Thursday, September 21, 2006

حزب مشروطه ايران: هجوم تازه به دانشگاه ها


رژيم جمکرانی در اجرای طرح ويرانی فرهنگی ايران و نابود کردن دستاورد های صد و پنجاه سال روشنگری و تجدد، دست به يک انقلاب فرهنگی تازه زده است. در پرده اول انقلاب فرهنگی در نخستين سال های انقلاب هدف، اسلامی کردن و حوزه ای کردن دانشگاه ها بود که به تعطيل سه ساله موسسات آموزش عالی انجاميد. آن طرح شکست خورد و دانشگاه ها بار ديگر به عنوان پيشتازان ميدان انديشه و تجدد نقش فرهنگی و سياسی خود را با همه فشار ها و محدوديت ها از سر گرفتند.
در پرده دوم انقلاب فرهنگی که اکنون با حمله همه سويه به دانشگاه ها آغاز شده است هم هدف و هم شيوه ها با پرده اول تفاوت دارد. در انقلاب فرهنگی اول روشنفکران و فيلسوفان مسلمان در صف اول اوباش حزب اللهی و به رهبری نخستين رئيس جمهوری اسلامی به دانشگاه تهران حمله بردند. اين بار حمله فيزيکی در کار نيست و از روش های تدريجی و آرام مانند بازنشسته و برکنار کردن استادان و بازداشت و ترساندن سرتاسری دانشجويان استفاده می شود. هدف اين انقلاب فرهنگی حتی رساندن دانشگاه به سطح حوزه هم نيست و می بايد تا حد مهديه و حسينيه پائين بيايد. قرار است دانشگاه و جامعه بطور کلی جمکرانی شود. چنانکه رئيس تازه دانشگاه اصفهان اعلام کرد وظيفه دانشگاه تربيت مداح و نوحه خوان است. مردم ايران سرنوشتی بهتر از اين ندارند که بجای رساندن خود به درجات بالای انسانيت، روز و شب ذکر امام زمان بگيرند و دعوت به ظهور کنند. دانشگاه و علم و فرهنگ به کار رژيمی که مهاجرت و از دست رفتن سالی 180 هزار تن از بهترين درس خواندگان، مايه شادمانی آن است نمی آيد.
مسئله بيش از تهديد و زندانی کردن دانشجويان و بيکار کردن استادان است. رژيم امام زمانی (ديگر از مرحله اسلامی گذشته است) تيشه تاريک انديشی را به ريشه سرمايه معنوی کشور می زند. يک بار حکومت های اشغالی عرب کمر به نابودی فيزيکی فرهنگ ايرانی بستند؛ اکنون حکومتی از خود ايرانيان ولی بد تر از خطرناک ترين دشمنان خارجی، همان سياست را با وسائل ديگر ادامه می دهد.
اشغالگران عرب پس از دويست سال شکست خوردند؛ انقلابيان فرهنگی سال های شصت هم شکست خوردند. اکنون نوبت شکست دادن امثال خامنه ای و احمدی نژاد و نيرو های جمکران است. دانشگاهيان و فرهنگيان ايران، آن ده ها ميليون تنی که نسل بعد نسل در سنت فرهنگ امروزين، يعنی فرهنگ غربی، پرورش يافته اند می دانند وظيفه شان دربرابر گذشته و آينده ايران چيست. ايران را نمی شود به چاه برگرداند.


پاينده ايران
زنده باد ملت ايران

حزب مشروطه ايران