شهر هامبورگ سخنرانی نمايد. در طول دوره رياست جمهوری خاتمی

بيش از 200 نفر در ملا عام اعدام شده اند.
دهها زن به قصاص و سنگسار محکوم شده اند.
کارگران اعتصابی شهر بابک و خاتون آباد را قتل عام کرده اند
در سالگر 18 تير سال 83 به دستور شخص وی تظاهرات دانشجويان را سرکوب کردتد.
دهها همجنسگرا دستگير و به زندان و اعدام محکوم شده اند
هزاران نفر به جرم دفاع از حقوق انسانيشان در برابر جمهوری اسلامی به زندان انداخته شده و شکنجه شده اند
صدها اعتصاب کارگری و تظاهرات و اعتراضات دانشجويان و زنان و معلمان و پرستاران سرکوب شده است
و
……..
محمد خاتمی و رژيمی که وی 8 سال رئيس جمهورش بوده است کاری جز سرکوب و سازمان دادن ترور و کشتار بر عليه مردم ايران انجام نداده است. شخص خاتمی و تمامی سران رژيم را بايد در دادگاههای بين المللی به جرم ارتکاب جنايت بر عليه بشريت به محاکمه کشيد
از نظر مردم ايران هر گونه تريبون و امکان دادن به اين جانيان و از جمله شخص خاتمی که در راس قوه مجريه جمهوری اسلامی بوده و 8 سال تمام فرمان سرکوب و کشتار مردم ايران را به اجرا گذاشته است محکوم بوده و انزجار و نفرت هر انسان آزاديخواهی را بر می انگيزد.

حزب کمونيست کارگری همانطوريکه بارها اعلام کرده است جلوی حضور سران رژيم جنايتکار جمهوری اسلامی را در خارج کشور خواهد گرفت و بر عليه آن دست به افشاگری و اعتراض خواهد زد. ما همه ايرانيان آزاديخواه و مخالفين جمهوری اسلامی را فرا می خوانيم که همصدا با ما و بر عليه اين دعوت دست به اعتراض و مبارزه بزنند.

محل تظاهرات: هامبورگ
(U-Bahn 3) Baumwall Kehrwieder 12
زمان: چهارشنبه ١٦ نوامبر ساعت ١٨



..................................................................


بيانيه ششصد و هفتاد چهار نفر از فعالان سياسی – ادبی، کارگری و دانشجويی


سخنی با ملت، هشداری به حاكميت!

آبان ماه 1384

به نام خدا


سرانجام روند تلاشهای هشت ساله اصلاح طلبی از درون حاكميت به نافرجامی انجاميد و از راه انتخابات سازمان يافته و پادگانی به سوی بنيادگرايی سوق داده شد و ايران ديرينه سال، امروز در گرانيگاه سياسی - اجتماعی بس خطيری با ترديدها، دغدغه ها و نگرانی های ويژه و پريشانيهای اجتماعی و آشفتگی های اقتصادی بنيادينی روبرو است. به دنبال نشر بيانيه های مشهور به 565 و 615 امضايی و پس از معرفی كابينه جديد، در راستای عمل به وظيفه ملی - ميهنی خود، ضروری است مواردی را به استحضار ملت بزرگ ايران برسانيم.

هموطنان عزيز!
شرايط امروز ميهن، درستی مواضع اتخاذشده در دو بيانبه ياد شده بويژه 615 امضايی را به اثبات می رساند، در انتخابات رياست جمهوری، بازی گردانان نمايش برای برروی پرده آوردن نمايشنامه خود، با سناريوی پيچيده و چند لايه تدارك ديده شده و سايه شوم نوميدی كه طی ساليان گذشته بر سر ملت ايران گسترانيده اند، پايان نمايش را از پيش می دانستند. آنان در اين راه برای ظاهر رقابتی دادن به انتخابات از چهره هايی از جريان منتقد درون حاكميت بهره گيری كردند و بدون توجه و رسيدگی به تخلفات گزارش شده و اعتراض های مطرح شده و با تعجيل در اعلام نتايج شبهه ناك مرحله اول انتخابات (كه چه بسا می توانست سرنوشت انتخابات را تغيير دهد) در عمل جايگاه رياست جمهوری را به رياست دفتر مقامات تنزل دادند و پازل مجلس و دولت مطيع و فرمايشی را كامل نمودند. اين در حاليست كه ملت ايران در سال 1357 كه از بيداد، نابرابری، تحقير و رانت خواری هزارفاميل و حاكميت استبداد وابسته به ستوه آمده بود، انقلاب كرد تا دمكراسی، مردم سالاری و حاكميت ملت جايگزين استبداد گردد و عدالت اجتماعی بجای تحقير و تبعيض برقرار شده، جامعه مدنی و حكومت قانون مستقر شود. با دريغ پس از گذشت بيش از ربع قرن مبارزه برای استقرار مردم سالاری، پاسداری از منافع ملی و حاكميت ملی، خواسته ها و شعارهای انقلاب محقق نشد و با وجود ساختار حقوقی موجود، مراكز قدرت فراقانونی، روحيه قانون گريزی و حاكميت فردی و فقهايی آميخته با سرشت خودكامگی، امكان تحقق آن خواسته ها ميسر نمی باشد و شرايط روز به روز بدتر می شود.

هموطنان!
ساختارحقوقی به گونه ای است كه علاوه بر عدم رعايت حقوق ملت در انتخاب نمايندگان مردم حق گزينش آزاد رئيس جمهوری نيز از ملت سلب شده است و در چارچوب اين ساختار، شمار زيادی از هم ميهنان از جمله بانوان و پيروان ساير اديان و مذاهب، اصولا" ازحق انتخاب شدن محرومند و به سايرين نيز با همه شايستگی ها از سد هزارتوی شورای نگهبان اجازه عبور نمی دهند و كسانی كه آمادگی تن دادن به حكم حكومتی را ندارند، بايد به ليست بلند محرومان از حقوق شهروندی افزود. حاكميت با يكدست كردن قوای سه گانه بر آنست با دنبال كردن سياست تنش زا در روابط خارجی و تنگ و امنيتی كردن فضای سياسی و كاربرد تهديد و خشونت هر روز بحرانی بيآفريند و با سركوب آنگونه كه در استان خوزستان و مناطق كردنشين ميهن مان شاهد بوديم به سلطه خود ادامه دهد. حاكميت بدون توجه به حق شهروندی، آزاديهای اساسی، تعهدات بين المللی، اعلاميه جهانی حقوق بشر و ميثاق های مدنی، سياسی و اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و با ناديده انگاشتن حقوق و آزاديهای پيش بينی شده ملت در قانون اساسی مورد قبول و ادعای خود و با مصالحه و مصادره به مطلوب حقوق و منافع ملی به حيات امنيتی خود ادامه ميدهد. غافل از اينكه در عصر اطلاعات، ارتباطات، بيداری ملتها و آشنائی آنها با حقوق خود، ديگر دوران اين سياست ها و تاكتيكها به سر آمده است.

هم ميهنان!
امروز رسانه های همگانی دولتی كه با برخورداری از امكانات ملت دايرند، در امر تبليغ يكسويه و كسل كننده به تمجيد حاكميت مشغولند به اين اميد واهی كه در شستشوی مغزی ملت موفق شوند، اكثر مطبوعات، رسانه ها و سايت های نقدكننده حاكميت به محاق توقيف يا سانسور حكومتی (فيلترينگ) دچار شده و روزنامه های وابسته به حاكميت آزادند، اندك روزنامه های موجود نيز يا زير تيغ سانسور دولتی هستند و يا دست به خودسانسوری زده از ترس مرگ، خودكشی ميكنند. بنيان باورهای دينی مردم بدليل دروغگويی، اعمال خلاف حق و حقيقت دكانداران دين حكومتی يا از بين رفته و يا سست شده است. رواج افسارگسيخته اعتياد، سقوط ارزشهای اخلاقی و خانوادگي، تجاوز به عنف، قتلها، خودكشی ها، ترورهای سياسی (قتلهای زنجيره ای)، تجاوزبه حقوق شهروندی يكديگر در برخوردها و دست اندازی به حوزه خصوصی افراد، ياس و نوميدی حاكم بر نسل جوان و بسياری ناهنجاری های ديگر نتيجه عملكرد حاكميت در حوزه های فرهنگی و اجتماعيست. در بعد اقتصادی نيز رواج انحصارات، اشاعه بيكاری، تورم، فرار مغزها، پول شوئی، فساد گسترده مالی بويژه در نزديكان هرم قدرت، برخوردهای قضايی گزينشی و دوگانه با حيف و ميل كنندگان ثروتهای ملی و در بعد بين المللی، ديپلماسی واكنشی و دشمن تراش، بی برنامه و ضدملی همه و همه نشان از ناكارآمدی ساختار حاكميت دارد.

هموطن !
كاربرد واژگان دولت و يا حكومت اسلامی درگفتگوها، سخنرانی های اخير و حتی در متن پاره ای از احكام صادره به جای جمهوری اسلامي، آيا نشان از بی اعتقادی بر كرسی قدرت نشستگان جديد به جمهور مردم نيست؟ آيا با شعار، می توان بر معضلات غلبه كرد؟ ولی حاكميت كه از دادن شعار ابايی ندارد، به راستی كلاه چپ نهاده و راست می رود. آيا كابينه نظامی – امنيتی با تفتيش عقايد قادر به مهرورزی خواهد بود؟ آيا مبارزه با فساد بوسيله برخی از كسانی كه در، درازای ساليان گذشته نبض اقتصاد كشور را در بنيادهای غير پاسخگو به ملت و ديگر مراكز اقتصادی در سايه، در دست داشته اند می تواند انجام گيرد؟ آيا آنان كه از مزيت فرودگاهها و اسكله های پنهان و آشكار و قاچاق بهره برده اند و نتيجه عملكردشان، مردم را به تباهی و سيه روزی نشانده است! می توانند در نيل به عدالت و رفع محروميتها نقش ايفا كنند؟ هرگز.

هم ميهن !
پرونده فعاليتهای هسته ای ايران به گونه شمشير داموكلس بر بالای سر ايرانيان درآمده است، جاه طلبی، ندانم كاری و پنهان كاری كاربدستان سبب گرديد كه حقوق ملت ايران تضييع شود و تعليق مندرج در قطعنامه 2 سپتامبر 2003 كه معنای موقتی بودن آن را بهمراه داشت اينك در سايه رفتار نسنجيده به توقف كامل و دائمی غنی سازی منتهی شده است. ناپختگی های بركرسی قدرت نشستگان بعدی و كاربرد شعار به جای شعور، برندگی اين شمشير را تيزتر و حيات و تماميت ارضی كشور را در معرض مخاطره قرار داده است. ما هرگز با زورگوئی قدرتهای بزرگ خارجی به ويژه در فعاليتهای هسته ای موافق نبوده و استانداردهای دوگانه را نيز به رسميت نمی شناسيم ولی با اينكه خربزه را عده ای می خورند و لرز آن را ملت شريف ايران تحمل كند نيز موافق نيستيم. آنچه روشن است اين بحران سازی از سوی قدرتمندان داخلی نه به منظور استيفای حقوق ملت ايران، بلكه برای مصرف داخلی و انحراف مبارزان ايرانی در احقاق حقوق اوليه خود در تأمين آزادی و دموكراسی است. همه آگاهند كه برای ملت ايران مهمتر از مسأله اتمی و هرگونه اقدام ديگر، تأمين آزادی و استقرار حكومتی مردم سالار هدف اصلی است. با استقرار حكومت ملی منبعث از مردم نه نگرانی های ادعايی قدرتمندان جهانی موردی خواهد داشت و نه اولويت های اصلی برنامه های پيشرفت علمی و عمرانی كشور زير سؤال خواهد رفت و امكان دسترسی به بخشهای گوناگون علوم و فنون را فراهم خواهد آورد.

هموطنان عزيز!
لازم است به حاكميت هشدار دهيم كه حكومتگران، خدمتگزاران مردم اند و هيچكس در هيچ مقامی مجاز نيست خود را حكمران مطلق مردم بداند و امور مقننه، قضائی و اجرائی كشور را يكجا در اختيار گرفته و در ريز و درشت كليه مسائل دخالت كند ولی به هيچ مرجعی پاسخگو نباشد و هر از گاه نقش اپوزيسيون به خود گرفته، از ديگران انتقاد كند.
ما امضاكنندگان بدور از هرگونه خشونت، برای جلوگيری از عميق تر شدن اين زخمهای ژرف و خروج كشور از بن بست های پيش رو، خواستار اعمال اصلاحات راستين ساختاری برمبنای اعلاميه های جهانی حقوق بشر و الحاقيه های آن و تأمين آزادی های اساسی، عدالت و حكومت قانون با همكاری و حضور دلسوزان ملت كه خارج از هرم قدرت حاكميت هستند، ميباشيم و از تمامی آزاديخواهان ايران كه به استقلال و آزادی ايران ميانديشند، می خواهيم، در فرصت باقيمانده پيش از آنكه در اثر سياستهای ويرانگر و واپسگرايانه حاكميت، تماميت ارضی، استقلال، آزادی و امنيت كشور در معرض خطر بيشتر قرارگيرد، از آنجمله در برخورد با پرونده های هسته ای و حقوق بشر (كه اجماع بين المللی بی سابقه ای را عليه ميهن مان شكل داده است) و خسارات جبران ناپذيری بوجود آورد، به تلاش همه جانبه در اين راه برخيزند




1. مصطفی آجودانی - فعال سياسی 2. بابك آذرپاد - فعال سياسی 3. آرش آذرپيک - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 4. قاسم آذين فر - نويسنده، فعال سياسی 5. فاطمه آرام نژاد - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 6. جعفر آروينی - فعال سياسی 7. مهدی آزادی – فعال سياسی دانشجويی 8. سامان آزادی – فعال سياسی دانشجويي9. مهندس فريدون آقاسی - فعال سياسی 10. ساسان آقايی - روزنامه نگار 11. دکتر سعيد آل آقا - استاد دانشگاه، فعال سياسی 12. رضا آل محمد - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 13. حامد ابراهيمی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 14. محمدرضا ابراهيمی - فعال اجتماعی 15. يوسف ابناوی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 16. ريحانه ابريشمی - فعال دانشجويی دانشگاه زابل 17. دكتر محمد ابوالحسنی – فعال سياسی 18. سحر ابونصر - فعال دانشجويی دانشکده اقتصاد 19. جلال احسانی راد - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت20. رضا احمدی - فعال دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی ايران 21. قربان احمدی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 22. امين احمديان - فعال سياسی دانشجويی 23. خشنود احمدی فر - فعال سياسی دانشجويي24. آيدين اخوان - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت25. مهندس بهاءالدين ادب - نماينده دوره ششم مجلس 26. عبدالعلی اديب برومند - رييس شورای مرکزی جبهه ملی ايران 27. دکتر مه لقا اردلان - استاد دانشگاه، فعال سياسی 28. عليرضا ارشادی – فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت29. مهندس بامداد ارفع زاده - فعال سياسی 30. احمد ارمغان - فعال دانشجويی دانشگاه مازندران 31. عبدالله ازدوجينی - دبير، فعال سياسی 32. سهش اسانلو - فعال اجتماعی 33. منصور اسانلو - فعال كارگری 34. سيامك اسانلو - فعال اجتماعی 35. ليلا اسدنژاد - فعال دانشجويی دانشگاه الزهرا 36. مرتضی اسدی - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 37. حسن اسدی زيدآبادی – فعال سياسی دانشجويي38. عباس اسفندياری – فعال سياسي39. فرزانه اسکندری - فعال سياسی 40. جمال اسكويی – فعال سياسی 41. سيدمحمدباقر اسكويی - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت 42. صدراله اسماعيلی – فعال سياسی دانشجويي43. ناصر اشجاری - فعال سياسی 44. مجيد اشرف نژاد - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد رجائی 45. توحيد علی اشرفی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 46. مرتضی اصلاح چی - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 47. دکتر حسين اعرابی - فعال سياسی 48. فرهاد اعرابی - فعال سياسی 49. علی اصغر افشاركهن - فعال سياسی 50. مهندس علی افشاری - فعال سياسی 51. عليرضا افشاری - فعال سياسی 52. امير اقتناعی - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 53. محمود اكبرزاده - فعال اجتماعی 54. آزاده اكبری - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت55. سيف الله اكبری - فعال سياسی 56. جلال احسانی راد – فعال دانشجوئی دانشگاه علم و صنعت 57. علی احمد الفتی - فعال سياسی دانشجويي58. كيومرث الفتی - فعال سنديكای شركت واحد 59. ميثم امانی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 60. امير اميدی - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 61. مهندس عباس اميرانتظام - سخنگوی دولت موقت 62. اميررضا اميربختيار - فعال سياسی 63. بهروز اميرخيزی - فعال سياسی 64. علی اميری - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 65. پويا امين - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 66. مهدی امين زاده - فعال سياسی 67. امير امينی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 68. ستار امينی - فعال سياسی 69. احمد امينی - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد رجائی 70. شهلا انتصاری - فعال سياسی و اجتماعی 71. احمد انصاری – فعال سياسی 72. حسن انصاری - فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی اصفهان 73. کيوان انصاری - فعال سياسی دانشجويي74. اکرم ايبک آبادی - فعال دانشجويی دانشگاه الزهرا 75. ناصر ايجادی – فعال سياسی 76. عليرضا ايران منش - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 77. مائده ايزدی - فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی اصفهان78. سعيد ايزدبخش - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت79. دکتر اکبر ايمانيان - راديولوژيست، فعال سياسی 80. احمد بابايی - فعال كارگری 81. سعيد بابايی - فعال دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی ايران 82. عليرضا بابايی - فعال سياسی دانشجويي83. احسان باقرزاده - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 84. مهدی باقری - فعال سياسی دانشجويي85. دکتر داود هرميداس باوند - استاد دانشگاه، فعال سياسي86. پروين بختيارنژاد - روزنامه نگار و فعال اجتماعی 87. مجتبی بخشنده - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 88. علی اصغر بدری – فعال سياسی 89. منصور بدری – فعال سياسی 90. مهندس مرتضی بديعی - فعال سياسی 91. ايمان براتيان - فعال سياسی دانشجويی 92. پوريا براتيان - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 93. دکتر بهروز برومند - رئيس سابق دانشگاه علوم پزشكی ايران 94. دکتر جهانشاه برومند - استاد دانشگاه و فعال سياسی 95. عليرضا بريمان - دندانپزشك، استاد دانشگاه، فعال سياسی 96. مقداد بريمانی - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان 97. منوچهر بصير - فعال سياسی 98. مجيد بگ نظری - فعال دانشجويی دانشگاه ايلام 99. اميرحسين بلالی - فعال سياسی دانشجويي100. رحيم بنايی - فعال سياسی 101. تيرداد بنکدار - فعال اجتماعی 102. سيروس بنه گزی - فعال سياسی 103. مهندس عماد بهاور - فعال دانشجويی دانشگاه يزد 104. سيمين بهبهانی - شاعر و عضو كانون نويسندگان 105. دكتر فرهاد بهبهانی - نويسنده و فعال سياسی 106. اسماعيل بهتويی - دانشجو و فعال سياسی 107. سجاد بهرامی مقدم - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 108. اميرحسين بهروز - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت 109. پگاه بهزادی - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 110. حاج جواد بهشتی – فعال دانشجوئی دانشگاه شيراز111. علی اکبر بهمنش - وکيل دادگستری 112. دکتر احمد بهنيا - پزشك، فعال سياسی 113. دکتر افشين بيابانی - فعال سياسی 114. دکتر بهرام بيابانی - فعال سياسی 115. مهندس عليقلی بيانی - رييس شورای مرکزی حزب ايران 116. باقر بيشه ای - فعال سياسی 117. فرهاد بيشه ای - فعال سياسی 118. صديقه بيگدلی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 119. فاطمه بيگی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 120. علی بی كس - روزنامه نگار 121. تهمينه بی آزار - فعال دانشجويی 122. حميد بی آزار - فعال سياسی 123. مصطفی پاپی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 124. فرشته پاكنژاد - فعال عرصه زنان 125. جعفر پريزاد - فعال سياسی 126. يوسف پژوم - فعال دانشجويی دانشگاه ايلام 127. صادق پورقاسم - فعال سياسی 128. نيكان پورتيموری - فعال دانشجويی دانشگاه مازندران 129. احسان پورنگ - فعال دانشجويی دانشگاه خواجه نصيرطوسی 130. ابوذر پوزش - فعال دانشجويی دانشگاه شهيدرجائی 131. احمد پولادزاده - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 132. روح الله پورنوروز - فعال سياسی دانشجويی 133. مصطفی پهلوانی - فعال دانشجويی دانشگاه همدان 134. پيمان پيران - فعال سياسی 135. محمود پيرزادنيا - فعال سياسی 136. ناهيد تاج رستمی - فعال اجتماعي137. محمدرضا تبريزی شيرازی – استاددانشگاه، فعال سياسی 138. علی تراب - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 139. کامران ترابی جهرمی - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 140. رحيم ترابی نژاد - فعال سياسی 141. مهدی ترکان - وكيل دادگستری 142. دكتر حميدرضا تركمان ترابی – دندانپزشك، استاد دانشگاه، فعال سياسی 143. محمد تقديری - فعال دانشجويی دانشگاه شهرکرد 144. محسن تقوی - فعال دانشجويی دانشگاه مازندران 145. عابد توانچه - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 146. مسعود توانگر – فعال دانشجويی دانشگاه ايلام147. محمد رئوف توكلی - فعال سياسی 148. نصرالله توكلی نيشابوری - سرهنگ بازنشسته 149. عليرضا ثقفی - فعال سياسی 150. الهه جادران - فعال دانشجويی دانشگاه ايلام 151. ايمان جانباز - فعال دانشجويی دانشگاه مازندران 152. مجيد جانی پور - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت 153. مژگان جاويدان - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 154. رضا جاويد - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 155. الهه جاويدان - فعال سياسی 156. عليرضا جباری – عضو كانون نويسندگان و فعال سياسی 157. شهاب جزايری - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 158. رضی جعفرزاده - فعال سياسی 159. محمد جعفرزاده - فعال كارگری 160. عزت الله جعفری - فعال سياسي161. حميدرضا جلال زاده - فعال دانشجويی 162. جمشيد جليل نژاد - فعال اجتماعی 163. امين جليليان - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 164. ابوالفضل جمالی - فعال سياسی دانشجويي165. زينب جمالی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 166. علی جمالی - فعال سياسی 167. دکتر نصراله جمشيدی - پزشك، فعال سياسی 168. هادی جمشيدی - فعال دانشجويی دانشگاه زابل 169. صادق جمشيديان - فعال دانشجويی دانشگاه شهرکرد 170. دکتر کمال جناب - رييس پيشين دانشکده علوم دانشگاه تهران 171. محمدصادق جوادی حصار - فعال سياسی 172. سجاد جوکار - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 173. دكتر جهانبخش - فعال سياسی 174. علی محمد جهانگيری - فعال سياسی 175. اقدس چرونده - فعال اجتماعی 176. ماندانا جگرچی - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت177. حميد چمن - فعال سياسی دانشجويی 178. حامد چولکی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 179. عيسی خان حاتمی - سردبير مجله ايرانمهر، فعال سياسی 180. محسن حاتمی - فعال سياسی 181. ياسين حاتمی ميلانكو – فعال دانشجوئی 182. حميد حاجی آبادی – فعال دانشجوئی دانشگاه علم و صنعت 183. مهندس اسماعيل حاجی قاسمعلی - فعال سياسی 184. دکتر علی حاجی قاسمعلی - پزشك، فعال سياسی 185. دکتر جعفر حاکم زاده - پزشك، فعال سياسی 186. مهدی حبيبی - فعال سياسی دانشجويي187. جلال الدين حجتی - فعال سياسی دانشجويي188. دکتر محمد حريری - استاد دانشگاه تبريز 189. حامد حسن دوست - فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی اصفهان 190. بهمن حسنوند - فعال دانشجويی دانشگاه لرستان 191. کاظم حسين زاده - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 192. مهدی حسين نژاد – فعال دانشجويی 193. احسان حسينی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 194. علی حقانی - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان 195. محسن حقانی - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان 196. دکتر فاطمه حقيقت جو - نماينده دوره ششم مجلس شورای اسلامی197. پيمان حقيقی - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 198. عليرضا حقی - فعال سياسی 199. الهه حکاميان - فعال دانشجويی دانشگاه الزهرا 200. مهشيد حمزه - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 201. بابک حيدری - فعال دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی ایران 202. اعظم خاتم - جامعه شناس و فعال سياسی 203. محسن خاتمی - فعال سياسی 204. علی اکبر خادم - فعال دانشجويی دانشگاه هرمزگان 205. رضا خادمی - فعال سياسی دانشجويي206. صابر خالدی - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان 207. آرش خاندل - فعال دانشجويی دانشگاه لرستان 208. كيومرث خان محمديان – فعال سياسی دانشجويی 209. مهدی خباز - فعال سياسی 210. رضا خجسته - روزنامه نگار 211. امير خدابنده - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 212. محمدتقی خرسنديان - فعال سياسی 213. حسن خرمشاهی – فعال سياسي214. روزبه خسروخاور - فعال سياسی دانشجويي215. مصطفی خسروی - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت 216. ميثم خسروی - فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی اصفهان 217. حسين خشايار دوست - فعال سياسی 218. دکتر منوچهر خليل زاده مقدم - پزشك، فعال سياسی 219. مهدی خليلی - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 220. دكتر مهيار خليلی – فعال سياسی 221. خليل خليلی پور - فعال سياسی 222. حسين خواجوی - فعال سياسی 223. ابراهيم خوش سيرت تسليمی - فعال سياسی 224. زهرا خوشنويس - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت 225. علی خياط زاده – فعال سياسی 226. رضا خيرالعموم - فعال سياسی 227. حسين خيری فام - فعال دانشجويی دانشگاه زنجان 228. اكرم دادخواه - فعال دانشجويی دانشگاه اميركبير 229. مهندس عليرضا دادخواه - فعال سياسی 230. داود دادرس - فعال سياسی 231. مزدك دانشور - روزنامه نگار 232. مسعود داوران - فعال سياسی 233. احسان داوری - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد عباسپور 234. هدی داوری - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 235. فريبا داوودی مهاجر - فعال سياسی 236. دکتر پرويز دبيری - استاد دانشگاه اصفهان و فعال سياسی 237. خيراله درخشنده - فعال سياسی 238. جواد دردکشان - فعال دانشجويی دانشگاه لرستان 239. رضا درودی - فعال سياسی 240. سيدجمال الدين درودی - فعال سياسی 241. فريبا درودی - فعال سياسی 242. علی اشرف درويشيان - نويسنده و عضو كانون نويسندگان 243. پروين دخت دفتری – فعال اجتماعی 244. علی دلبری - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 245. رضا دلبری - فعال سياسی 246. رضا دهقان - فعال كارگری 247. مسعود دهقان - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 248. فرهاد ذاتعلی فرد - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت 249. دکتر عباس راشد محصل - پزشك، استاد دانشگاه، فعال سياسی 250. پری راضی - فعال سياسی 251. حسين راضی - دبيرکل حزب مردم ايران 252. دکتر احمدعلی رجايی - فعال سياسی 253. داريوش رجايی - فعال كارگری 254. علی رجبی – مديرداخلی روزنامه توس 255. الهام رجب پور – فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 256. مهندس آرش رحمانی - فعال سياسی 257. بهرام رحمانی وحيد - فعال سياسی دانشجويي258. دکتر فاطمه رحمانی - پزشك، فعال سياسی 259. ميرحسين رحمانی - فعال دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی ايران 260. محمد رحمانی نصرآبادی - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 261. بهگام رحمانی – فعال دانشجوئی 262. ابراهيم رحمتی - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 263. حسين رحمتی - فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی شريف 264. مجيد رحمتی - فعال دانشجويی دانشگاه زنجان 265. غلامرضا رحيم - قاضی بازنشسته دادگستری 266. اميرمهدی رحيمی - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 267. نجف رحيمی - فعال سياسی 268. علی رحيمی پور - فعال سياسی 269. محمدرضا رحيمی راد - فعال دانشجويی علامه طباطبايی 270. محمد رخيده - فعال كارگری 271. مجتبی رستمی - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 272. احمد رسولی - فعال سياسی 273. جعفر رسولی - فعال دانشجويی دانشکده اقتصاد 274. منصور رسولی - حقوقدان ، فعال سياسی 275. شاهپور رشنو - دانشجو276. يونس رشيدپور - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد بهشتی 277. دکتر علی رشيدی - استاد دانشگاه و فعال سياسی 278. جواد رضايی - کرج، فعال سياسی 279. بهمن رضائی – فعال سياسی 280. حسين رضائی – فعال سياسی 281. مهندس اشکان رضوی - فعال سياسی استان قزوين 282. جهانگير رضوی - فعال سياسی 283. شريف رضويان - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 284. علی رفيعی - فعال سياسی 285. علی رنجی پور - فعال دانشجويی دانشگاه زنجان 286. مصطفی روحانی - دبير، فعال سياسی 287. حسين رياحی – فعال سياسی 288. روزبه رياضی - فعال سياسی دانشجويی 289. دکتر فريبرز رييس دانا - اقتصاددان، عضو کانون نويسندگان، فعال سياسی 290. محمد رييسی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 291. حامد زارع - فعال دانشجويی دانشکده اقتصاد 292. نفيسه زارع کهن - فعال سياسی دانشجويي293. زارعی – فعال سياسی 294. دکتر ناصر زرافشان - وکيل دادگستری 295. منوچهر زركشوری – فعال سياسی 296. مهندس کورش زعيم - نويسنده و فعال سياسی 297. شاهرخ زمانی - فعال كارگری 298. مسلم زمانی - فعال دانشجويی دانشگاه لرستان 299. سجاد زند - فعال دانشجوئی دانشگاه علامه طباطبائی 300. مرتضی زندی – فعال سياسی 301. مهندس محمود زنديان - فعال سياسی 302. ادريس سالاری - فعال سياسی 303. هادی سالاری - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد رجائی 304. مهندس اسماعيل سبزواری - فعال سياسی 305. دکتر شاهين سپنتا - دامپزشك، فعال سياسی 306. عليرضا سپهسالاری - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت307. آزاد ستار - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 308. سحر سخائی - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت309. روزبه سردارنژاد - فعال دانشجويی دانشکده اقتصاد 310. محمدامين سرداری - فعال سياسی 311. مهين سروری - مترجم و فعال سياسی 312. منصور سروش - فعال سياسی 313. مهندس ولی سروش – فعال سياسی 314. دكتر احمد سعيد – اقتصاددان استاد دانشگاه 315. مهدی سعيدپور - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 316. محمود سعيدزاده - فعال سياسی دانشجويي317. بدری سعيدی - فعال سياسی 318. حسين سکاکی - فعال سياسی 319. کاظم سکاکی - فعال سياسی 320. حسام سلامت - فعال دانشجويی دانشگاه مازندران 321. علی سلطانی - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت322. حجت اله سلطانی - فعال دانشجويی دانشگاه لرستان 323. رضا سلطانی - فعال دانشجويی دانشگاه اصفهان 324. عبدالفتاح سلطانی - وکيل دادگستری 325. فاطمه سلمانی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 326. عبدالعظيم سلوکی - فعال سياسی 327. فرزانه سليمانی - فعال عرصه زنان 328. فريبا سليمانی - فعال دانشجويی 329. دکتر منوچهر سماک - پزشك، فعال سياسی 330. مرتضی سميعی - فعال سياسی 331. مازيار سميعی - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت332. حاج محمد سوزنی - بازرگان، فعال سياسی 333. محمد سياسی - فعال سياسی 334. سيدمحمد علی سيدنژاد – فعال سياسی 335. محسن سيدين - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 336. خسرو سيف - دبير حزب ملت ايران 337. سيدمحمد سيف زاده - وكيل دادگستری 338. هاله سينکی - فعال دانشجويی دانشگاه الزهرا 339. جمشيد شادپور - فعال سياسی 340. مائده شاطرزاده - فعال دانشجويی دانشگاه الزهرا 341. محمد شانه چی - بازرگان 342. مهندس حسين شاه اويسی - استاندار کردستان در دولت موقت، فعال سياسی 343. داود شاهچراغی - فعال دانشجويی دانشگاه خواجه نصيرطوسی 344. حسين شاه حسينی - معاون نخست وزيرورييس سازمان تربيت بدنی در دولت موقت 345. مهدی شاه محمدی - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد عباسپور 346. علی شجاع - بازرگان، فعال سياسی 347. عليرضا شجاع - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت348. صولت شجاعيان - فعال دانشجويی دانشگاه اصفهان 349. دکتر عبدالرضا شجيعی - پزشك و فعال سياسی 350. جعفر شرفخانی - فعال سياسی دانشجويي351. مهندس حجت اله شريف – فعال سياسی دانشجويي352. محمد شريفی – فعال سياسی 353. مريم شعبانی - فعال سياسی دانشجويی 354. پژمان شقايقی - روزنامه نگار 355. آرش شكری - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت356. فرزانه شکورزاده - فعال دانشجويی دانشکده اقتصاد 357. عباس شكوهمند - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 358. فؤاد شمس - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت 359. فرهاد شمسيان – فعال دانشجوئی دانشگاه تهران 360. احمد شهناصری - فرماندار سابق 361. حسن شهيدی - حقوقدان 362. حسين شهيدی زاده - مديرکل سابق کشاورزی 363. دکتر عبدالحسين شيخ - پزشك 364. صابر شيخ لو - فعال دانشجويی دانشگاه همدان 365. مريم شيخی - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 366. مهندس محمد شيرازی - فعال سياسی 367. طاهر صادقی – فعال سياسی دانشجويی 368. فاطمه صادقی - فعال عرصه زنان 369. مهوش صالحی - فعال سياسی 370. سهراب صباغپور - اسفراين، فعال سياسی 371. صالح صبوريان - فعال دانشجويی دانشگاه کرمان 372. دکتر عباسعلی صحاقيان - استاد دانشگاه، فعال سياسی 373. يوسف صحفی - حسابرس، فعال سياسی 374. مصطفی صداقت جو - فعال سياسی دانشجويي375. سميرا صدری - فعال سياسی دانشجويي376. مسعود صفاريان - فعال سياسی 377. دكتر لطيف صفری - استاد دانشگاه و فعال سياسی 378. اکبر صفويه - فعال سياسی 379. يحيی صفی آريان - فعال دانشجويی دانشگاه همدان 380. شاهين صفی ياری - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد رجائی 381. جهانگير صمدزاده - فعال اجتماعی 382. محمد صمدزاده - فعال اجتماعی 383. محمود صوراسرافيل - فعال سياسی 384. مهندس مجيد ضيايی - فعال سياسی 385. بهزاد طاحونی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 386. دکتر حسين طالب زاده - استاد دانشگاه تبريز 387. حسن طالبی - فعال دانشجويی دانشگاه اصفهان 388. ابوالقاسم طاهری - فعال سياسی 389. بهروز طاهری - فعال سياسی دانشجويي390. حسين طاهری - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 391. سعيد طاهری - دبير، فعال سياسی 392. علی طاهری - فعال دانشجويی دانشگاه خواجه نصير طوسی 393. مهشيد طاهری - فعال دانشجويی دانشگاه شهركرد 394. حميد طباطبايی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 395. سعيد طبرسی - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت 396. سجاد طبسی - فعال دانشجويی دانشگاه کرمان 397. رضا طرازی - فعال كارگری 398. مصطفی طلوعی - فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی اصفهان 399. عباس ظاهری - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت400. آرزو عابدينی – فعال سياسی دانشجويي401. حسين عابدينی – فعال سياسی 402. مهدی عاقلتر - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 403. محمد عاملی - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 404. محمدعلی عبادی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 405. دكتر محمود عباديان - فعال سياسی 406. رضا عباسپور - فعال سياسی دانشجويي407. رضا عباسی - فعال سياسی 408. قدرت عباسی - فعال سياسی 409. عباس عبدالرحيمی - فعال سياسی 410. پيمان عبدالملکی - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 411. ابراهيم عبداله زاده - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 412. امين عبداللهی – فعال سياسی دانشجويی 413. عرفان عبدی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 414. مهدی عربشاهی - فعال سياسی دانشجويی 415. تقی عرفاتی – فعال سياسی 416. مهندس حسين عزت زاده - فعال سياسی 417. صمد عزيزی - فعال دانشجويی دانشگاه همدان 418. علی عزيزی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 419. قاسم عطايی عظيمی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 420. اکبر عطری - فعال سياسی دانشجويی 421. اسد عظيم زاده - نويسنده و فعال سياسی دانشجويي422. عسگر عظيم زاده - استاد دانشگاه و محقق 423. روح اله عظيمی - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان 424. مهندس جواد علايی - فعال سياسی دانشجويي425. مهندس محمدباقر علايي- فعال سياسی 426. عقاب علی احمدی – نويسنده، فعال سياسی 427. احمد عليپور - فعال سياسی دانشجويی 428. سيامک عميد - حقوقدان 429. دكتر محمود غالی - استاد دانشگاه 430. دكتر عليرضا غفاری - فعال سياسی 431. ساسان غفاری – فعال سياسی دانشجويی 432. علی فائز پور - فعال سياسی 433. نيما فاضلی - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 434. اسماعيل فاضل پور – معاون سابق وزارت كار در دولت موقت فعال سياسی 435. رضا فاطمی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 436. ناصر فخر سلطانی - فعال سياسی 437. سميه فخيم زاده – فعال دانشجوئی دانشگاه علامه طباطبائی 438. بابک فدوی - فعال دانشجويی دانشگاه زابل 439. اسماعيل فراهانی - فعال سياسی 440. ناصر فربد - رييس ستاد ارتش دولت موقت و فعال سياسی 441. علی فرخی - فعال سياسی دانشجويي442. خليل فردوسی - فعال سياسی 443. دکتر محسن فرشاد - وکيل دادگستری، فعال سياسی 444. مهرداد فروتن - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 445. دکتر ابوالقاسم فروزان – پزشك، فعال سياسی 446. پرستو فروهر – هنرمند، فعال سياسی اجتماعی 447. پرويز فروهر - دبير، فعال سياسی 448. سيمين فروهر - فعال دانشجويی دانشگاه گندی شاپور 449. پيام فضلی - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 450. علی فعال - فعال سياسی 451. احمد فلاح – فعال دانشجويی دانشگاه زاهدان 452. قدرت فلاح – فرهنگي، فعال سياسی 453. دكتر فريدون فلاح – پزشك، فعال سياسی 454. يوسف فلاح – فعال سياسی 455. اصغر فنی پور - فعال سياسی 456. بهرام فياضی - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 457. دكتر مرتضی فيروزی – روزنامه نگار 458. محمود فيض پور - فعال سياسی 459. ياشار قاجار - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 460. امير قاضی پور - فعال سياسی 461. محمدرضا قائمی - فعال سياسی 462. حسن قديانی - روزنامه نگار، فعال سياسی 463. كريم قربان زاده - فعال اجتماعی 464. دکتر باقر قديری اصلی - رئيس پيشين دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران 465. نصرالله قريشی - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 466. امير قلعه ای - فعال دانشجويی دانشگاه اصفهان 467. مهدی قلی زاده - فعال سياسي468. مهندس حسن قوام شهيدی - فعال سياسی 469. ناصر قوامی - فعال سياسی 470. سعيد قهرمانی - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 471. رضا قهرمانی – فعال دانشجوئی دانشگاه علم و صنعت 472. ميثم قهوه چيان - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 473. اشکان قيسوندی - فعال دانشجويی دانشگاه زنجان 474. سيدمحمد كاسی پور – فعال سياسي475. علی اكبر كاشانی – فعال سياسی 476. دکتر رضا کاشفی - حقوقدان 477. حميد كاظم زاده – فعال سياسی 478. غلامرضا كاظم زاده – فعال دانشجوئی دانشگاه مشهد 479. علی کاکاوند - فعال دانشجويی دانشگاه خواجه نصير طوسی 480. امير کاويان - روزنامه نگار 481. حسين کتابنويس - فعال سياسی 482. هادی كحال زاده – فعال سياسی دانشجويی 483. هادی كدخدا – فعال دانشجوئی دانشگاه علم و صنعت 484. حنيف كراگری - فعال دانشجويی دانشگاه مازندران 485. شرمين كردستانی - فعال سياسی 486. مهندس ژرژ کريم - فعال سياسی 487. حبيب كريمی - فعال سياسی 488. کامبيز کريمی - فعال دانشجويی دانشگاه زابل 489. مصطفی کريمی - فعال دانشجويی دانشگاه شيراز 490. محمدرضا كسرايی - فعال سياسی 491. پيام کشاورز - فعال دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی ايران 492. محمدامين كشاورز - فعال سياسی 493. نصراله کشاورز - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 494. امين كفعمی - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت495. مهديه کلاهدوز - فعال دانشجويی دانشگاه الزهرا 496. يعقوب کلته - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 497. اميد كمالی - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد رجائی 498. علی کميجانی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 499. ناصر کميليان - بازرگان و فعال سياسی 500. محمد كنگرلو - فعال اجتماعی 501. مازيار كوچ نژاد - حقوقدان 502. مهين کوخازاده - فعال سياسی دانشجويي503. مهران کوشا - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 504. آرين کيا - فعال سياسی اصفهان 505. احسان كياسروش - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت506. علی کيوانلو - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 507. حبيب الله گرامی - فعال اجتماعی 508. محمود گرگين - فعال سياسی 509. مهندس علی اصغر گلسرخی – فعال سياسی 510. اسماعيل گلشنی - فعال سياسی 511. علی گلگزی - فعال اجتماعی 512. فريدون گلگزی - متخصص ساختمان 513. مجيد گل محمدی – فعال دانشجوئی دانشگاه زاهدان 514. دکتر رضا گلنراقی - استاد دانشگاه، فعال سياسی 515. مجتبی گلی - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 516. اميربهادر گودرزی - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد رجائی 517. دامون گيلانی - فعال سياسی 518. مسعود لطفی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 519. هادی لطفی - فعال سياسی دانشجويي520. نويد لطيفی - فعال دانشجويی دانشگاه همدان 521. حاج اسماعيل لعل محمدی – فعال سياسی 522. معصومه لقمانی – فعال دانشجوئی دانشگاه الزهرا 523. سيدجواد سادات مادرشاهی - فعال سياسی 524. نادر مبارك - فعال سياسی 525. پريوش مبشری - فعال سياسی 526. محمدحسن مجاهد - دبيرکل حزب جامعه مدنی همدان 527. کريم مجرب - فعال سياسی دانشجويي528. محسن مجيدی - فعال اجتماعی 529. محسن مجيدی فر - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 530. مهدی محجوری - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان و بلوچستان 531. رضا محسنی - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد چمران اهواز 532. اصغر محمدراده - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 533. محمد محمدپور - فعال كارگری 534. عادل محمدپور - فعال اجتماعی 535. حسين محمدی – فعال سياسی 536. ميرصادق محمدی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 537. مهدی محمدی - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت 538. مريم محمديان - فعال دانشجويی دانشگاه الزهرا 539. نقی محمودی – وكيل دادگستري، فعال سياسي540. محمد محمودی – فعال سياسی 541. تقی محمودی اسکويی - فعال سياسی 542. پويا محموديان - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 543. سيمين مخبر - حقوقدان و فعال سياسی 544. فرزين مخبر - فعال سياسی 545. سعيد مرادی - فعال دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی ايران 546. حميد مردانی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم 547. مهندس محمود مريم کيش - فعال سياسی 548. محمود مژدهی - فعال سياسی 549. مهندس رضا مستان - فعال سياسی 550. دکتر عبدالحسين مستوفی – رييس انستيتوتحقيقات علمی بيولوژی مولكولی و بيوفيزيك ايران – فعال سياسی 551. پروفسور صادق مسرت - استاد دانشگاه 552. زهرا مسعوديان - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 553. مهدی مسلمی - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان 554. فضل اله مشايخ - فعال سياسی 555. مهدی مشايخی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 556. متين مشگين - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 557. مهدی مصدق - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 558. حسن مصطفی زاده - فعال اجتماعی 559. حسين مصطفی زاده - فعال اجتماعی 560. رضا مصطفی زاده - فعال اجتماعی 561. مصيب مصفا - فعال دانشجويی دانشگاه هرمزگان 562. رضا مصيبی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 563. حسين مطلوبی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 564. علی مظاهری - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 565. كاوه مظفری - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبائی 566. رشيد مظفری سردشتی - بازرگان و فعال سياسی 567. دكتر رضا مظهری - دكتری اقتصاد و فعال سياسی 568. محمود معتقد - فعال سياسی دانشجويي569. دکتر عبدالحسين معظمی - پزشك، استاد دانشگاه، فعال سياسی 570. مهندس علی اکبر معين فر - وزير نفت دولت موقت 571. مهندس محسن مقدس زاده - فعال سياسی 572. ايمان مقدسيان - فعال دانشجويی دانشگاه علامه طباطبايی 573. مهندس مرتضی مقدم - فعال اجتماعي574. سياوش مقدم - فعال سياسی 575. علی مقيمی اصل - فعال سياسی 576. علی مكارمی - فعال دانشجويی دانشگاه يزد 577. مهدی مکارمی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 578. ابوذر ملك زاده - فعال سياسی 579. دكتر فريدون ملك فرنود - رشت، فعال سياسی 580. منوچهر ملک قاسمی - وکيل دادگستری، فعال سياسی 581. ابوذر ملکی - فعال سياسی 582. صمد ملکی - فعال سياسی 583. عمار ملکی - فعال سياسی 584. دکتر محمد ملکی – استاد دانشگاه (اولين رييس دانشگاه تهران پس از انقلاب)585. اصغر ممبينی - فعال سياسی 586. منظر مميزی - فعال سياسی 587. هرمز مميزی - معاون سابق استانداری در دولت موقت، فعال سياسی 588. مهندس محمد ابراهيم منتصری - فعال سياسی 589. حامد منزه - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان و بلوچستان 590. مهندس حميد منزه - فعال سياسی 591. مسعود منصوری - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد رجائی 592. حسام منصوری - فعال سياسی 593. فاطمه موسوی حكيمی - فعال سياسی 594. مهندس سيدعلی اکبر موسوی خوئينی - نماينده دوره ششم مجلس و دبيركل سازمان ادوار دفتر تحكيم وحدت 595. دكتر يوسف مولايی - استاد دانشگاه و وکيل دادگستری 596. عبداله مومنی - فعال سياسی دانشجويي597. شهاب مومنی - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد چمران اهواز 598. مهندس نظام الدين موحد - معاون پيشين وزارت راه و سازمان برنامه در دولت موقت و فعال سياسی 599. حافظ موسوی - شاعر 600. مهندس علی موسوی - فعال سياسی 601. دکتر سيد حسين موسويان - پزشك، فعال سياسی 602. امير مسعود موگويی - هنرمند 603. دکتر مهدی مويدزاده - استاد دانشگاه، فعال سياسی 604. امير مهجوريان - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد بهشتی 605. دكتر عبدالرضا هوشنگ مهدوی - استاد دانشگاه و مترجم606. استاد محمد مهريار - استاد دانشگاه 607. حميد مهستانی - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان 608. علی مهری - فعال سياسی 609. حميد ميبيان - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 610. سيدسراج الدين ميردامادی - فعال سياسی دانشجويي611. نعمت الله ميرعظيمی - دبير بازنشسته 612. پويا ميرمحبوب - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 613. ابوالفضل ميرشمس شهشهانی - حقوقدان، فعال سياسی 614. حسن ميرمحمد صادقی - فعال سياسی 615. قدسی ميرمعز - فعال سياسی 616. احمد ميرزايی - فعال دانشجويی دانشگاه اصفهان 617. نويد ميكائليان – فعال دانشجوئی دانشگاه علم و صنعت 618. آکام مينايی - فعال دانشجويی دانشکده اقتصاد 619. پروانه ميلانی - فعال سياسی 620. علی مينايی بهزاد - فعال سياسی 621. دکتر علی اصغر مينو - استاد دانشگاه، فعال سياسی 622. افشار نادری - فعال سياسی 623. سيامک نادعلی - فعال دانشجويی دانشگاه لرستان 624. شهامت نارکی - فعال دانشجويی دانشگاه هرمزگان 625. سيد غياث الدين ناصرالسعادتی – فعال سياسی 626. دکتر علی ناظری - فعال سياسی 627. مجتبی نجفی - فعال سياسی دانشجويی 628. سارا ندامت خوان - فعال دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه 629. نيما نديم - فعال دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی اهواز 630. علی اصغر نديمی - فعال سياسی 631. مهندس محسن نراقی - فعال سياسی 632. علی نريمانی - فعال دانشجويی دانشگاه اميرکبير 633. زهره نصراله زاده - فعال سياسی دانشجويی 634. محمدحسن نصيری – فعال سياسی دانشجويی 635. وحيد نعمتيان - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 636. دکتر علی اکبر نقی پور - پزشك، نويسنده، فعال سياسی 637. مهندس بهرام نمازی - فعال سياسی 638. محمد نوربخش - فعال سياسی 639. مسعود نوربخش - فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی اصفهان 640. محمدرضا نوربخش - فعال دانشجويی دانشگاه علم و صنعت641. مريم نوربخش ماسوله - روزنامه نگار 642. احمد نورحسينی - فعال دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار 643. جواد نوروزی - فعال دانشجويی دانشگاه سيستان 644. مهندس عليمحمد نوروزی – فعال سياسی 645. نوشين نوع پرست – فعال سياسی دانشجويي646. دکتر مجتبی نيک نژاد - پزشك، فعال سياسی 647. مهندس اصغر نيک نفس - فعال سياسی 648. ابوالفضل نيماوری - فعال سياسی 649. داريوش نيماوری - فعال سياسی 650. دكتر سهيلا وحدتی - فعال عرصه زنان 651. دکتر پرويز ورجاوند - وزير فرهنگ و هنر در دولت موقت، فعال سياسی 652. وحيد وفادار - فعال دانشجويی دانشگاه مشهد 653. مصطفی وفايی - فعال دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی ايران 654. فاطمه وکيليان - فعال دانشجويی دانشگاه الزهرا 655. سروش هاشم پور - فعال دانشجويی دانشگاه شهيد چمران اهواز 656. آرش هاشمی - فعال سياسی دانشجويي657. احسان هاشمی - فعال دانشجويی دانشگاه زابل 658. حميد هاشمی - فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی شريف 659. محمد هاشمی - فعال دانشجويی دانشکده اقتصاد 660. دكتر نورالدين هاشمی - رشت، پزشك، فعال سياسی 661. بهاره هدايت - فعال دانشجويی دانشکده اقتصاد 662. محمد هدی - رشت، قاضي، فعال سياسی 663. پرويز همايونی - حقوقدان، فعال سياسی 664. عباس همايونی - فعال سياسی 665. هادی هوشنگی - فعال دانشجويی دانشگاه خواجه نصيرطوسی 666. داود يازی - فعال دانشجويی دانشگاه شهرکرد 667. حنيف يزدانی پور - فعال دانشجويی دانشگاه شهرکرد 668. فرزين يزدانی - فعال سياسی 669. مهندس حبيب يکتا - فعال سياسی670. لطف اله يوسف قهاری - فعال سياسی671. سيروان يوسفی - فعال دانشجويی دانشگاه زابل 672. دکتر شکراله يوسفی - استاد دانشگاه، فعال سياسی 673. مجيد يوسفی - فعال سياسی 674. مهران يوسفی - فعال دانشجويی دانشگاه تربت معلم سبزوار