Monday, November 19, 2007

قطعنامه کنفرانس اروپائی حزب مشروطه ایران (کنفرانس یک کشور یک ملت)





قطعنامه کنفرانس اروپائی حزب مشروطه ایران
(کنفرانس یک کشور یک ملت)

آنتورپن 17 – 18 نوامبر 2007




ما به عنوان هموندان حزبی که بیشتر و پیش تر از هر گرایش سیاسی دیگر، اولویت اصلی خود را نگهبانی استقلال و یگانگی ملی و یکپارچگی ایران قرار داده است در این روزهای پر مخاطره بار دیگر با احساس عمیق نگرانی از آینده و مسئولیت دربرابر ملت، اعلام می داریم:
1 ــ جمهوری اسلامی با برنامه تسلیحات اتمی خود امنیت بین المللی و موجودیت ایران را به خطر انداخته است و مسئولیت مستقیم حمله نظامی احتمالی به ایران و پیامد های مصیبت بار آن را بر عهده دارد. هدف رژیم از دستیابی به بمب اتمی صرفا تقویت موقعیت خویش است و ربطی به منافع ملی ایران ندارد.
2 ــ سیاست های تبعیض آمیز و سرکوبگرانه رژیم اسلامی در استان های مرزی ایران و فضای پر تنشی که بوجود آورده میدان مناسبی برای گروه های تجزیه طلب داخلی و قدرت های خارجی فراهم کرده است. این قدرت ها و عوامل آنان با بهره گیری از تجاوزات حکومت آخوندی-سپاهی به حقوق بشر و دامن زدن بر نارضائی و خشم برحق مردم در استان های مرزی ایران منتظر فرصت مناسب جنگ و حمله نظامی بر ایران هستند تا طرح های خود را به زیان ملت ایران عملی سازند.
3 ــ سه دهه حکومت بد ترین گروه فرمانروائی که تاریخ نزدیک تر ایران به یاد دارد کشور ما را چنان از هم گسیخته است که تاب جنگ و حمله نظامی را نخواهد آورد. بد ترین پیش بینی ها نیز در چنان صورتی می تواند درست درآید. ما همزمان جنگ و جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم و اعلام می داریم که ایرانیان با همه دشمنی با رژیم در دفاع از سرزمین خود لحظه ای تردید نخواهند کرد. حمله نظامی به ایران مردمی را که تنها هواداران امریکا و غرب در آن منطقه اند به صورت دشمنان آنها درخواهد آورد.
3 ــ در عین حال به کسانی که در اوضاع بحرانی کنونی به اندیشه پاک کردن حساب های ایدئولوژیک خود هستند هشدار می دهیم که مبارزه ما در این مرحله با امریکا و غرب نیست که قبله گاه آنان را در جنگ سرد شکست داده است. ما حتی در این لحظات دشوار ترین و تلخ ترین گزینش ها، در جبهه جهانی دمکراسی و حقوق بشر خواهیم ماند و در اردوگاه تروریسم اسلامی و دیکتاتوری های ورشکسته جهان سوم قرار نخواهیم گرفت. مردم ما نباید پیوسته در مواقع بحرانی زیر تاثیر عواطف برانگیخته از چاله به چاه بیفتند. بد ترین احساسات دشمنانه و برحق ترین مخالفت ها نیز نمی باید اسباب دست ملاحظات شخصی و مسلکی شود. سی سال پیش مردم ما چنین اشتباهی کردند و دیگر جای تکرار آن نیست.
4 ــ حقوق اقوام ایرانی به موجب اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های آن در چهارچوب یک کشور (کشور یکپارچه ایران) و یک ملت (ملت یگانه ایران شامل اقوام و مذاهب گوناگون) و یک نظام حکومتی غیر متمرکز ــ که ما آن را حکومت های محلی اصطلاح کرده ایم ــ می تواند رعایت شود و هیچ نیازی به دامن زدن به کینه قومی و دشمنی زبانی نیست. ما با تاکید بر منشور حزب و قطعنامه عدم تمرکز و حقوق اقوام پیوست آن بار دیگر همه گروه هائی را که در پی تامین حقوق فرهنگی اقوام ایرانی و تمرکز زدائی از نظام حکومتی هستند فرا می خوانیم که از آمادگی تقریبا همه آزادیخواهان ایران برای درانداختن طرحی انسانی و پیشرو برای آینده ایران بهره گیرند. ایران در یگانگی خود که از گوناگونی اش برحاسته است آسان تر می تواند بهترین زندگی را برای همه ایرانیان فراهم دارد. سیاست ها و شعار هائی که ناگزیر به جنگ داخلی و پاکشوئی های قومی و زبانی و مداخله بیگانگان خواهد انجامید پیش از هرچیز به زیان اقوامی است که به نام آنها تاریخ و جغرافیا و زبانشناسی جعل می شود و تا همین جا آسیب های سخت به مبارزه ما با رژيم زده است. امید ما آن است که سازمان های قومی احساس همبستگی عمیق ما را بشناسند و دست دوستی ما را که همواره به سویشان دراز است بفشرند تا با هم ایران آزاد و آبادی بسازیم که هیچ کس در آن دچار سرکوبی و تبعیض نباشد
5 ــ ما به موجب اصل اول منشور حزب که بارها در ادبیات و مواضع رسمی بر آن تاکید شده است از "استقلال و تمامیت ارضی و یگانگی ملی ایران" که "برای ما از همه بالا تر است" "به هر قیمت و در هر وضعی دفاع می کنیم" و از هم اکنون برای هیچ کس جای تردید نمی گذاریم که درصورت جنگ و تجزیه ایران جای ما موقتا در کنار همه نیرو هائی ــ صرفنظر از پیشینه آنان ــ خواهد بود که بهر دلیل از یکپارچگی و یگانگی ملی ایران دفاع کنند. اول این کشور را نگاه خواهیم داشت و سپس پیکار خود را با رژیمی که مسئول همه تیره روزی های ماست از سر خواهیم گرفت. ما رهائی ایران و دمکراسی و حقوق بشر را زیر سایه بمب افکن های امریکائی نمی خواهیم. جمهوری اسلامی رفتنی است ولی ایران برگشتنی نخواهد بود.
6 ــ در شرایط بحران و مخاطره نخست می باید هر توهمی را از میان برد. آنها که طرح های حمله به ایران را می ریزند باید اطمینان یابند که مردم به پیشبازشان نخواهند آمد. آنها که فکر می کنند با حمله امریکا ایران از جمهوری اسلامی آزاد خواهد شد باید بدانند که جنگ، آنچه را که جمهوری اسلامی هنوز از عهده بر نیامده است کامل خواهد کرد. آنها که بمب اتمی رژیم را با غرور ملی ایرانیان درهم می آمیزند باید از پیامد های هولناک آن آگاه باشند. آنها که خیال تکه تکه کردن ملت و سرزمین ایران را به نام "حقوق ملیت ها" در سر می پزند باید از پیش دریابند که با چه مقاومت یکپارچه ای روبرو خواهند بود.
7 ــ حزب ما مانند همیشه و بی انتظار چندان، آماده همفکری و اقدامات همسو زیر شعار نه جنگ، نه جمهوری اسلامی، نه تجزیه ایران با همه نیرو های سیاسی است که موقعیت استثنائی کنونی را احساس می کنند.

پاينده ايران
زنده باد ملت ايران
حزب مشروطه ايران