Wednesday, May 09, 2007

مجاهد شماره 216


به‌رغم سركوب وحشيانه مزدوران رژيم آخوندي
معلمان دلير ميهنمان
تجمع از پيش اعلام شده خود را در سراسر ميهن برگزار كردند



روز گذشته(سه‌شنبه 18‌ارديبهشت‌86) معلمان دلير مينهمان در يك حركت سراسري، با برپايي تحصن و تجمعهاي اعتراضي در تهران و ساير شهرها خشم خود را عليه رژيم آخوندي فرياد كرده و خواستهاي برحق خود را پيگيري نمودند.

در تهران، هزاران معلم در حالي كه از سوي نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي به‌طرز وحشيانه‌يي مورد حمله قرار گرفته و مصدوم و مضروب مي‌شدند، تجمع اعتراضي خود در مقابل مجلس ارتجاع و خيابانهاي اطراف را برگزار كرده و تمامي تدابير سركوبگرانه رژيم را درهم شكستند. معلمان دلير هر تجمعي را كه در جنگ و گريز با نيروهاي سركوبگر به هم مي‌خورد در خيابان يا منطقه ديگر برپا كرده و به اين ترتيب اغلب ميادين و خيابانهاي اطراف مجلس ارتجاع را به صحنه تجمع و درگيري تبديل نمودند.

در ميدان بهارستان تجمع بزرگي از معلمان مورد يورش وحشيانه گارد ضدشورش و لباس‌شخصيها قرار گرفت، اما معلمان مقاوم دوباره در خيابان مجاهدين تجمع بزرگ ديگري برپا كردند.

براساس گزارشهاي دريافتي ابعاد سركوب رژيم به‌حدي بود كه يك حكومت نظامي اعلام نشده در مناطق درگيري برقرار شده بود. نيروهاي رژيم كه از سوي ارگانهاي سركوب بسيج شده بودند، بيش از 50اتوبوس شركت واحد، تعداد زيادي ميني‌بوس و20بنز الگانس را براي انتقال دستگيرشدگان به‌صحنه آورده بودند.

دستگيرشدگان كه شمار آنان صدها تن گزارش شده است، به‌مراكز و شكنجه‌گاههاي مختلف منتقل شدند.

در مقابل كلانتريهاي منطقه از‌جمله كلانتري ميدان بهارستان نيز تجمعهاي اعتراضي براي آزادي دستگيرشدگان شكل گرفت.

معلمان آزاده در اعتراض به موج دستگيريها شعار مي‌دادند: «معلم زنداني آزاد بايد گردد»

براساس گزارشهاي دريافتي معلماني كه از سراسر كشور خود را به‌تهران رساندند تا در اين حركت گسترده اعتراضي شركت كنند، در دسته‌هاي مختلف تجمع كرده و خشم خود را نسبت به رژيم آخوندي و مزدوران سركوبگر آن ابراز مي‌كردند. تعداد زيادي از معلمان شهرستاني نيز توسط مأموران سركوبگر دستگير شدند.

لازم به ذكر است كه رژيم آخوندي براي جلوگيري از شكل‌گيري اعتراضات سراسري معلمان، از روزهاي قبل به‌تشديد سركوب آنان از طريق احضار، تهديد به انفصال از خدمت و پرونده‌سازي به‌منظور دستگيري دست زده بود. اما به‌رغم اين تمهيدات، معلمان آزاده امروز تجمعات خود را پيروزمندانه برگزار كردند.



شهرهاي ميهن صحنه اعتراض و تظاهرات معلمان آزاده



علاوه بر تهران، ساير شهرهاي ايران نيز روز گذشته صحنه اعتراض و تظاهرات معلمان آزاده و دلير ميهنمان بود.

در بندرعباس صدها تن از معلمان، تجمع اعتراضي برگزار كردند. در اين تجمع كه در پارك دباغيان برگزار شد، مأموران سركوبگر رژيم به معلمان معترض يورش برده و 4نفر را دستگير كردند. دو تن از دستگيرشدگان زنان معلم هستند.



اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق ايران

سازمان مجاهدين خلق ايران طي اطلاعيه‌يي در 18ارديبهشت درباره تجمع«هزاران تن از معلمان به جان‌آمده در اطراف مجلس ارتجاع»، به عزم و اراده معلمان به‌پاخاسته، به خصوص به زنان قهرماني كه رايت شرافت و مظلوميت معلمان عليه جور و ستم و سركوب آخوندي را به دوش مي‌كشند، درود فرستاد و آنها را به استمرار اعتراضات و اصرار بر خواستهاي برحق خود فرا خواند.

سازمان مجاهدين خلق ايران در اطلاعيه خود هم‌چنين از همه اقشار مردم آگاه و آزاديخواه خواست كه به حمايت از معلمان برخيزند.