Thursday, April 20, 2006

كميته دفاع از آزادي و دمكراسي در ايران – وين: هشدار در مورد خطر اعدام يك زنداني سياسي


كاروان مرگ و نيستي جمهوري اسلامي كماكان در راه است و چند روزي ديگر زنداني سياسي ولي فيض مهدوي را بكام خود فرو خواهد برد. رژيم حاكم بي توجه به اعتراضات بين المللي و نهادهاي حقوق بشري به صدور حكم اعدام انسانها ادامه ميدهد و در اين مسير از هيچ اقدام جنايتكارانه اي دريغ نمي ورزد.


حكم اعدام ولي فيض مهدوي 28 ساله چندي پيش از سوي بيدادگاه هاي جمهوري اسلامي صادر شد و بر طبق اطلاعات منتشر شده از منابع خبري اجراي حكم اعدام وي در تاريخ 6 ماه مي به وي ابلاغ و برنامه ريزي شده است. اين در حاليست كه چند صباحي پيش از اين زنداني سياسي حجت زماني 31 ساله را نيز بكام مرگ فرستادند و بسياري از زندانيان سياسي ديگر در شرايط سخت و طاقت فرسا و بدون امكانات درماني يا در معرض كوري و يا به بيماريهاي كليوي حاد مبتلا گشته اند.

هم ميهنان گرامي، آزاديخواهان

زمان تنگ است و هر روز كه سپري ميشود به تاريخ اعدام ولي فيض مهدوي نزديكتر ميشويم. اعتراض خود را به اين اقدامات ضد انساني رژيم از هرطريق كه ميتوانيم اعلام داريم.

كميته دفاع از آزادي و دمكراسي در ايران ضمن ابراز انزجار از صدور و اجراي اين حكم بدين وسيله از نهادهاي بين المللي حساس به حقوق بشر درخواست ميكند تا هر چه سريعتر هيئتي را براي بررسي وضعيت نامبرده و ساير زندانيان سياسي در اسارت رژيم به زندان هاي ايران ارسال و از اجراي حكم اعدام ولي فيض مهدوي ممانعت بعمل آورند.

رونوشت
به نهادهاي مربوطه

كميته دفاع از آزادي و دمكراسي در ايران / وين

19 آوريل 2006

متن انگليسي