Friday, October 05, 2007

هشدار و فراخوان۱۰ اکتبرروز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام

به مناسبت

۱۰ اکتبرروز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام!

هشدار: جنون جمهوری اسلامی در اعدام اوج گرفته است !

جمهوری اسلامی ایران ، سالهاست که ازلحاظ تعداد اعدامها بعداز چین، دربین ۶۴ کشور جهان که هنوز مجازات اعدام در آنها اجرا میشود، رتبه دوم رادارد. تنها در ۸ ماهه اول سال جاری میلادی بیش از١۵۳نفر در ایران اعدام شدند. بر اساس گزارش سازمان عفو بين الملل رژیم جمهو ری اسلامی ایران امروزﺒا ۲۲۰ اعدام رکورد سال قبل، یعنی ۱۷۷اعدام، را پشت سرگذاشته است. این اعدام ها تحت عناوین مختلف از جمله "تجاوز"، "همجنسگرائی"، "اقدام علیه امنیت ملی" و غیره صورت می گیرد.

در طی ۲۸ سال اخیر همواره مجازات اعدام و اعدام های دسته جمعی زندانیان سیاسی در دستور کار رژیم قرار داشته و در دهه ۶۰ و در تابستان ۶۷ هزاران زندانی سیاسی بطور جمعی اعدام شده اند که هنوزافکار عمومی جهان ابعاد گسترده آن بی اطلاع است.

آمار کسانی که در ایران در معرض اعدام ، سنگسار و شکنجه قرار دارند:

- هم اکنون ۷١ نوجوان که درزمان وقوع جرم زیر ١۸سال ﺒﻮﺪﻧﺪ، در انتظار اجرای حکم اعدام هستند،( طبق آمار دولتی ایران از سال ۲۰۰۴ تا ماه مه امسال ۱۶ کودک و نوجوان در ایران اعدام شدند)،
ـ
تنها در سال جاری ۱۸۱ نفر محکوم به اعدام شده اند و طبق آمار خود رژیم بیش از ۴۰ زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان به سر می برند،
- حکم سنگسار یک مرد در تاکستان به اجرا در آمده اﺴﺖ،
-۸ زن محکوم به سنگسار در انتظار اجرای حکم هستند،
-اعضای بدن۵ نفربر اساس قانون مجازات اسلامی قطع گردیده است.

اما متاسفانه درسطح افکار عمومی جهان تاکنون واکنش جدی به اعدام های اخیروحبس وزندان دگراندیشان و فعالین سیاسی اجتماعی انجام نشده است .عکس هائی که از اعدام های علنی و جمعی (مثلا ۲١ نفر در یک روز)، منتشرشده است ، خشم هر انسان آزاده ای را بر می انگیزد. تاسف بارتر شرکت مردم و حتی کودکان در این اعدام ها بعنوان تماشاچی است. تا زمانی که جامعه با سیستم زندان، شکنجه و مجازات اعدام تعیین تکلیف قطعی نکند، دست دولت را در اعمال خشونت باز خواهد گذاشت.

۱۰ اکتبر، روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام فرصت مناسبی است تا هر چه بیشتر رژیم جمهوری اسلامی ایران را نزد افکار عمومی جهان به خاطر اجرای روز افزون حکم اعدام یعنی "سلب حق زندگی" از انسا نها افشا کنیم، و نگذاریم تا رژیم جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تدارک تابستان ۶۷ دیگری را بیند.


ما از تمامی مدافعين حقوق بشرمی خواهیم که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام با حرکات نمادین گرد هم آئیم و به مجازات اعدام در ایران و در جهان اعتراض کنیم.

چهارشنبه ، ۱۰ اکتبر۲۰۰۷، ساعت ۱۶

S-Bhf - Potsdamer Platz

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران(برلن) kupg_iran@yahoo.de

گروه همبستگی با جنبش کارگری (برلن) solidarity_vahed@yahoo.deگروه

کانون پناهندگان سیاسی ایران (برلن) vereiniranischerfluechtlingegmx.de

جامعه بین المللی حقوق بشر آلمان vorstand@ilmr.org