Wednesday, April 12, 2006

اتحادیه جوانان سوسیالیست انقلابی

پیش به سوی برگزاری مشترک مراسم اول ماه مه 1385


خطاب به:

مسئولین نشریات دانشجویی خاک، دانشگاه و مردم، اشتراک، پویان، نسل سوم، صدای فردا و دیگر نشریات مستقل دانشجویی
فعالین دانشجویی دانشگاه های تهران، پلی تکنیک، علامه، تبریز، کردستان
تمامی فعالین چپ جنبش دانشجویی در سراسر ایران




رفقای دانشجو و مبارز!

اول ماه مه بار دیگر فرا می رسد و مسئولیت ما به پیشروان جوانان ایران سنگین تر و مهم تر می گردد.

شما در اعتصاب کارگران سندیکای شرکت واحد با صدایی رسا حضور خود در کنار جنبش کارگری را به همگان اعلام کردید و با ايجاد اتحاد عملی اعلام نشده پیشرو بودن خود را به اثبات رساندید.

اکنون بار دیگر زمان اتحاد فرا رسیده است.

رژيم اعتصاب کارگران شرکت واحد را سرکوب کرد اما نکته ای که در این تاریکی می درخشد افزایش اعتماد به نفس طبقه ی کارگر و در پی آن تغییر تدریجی توازن قوا به سود طبقه ی کارگر است. به عنوان مثال می توان از آخرین نشانه ی این تغییر توازن قوا یاد کرد:اعتصاب کارگران ایران خودرو در اواخر سال 1384 به پیروزی رسید و دستاوردهای مهمی همچون اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در آن کارخانه را در پی داشت.

جنبش دانشجویی نشان داده است که بر خلاف پیشروان کارگری –و علیرغم اختلافات موجود- دچار تفرقه و انشقاق نمی باشد و این خود امتیازی است که باید از آن استفاده کرد.

امروز، توده های کارگر اتحاد را خواستار هستند، پیشرو کارگری این موضوع را درک کرده و در این راه گام نهاده و یا خواهد گذاشت.ما راسخانه بر این اعتقاد هستیم که چنانچه پیشروان کارگری لزوم اتحاد در شرایط فعلی را درک نکنند از توده ها عقب خواهند ماند و بنابراین منزوی خواهند شد.

اول ماه مه امسال مجالی است تا به توده های کارگر ثابت کنیم که جنبش دانشجویی نیز همانند آنان لزوم این اتحاد را درک کرده و به شکل متحد آنان ظاهر شده است؛ حتی در زمانی که میان پیشروان آنان (کارگران) افتراق بیداد می کند.

در سال گذشته دانشجویان دانشگاه تهران مراسم اول ماه مه را در دانشگاه برگزار کردند. ما به تمامی رفقای دانشجو پیشنهاد می کنیم که اول ماه مه 1385 را متحداً و با حضور و همکاری فعالین تمامی دانشگاه ها برگذار نمایند.

رفقا!

منصور اسانلو هنوز در زندان است. شما در 8 بهمن 1384 همبستگی خود را با کارگران شرکت واحد نمایان کردید و امروز هم باید با عمل متحدانه ی خود نشان دهید که اسانلو و دیگر فعالین در بند رژیم سرمایه را فراموش نکرده اید و تا آزادی تمامی زندانیان سیاسی از پای نخواهید نشست و این اتحاد شکل گرفته را حفظ خواهید کرد.

اول ماه مه 1385 را به روز اتحاد تمامی فعالین کارگری و دانشجویی تبدیل سازیم.

زنده باد اتحاد پایدار کارگر-دانشجو

نابود باد فرقه گرایی و انحصارطلبی

اتحادیه جوانان سوسیالیست انقلابی

22 فروردین 1385