Sunday, October 19, 2008

نخستین بیان نامه کمیته آمریکائیان و ایرانیان پیشرو


بیان نامه کمیته آمریکائیان و ایرانیان پیشرو (پیک)

هم میهنان عزیز،

ما تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا، با گرایشات سیاسی گوناگون گرد هم آمده ایم تا ضمن توافق بر چند اصل روشن و شفاف، در چارچوب منافع مشترکی که مشخص کرده ایم، با یکدیگر همکاری کنیم. ما یک حزب سیاسی نیستیم و آغوش خود را بر روی همه کسانی که با اصول اعلام شده در زیر موافقند، می گشائیم.
ما امضاء کنندگان زیر سرانجام پس از چند ماه گفتگو و تلاش مشترک، کمیته آمریکائیان و ایرانیان پیشرو (پیک) را بنیان گذاشته ایم.

به امید آنکه با همکاری همه هموطنان بتوانیم قدمی در راه منافع ایرانیان مقیم آمریکا و همچنین هموطنان عزیزمان در داخل کشور برداریم. ما معتقدیم که اولین گام در راه نیکبختی ایران و ایرانی، در هر نقطه جهان، رهایی وطن از حکومتی است که با نام جمهوری اسلامی، فرهنگ، حیثیت و سرنوشت ایرانیان را در معرض نابودی قرار داده است.

هیات موسس:
استاد رحمان اسداللهی ، دکتر حسین اشراقی، بیژن افتخاری، حسن داعی، ایرج درخشان، مهدی ذوالفقاری، نسترن سمیعی، بهروز شهابی، زهره شیشه، دکتر ناصر طهماسبی، دکتر شهلا عبقری، دکتر سیاوش عبقری، دکتر شراره عمادی، کیوان کابلی، دکتر حسن ماسالی، مهندس بهرام مشیری.
ما که هستیم؟

ما گروهی ایرانی آمریکائی هستیم که به دموکراسی باور داریم و استقرار یک سیستم دموکراتیک و سکولار در ایران را برای صلح منطقه ای و جهانی لازم میدانیم. تجربه تاریخی در دنیا بما آموخته است که با اعمال تحریم های همه جانبه در حمایت حقوق بشر و جنبش آزادی خواهانه مردم ایران، رژیم آپارتاید و خودکامه اسلامی سریعتر فرو ریخته، و مردم به آزادی و دموکراسی دست خواهند یافت. ما بر این باوریم که موثرترین و کم هزینه ترین راه گذر از نظام استبدادی مذهبی در ایران، قطع شریان های مالی رژیم بویژه نفت می باشد.

ما در سیاست و مذهب، گروهی غیر جانبدار هستیم و با همه افراد و گروهها و احزابی که با ما هم باور باشند، ارتباط و همکاری خواهیم داشت، و برای جلب حمایت از دیگران تلاش خواهیم کرد.

رژیم بنیاد گرا و تمامیت خواه حاکم بر ایران بر اساس ساختار سیاسی و ایدئولوژیک خود، تلاش در گسترش حوزه نفوذی ایدئولوژی خود دارد. حمایت های این رژیم از گروه های تروریستی، فعالیت در جهت تولید سلاحهای اتمی، عدم پذیرش معیارهای جهانی و بین المللی و خواست محو کشور اسرائیل، نقض حقوق بشر در ابعاد وسیع در ایران، خطری دائمی برای همه مردم دنیا بطور عام و مردم ایران و امریکا بطور خاص میباشد، ما این سیاست ها و عملکردهای رژیم اسلامی را محکوم می کنیم. ما مخالف جنگ و دخالت نظامی خارجی در ایران هستیم.

اهداف ما:
۱- تلاش برای ادامه و تشدید تحریم ها ی جهانی علیه رژیم اسلامی در ایران تا زمانیکه نقض حقوق بشر متوقف نشده است و خطرات این رژیم برای مردمان ایران و جامعه جهانی وجود دارد. اَزادی زندانیان سیاسی اولین قدم در جهت توقف نقض حقوق بشر در ایران است.

۲- افشای فعالیت های شبکه وسیع لابی گران رژیم و اتخاذ سیاست های مناسب برای مقابله و خنثی کردن اَنها.

3- تلاش در گسترش پیوند دوستی میان مردم ایران و آمریکا.
راه کارها برای تحقق اهداف:
- بسیج جامعه آمریکائی ایرانی تبار برای شرکت در پروسه سیاسی امریکا.
- جلب حمایت مردم، نهاد ها و گروه های مختلف امریکائی در زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی وغیره.
- جلب حمایت قانون گزاران و مقام های سیاسی.
- استفاده از رسانه های امریکائی برای انعکاس خواست های خود.
- استفاده از رسانه های تصویری و نوشتاری فارسی زبان برای بسیچ ایرانیان.
- برپا ساختن کنفرانس ها و نشست ها برای آگاهی رسانی و آموزش در سطح جامعه.
http://www.iranian-americans.com/

(310) 933-5682
paicorg@gmail.com

PAIC
P.O.Box 541
Montrose, Ca 91021-0541