Thursday, April 27, 2006

فعالان حقوق بشر در ایران: روز جهانی کارگر / در مقابل اداره تامین اجتماعی

به نام آزادی


آنانکه می کوشند و نمی هراسند
روز جهانی کارگر گرامی باد

بیش از 86 سال است که جشن روز کارگر در ایران در اول ماه می هر سال برگزار می شود که ریشه در سرکوب کارگران در 120 سال پیش در شیکاگو دارد .

در سالی که گذشت ، شاهد اعتراضات صنفی گسترده کارگران و سرکوب آن از سوی حاکمیت بوده ایم . تجمع کارگران شرکت نساجی فرنخ قزوین واعتصاب کارگران شرکت واحد و... را میتوان بعنوان نشانه هایی از موج جدید اعتراضات کارگری در ایران عنوان نمود .

این اعتراضات که موجب دستگیری بسیاری از فعالان کارگری و اخراج و پرونده سازی بر علیه کارگران بیشماری که مطالبه حقوق قانونی و انسانی خود را نموده بودند شد .

بسیاری از این افراد با قرار وثیقه و تحمل ماهها زندان آزاد شدند ولی همچنان منصور اسانلو پس از سپری کردن چندین ماه سلول انفرادی و به ناحق در شرایط بسیار بدی در زندان به سر
مي ‏برد . جرم وی اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی اعلام شده است ، به استناد قانون اساسی تجمع مسالمت آمیز احتیاج به مجوزی ندارد و آیا مطالبه حقوق قانونی خود و اعتراض مسالمت آمیز این انسانهای شریف اقدام علیه امنیت کشور محسوب میشود ؟ اعتراض حق مسلم هر انسانی است .

فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن شدید نقض حقوق بشر و اعلام همبستگی با کارگران شریف میهنمان خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط منصور اسانلو و بازگشت تمامی اخراج شدگان به کار و هر چه بیشتر ارج نهادن به خواسته های این قشر زحمتکش و شریف میباشد و از تجمع کارگران که طبق آخرین اخبار دریافتی در مقابل اداره تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت حمایت مینماید و دست تمامی کسانی که در این راه با ما همگام هستند را میفشاریم .

فعالان حقوق بشر در ایران
Human Rights Activists in Iran
hra.iran@gmail.com
Tel : +989329224904