Monday, October 13, 2008

امضای اعتراض نامه جمعی از ایران / تلاش برای نجات چهارباغ عباسی و سی و سه پل

برای امضای اعتراض اینجا را کلیک کنید


اعتراض به عبور مترو
از "چهارباغ عباسی" و "سی و سه پل" اصفهان



هموطنان گرامی ، ایرانیان پاک نهاد و وطن دوست

اصفهان ، شهر زیبای ایران است که آثار تاریخی ، هنری و فرهنگی آن همواره مورد تحسین فرهنگ دوستان و گردشگران خارجی و ایرانی قرار گرفته است . "چهارباغ عباسی " به همراه بناهای تاریخی آن ، "سی و سه پل" و "میدان نقش جهان" از بناهای بی نظیر و کم نظیر اصفهان هستند که میراث جهانی محسوب می شوند و بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور بزرگ ایران هستند.

متاسفانه علیرغم الزام قانون بر عبور نکردن مترو اصفهان از چهار باغ عباسی ، صحبتهای اخیر رئیس شورای شهر اصفهان در کنار صحبتهای ضد و نقیض مسئولان سازمان میراث فرهنگی و همچنین وجود شایعاتی مبنی بر آغاز حفر تونل در زیر چهارباغ عباسی موج عظیمی از نگرانی را در بین دوستداران فرهنگ و تاریخ ایران بوجود آورده است .

بر اساس اظهارات قاطعانه ، مستدل و مستند کارشناسان خبره و مستقل ، حفر تونل از زیر چهارباغ عباسی در کنار لرزش های ایجاد شده ناشی از حرکت قطار شهری باعث تخریب و نابودی بناهای تاریخی این خیابان که دارای ارزش فرهنگی ، مذهبی و علمی است می شود .

ادامه بی توجهی به وضعیت مسیر قطار شهری اصفهان و برخوردهای غیر کارشناسانه می تواند در آینده علاوه بر تخریب محور تاریخی چهارباغ عباسی ، سی و سه پل و حتی "میدان نقش جهان" را با خطرات جدی و غیر قابل جبران مواجه کند و چه کسی است که نداند اصفهان بدون چهارباغ ، سی و سه پل ، مدرسه چهارباغ و "نقش جهان" دیگر اصفهان نیست و ایران بی اصفهان بی معناست.

ما بطور جدی خواهان عبور نکردن مترو از زیر چهارباغ عباسی ، استفاده از نظرات کارشناسان دلسوز و حفظ حریم لازم برای عبور مترو از حاشیه سی و سه پل و میدان نقش جهان هستیم و از مسئولان مرتبط انتظار داریم که به قانون و منافع ملی ملزم بوده و با متخلفان برخورد قاطعانه صورت گیرد.

جمعی از ایران دوستان
http://www.esfmetro.blogfa.com

برای امضای اعتراض اینجا را کلیک کنید