Tuesday, July 10, 2007

درباره دومین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران

اطلاعیه خبری شماره 3



درباره دومین گردهمایی سراسری

درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران


گر گذرگاهت بدین راه افتاد

تربتم را سرمه ای ساز

به رنگ آغاز

نه برای چشم نمناکت

نه برای دل درد ناکت نه نه

فقط برای کودکان بی باکت

که فردا را بر آسمان خاورانها

نقش خواهند زد

جمهوری اسلامی با حضور نکبت بارش، نسل های متفاوتی را به زندان و شکنجه گاه کشانده است. نه فقط فعالین سیاسی و مخالفین آزاداندیش، بلکه کودکان و نونهالانی که هنوز راه رفتن و سخن گفتن را آغاز نکرده بودند؛ و نه فقط نونهالان، بلکه پدران و مادرانی که در سنین بالا، بایستی با صندلی چرخدار به زندان آورده می شدند، کابوس زندان و شکنجه را در این حکومت تجربه کرده اند. تاوان مبارزه برای آزادی و عدالت اجتماعی را نه فقط فعالین دستگیرشده، بلکه خانواده و عزیزانشان نیز پرداخت کرده و می کنند. در جمهوری اسلامی، چنین تاوانی، سخت، سنگین و بی رحمانه است، چرا که این حکومت با سرکوب آغاز شده، با سرکوب ادامه یافته و با سرکوب دوام خواهد یافت.

گریز از گرداب بی پایان سرکوبگری، با در هم شکستن سیستمی میسر است که هر روزه در کوچه و خیابان به زنان، جوانان، کارگران و زحمتکشان حمله ور می شود. گروه، گروه آنان را به اتهامات واهی به زندان ها و شکنجه گاه ها می کشاند و آگاه ترین و پرشورترین آنان را به قتل می رساند. دومین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی، محلی برای پیوند همه جنبش هائیست که مورد تعرض و سرکوب حکومت جمهوری اسلامی قرار گرفته و می گیرند. تلاشی است برای پیوند نزدیک تر این جنبش ها برای پایان دادن به حکومت جمهوری اسلامی و ریشه کن کردن بنیان های ستم اجتماعی و طبقاتی در جامعه ایران.

***

با تشکر از تماس ها و پیشنهادات همه علاقمندان، گزارشی از روند پیشرفت کارهای دومین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران، که از تاریخ 24 تا 26 اوت 2007 در شهر کلن – آلمان برگزار می شود، ارائه می گردد. لازم به ذکر است که تاریخ ارسال مطالب برای موضوعات گردهمایی سراسری تا 01.07.2007 به اتمام رسیده است و فهرست دقیق برنامه ها، سخنرانان و هنرمندانی که در این گردهمایی حضور خواهند داشت، در اطلاعیه های آتی به آگاهی عموم خواهد رسید.

تلاش برای اطلاع رسانی گسترده تر

در طی هفته های گذشته با استفاده از رسانه های مختلف، تلاش برای اطلاع رسانی به علاقمندان و فعالین جنبش دفاع از زندانیان سیاسی صورت گرفته است. کمیته برگزارکننده با همکاری اتاق های پالتاکی نظیر پویش، اتحاد سوسیالیست ها، گفتمان (سیاسی – اجتماعی) و سوسیالیست فروم تاکنون جلسات توضیحی و تبادل نظر متعددی را برگزار کرده است. تلاش بر این خواهد بود که روند اطلاع رسانی در هفته های آتی، بیش از پیش ادامه یابد.

با همت هنرمند گرامی سودابه اردوان، پوستر دومین گردهمایی سراسری درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران، انتشار یافته است. علاقمندان می توانند اين پوستر را مستقيما از طريق اينترنت چاپ کنند و يا با ارسال Email و ذکر تعداد و آدرس پستی شان، پوسترهای مورد نياز را دريافت دارند.

برای دریافت پوستر با توضیحات فارسی: http://dialogt.org/seminar/afish.jpg

علاوه براین، برای انتخاب لوگوی دائمی گردهمایی سراسری، به عنوان نمادی برعلیه سرکوب، اختناق و زندان از سویی و نیز خواست آزادی کلیه زندانیان سیاسی از سوی دیگر، طی اطلاعیه دیگری (http://dialogt.org/seminar/logo.html) از همه هنرمندان و طراحان دعوت شده است تا طرح های خود را برای ما ارسال داشته تا از میان مجموعه طرح های ارائه شده ، یک طرح به عنوان لوگوی اصلی انتخاب شود. در عین حال کلیه طرح های ارائه داده شده در نمایشگاهی در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت. روند پیشبرد کار و ترکیب هیئت داوران برای انتخاب لوگو در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که همایون ایوانی و سیاوش محمودی از همکاران کمیته برگزارکننده در مصاحبه ای که از تلویزیون کومله پخش شد، آخرین اطلاعات مربوط به گردهمایی سراسری را به اطلاع بینندگان رساندند. علاقمندانی که مایل به دیدن فیلم مصاحبه هستند می توانند آن را از طریق اینترنت (http://dialogt.org/seminar/index01.html) دریافت کنند.

همچنین به همت همکاران کمیته برگزارکننده، دو کلیپ برای معرفی گردهمایی سراسری ساخته شده است که علاقمندان می توانند از طریق آدرس های زیر آن را ببینند:

http://www.youtube.com/watch?v=AGFQ8MagAWo

ساخته شده توسط م. شکیب:

http://www.youtube.com/watch?v=5HMetNGOhus&mode=user&search=

کمیته برگزارکننده در اینجا لازم می بیند بار دیگر از تک تک فعالین و همکارانی که در جهت اطلاع رسانی و پربارتر کردن دومین گردهمایی سراسری می کوشند، صمیمانه تشکر کند.

تشکیل گروه های کاری

برای پیشبرد مناسب تر و نیز هماهنگی و بهبود کیفیت بحث ها و موضوعات مطرح شده در گردهمایی سراسری گروه های کاری زیر تشکیل شده اند که علاقمندان می توانند در هر مورد مستقیما با همکاران اعلام شده در این گروه ها تماس داشته باشند.

* گروه کاری «زندانیان سیاسی و جنبش کارگری»

با انتشار فراخوانی در نهم آپریل 2007 خطاب به فعالین جنبش کارگری، از فعالین این جنبش، چه آنهایی که در تشکل های مدافع جنبش کارگری و چه رفقایی که به شکل مستقل در این عرصه فعالیت می کنند، دعوت شده است تا با شرکت فعالشان، بحث ها و گفتگوها در خصوص مسئله زندانیان سیاسی و جنبش کارگری را پربارتر نمایند. علاقمندان برای تماس و هماهنگی می توانند با نشانی های زیر تماس بگیرند:


- سیاوش محمودی: siavash_mahmoodi@yahoo.de

- محمدتقی سیداحمدی: mohammad-s@t-online.de