Monday, September 26, 2005

سپتامبر


انجمن دفاع از زندانيان سياسى و عقيدتى ...
ششمين جشنواره ئاتر و هنرهاي نمايشي ایران درتبعيد ...
کانون وبلاگ نویسان ایران (پن لاگ) ...
شب بزرگداشت شب دفاع از مبارزات و حقوق مردم ايران ..
.اسکندر آتش زد، اين ها ويران می کنند....


....................................................................



واحد اطلاع رساني حزب دمكرات ايران (irandp.org


بهروز جاويد تهراني ، بينا داراب زند و حجت زماني
پس از چهار هفته اعتصاب غذا
از سوي قوه قضائيه تهديد شدند

دوشنبه 4 مهر 1384 برابر با 26 سپتامبر 2005

بهروز جاويد تهراني مبارز سياسي و عضو حزب دمكرات ايران از روز 8 شهريور، بينا داراب زند تحليلگر مسائل سياسي و عضو حزب دمكرات ايران از روز 13 شهريور و حجت زماني مبارز سياسي از روز 17 شهريور ماه در اعتصاب غذا به سر مي برند.
به گزارش واحد اطلاع رساني حزب دمكرات ايران ، اين سه زنداني سياسي در اعتراض به بدرفتاري و پرونده سازي براي زندانيان
سياسي در زندانها و عدم تفكيك جرايم و طبقه بندي زندانها دست به اعتصاب غذا زده اند. آنها به صورت سمبليك خواهان اجراي مفاد كامل اعلاميه جهاني حقوق بشر هستند.
اما اين اعتصاب غذا با واكنشي تند از سوي مقامات قوه قضائيه مواجه شده است. بطوريكه به هنگام بازديد هيئت اعزامي سازمان بهداشت جهاني آنها را در سلول هاي خود مخفي كرده و هشدار داده اند كه با اين اقدامات به نظام ضربه مي زنند.
آخرين واكنش مقامات زندان و قوه قضائيه تهديد اين زندانيان مبني بر تبعيد به زندان هاي جنوب كشور بود. روز پنج شنبه 31 شهريورماه ارژنگ داوودي ديگر زنداني سياسي كه در اعتصاب غذاي قبلي شركت داشت به زندان برازجان تبعيد شد.
مسئولان زندان رجائي شهر به زندانيان سياسي هشدار داده اند در صورت تداوم اعتصاب غذا و اقدامات ضد رژيم در زندان با آنها برخورد خواهند كرد.
خانواده هاي زندانيان سياسي که طی دو روز گذشته از وضعيت زندانیان خود اطلاعي نداشتند و در نگرانی بسر مي بردند، با تماسهای مکرر با زندان وساير مقامات قضائي سعي داشتند اطلاعي از وضعيت آنها كسب كنند.
روز شنبه ساعت 6 بعد از ظهریکی از زندانیان با تماس تلفنی با خانواده اعلام کرد که به دستور علی محمدی معاون حاج کا ظم رئیس زندان رجائی شهر تماس تلفنی بعد از این به جای دو وعده تبدیل به یک وعده خواهد شد.
همچنين يكي از اعضاي مركزي "كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي" كه پيگير وضعيت زندانيان سياسي اعتصابي است مي گويد: شایعه ای مبنی بر اینکه سه زنداني سياسي در لیست مقامات دادگاه انقلاب براي تبعيد به زندانهاي جنوب قرار دارند وجود دارد و اين شايعه توسط وکیل بندها در بین سایر زندانیان پخش شده است.
به گفته وي اين وضعيت نشان دهنده دور جدیدی از اعمال فشار بر زندانیان سیاسی وخانواده های انها مي باشد.
این در حالی است که اقای فقیهی وکیل تعدادی از زندانیان سياسي اعلام کرده است که این تهدیدها غیر قانونی می باشد.

شماره تلفن رئیس زندان رجائی شهر :02614411667