Monday, April 30, 2007




اعلاميه حزب مشروطه ايران

جز مبارزه پيگير سياسی مردمی راهی نيست



حکومت اسلامی با خودفريبی و احساس کاذب قدرت، در گير پيکاری با مردم ايران از يک سو و جامعه بين المللی از سوی ديگر شده است. هجوم همه سويه نيروهای سرکوبگری و ارتجاع به زنان و کارگران و دانشجويان و معلمان، خفه کردن صدای روشنفکران و ويران کردن ميراث تاريخی ايران که مانند خاری در چشم تنگ اسلاميان (ايدئولوژی کنندگان مذهب) می رود، يک جبهه پيکار است؛ جبهه ديگر آن مداخلات مسلحانه در هرجا که بتوان اوضاع را بد تر کرد ؛ و سرانجام جبهه بحران اتمی که می تواند به بهای بسيار سنگين برای کشور ما تمام شود.
با آنکه پشتيبانی بين المللی از مردم ايران بی اثر نيست، بار مبازه اساسا بر دوش کسانی است که مستقيم تر در زير فشارند. در بيرون آنچه امکان داشته شده است و بيشتر هم خواهد شد. آزاديخواهان و مبارزان در بيرون از هر گروه وظيفه ای بالا تر از اين برای خود نمی شناسند. با اينهمه مردم ايران اند که با نه گفتن به رژيم و تن در ندادن به تجاوزات آن سرانجام بساط يکی از بد ترين حکومت های تاريخ ايران را درهم خواهند پيچيد. مشکلات سنگين زندگی و مبارزه در ايران بر هيچ کس پوشيده نيست و انتظار معجزه از مردم نمی توان داشت ولی هر چه بر عمر اين حکومت نادانی و جنايت بگذرد زندگی بر مردم سخت تر خواهد شد و هر چه مردم بيشترتن دردهند بر عمر اين رژيم بيشتر خواهد گذشت. جز مقاومت، آنگونه که زنان و دانشچويان و کارگران با قهرمانی ها و فداکاری های هر روزه خود نشان می دهند راهی نيست. تغيير رژيم از خارج و به ضرب بمباران و لشگر کشی به بهای موجوديت ملی ما می تواند تمام شود و از همه اينها گذشته شايسته ملتی مانند ايران نخواهد بود.
اين مردم ايران به رهبری پيشرو ترين نيرو های اجتماعی هستند که با پيکار سياسی پيگير، و مقاومت در هر مرحله و در هر سطح، هر چه هم کوچک، می توانند به حکومت ناشايستگان و واپسماندگان پايان دهند. امروززنان ايران اند که با نه گفتن به حجاب، هزار هزار به زندان می افتند. ديروز دانشجويان بودند که بهای آزاديخواهی خود را با زندان می دادند. روزی ديگر کارگران اند که پس از ماه ها به "جرم" تلاش برای تشکيل سنديکا از آزادی خود نيز مانند دستمزدشان محروم می شوند؛ و هر روز "اقليد"ی در يک گوشه ايران است که به جوش می آيد و خون فرزندانش به دست پاسدار و بسيجی ريخته می شود.
اين فداکاری ها و قهرمانی ها پايان نخواهد يافت. مردم می دانند چه حقوق و امتيازاتی از آنها گرفته و دريغ شده است. جمهوری اسلامی می تواند به "اسلام" و بمب اتمی اش بپردازد ولی مردم خواست ها و نياز های خود را دارند و ازپای نخواهند نشست.
پاينده ايران
زنده باد ملت ايران
حزب مشروطه ايران


حزب مشروطه ايران