Thursday, October 19, 2006

کميته بين المللي نجات دشت پاسارگاد : سالگرد صدور منشور کورش، پدر حقوق بشر


سالگرد صدور منشور کورش، پدر حقوق بشر، را گرامي بداريم
و خانه و شهر و آرامگاه او را از ويراني نجات دهيم

کميته بين ا لمللي نجات، بار ديگر روز بيست و نهم اکتبر همزمان با هفتم آبان ماه را به عنوان «روز کورش» بزرگ گرامي مي دارد. اين روز يکي از روزهاي ماهي است که تاريخ نويسان آن را ماه ورود کورش به بابل و صدور منشور کورش مي دانند؛ منشوري که نکات مطرح در آن ـ يعني : الغاي تبعيضات نژادي و ملي، آزادي انتخاب محل اقامت، الغاي برده داري، آزادي دين و مذهب و تلاش براي صلح پايدار ميان ملت ها ـ پس از قرن ها همچنان زنده، روشن و مورد تاييد و احترام همه ي کساني است که به ارزش انسان، و حقوق انساني او باور دارند.

اين منشور، که بيش از 25 قرن قبل از تصويب اعلاميه حقوق بشر از سوي مردمان ايران زمين و از زبان کورش بزرگ به جهانيان هديه شد، در سال 1350 / 1971 از سوي سازمان ملل متحد به عنوان اولين اعلاميه حقوق بشر جهان شناخته شد و نام سرزمين ما را به عنوان اولين سرزميني که صداي حقوق بشر از آن برخاست در جهان ثبت کرد.

کميته نجات پاسارگاد يک بار ديگر و به اين مناسبت دست ياري به سوي مردمان ايران و جهان دراز کرده و از همگان مي خواهد که براي حفظ خانه، شهر و آرامگاه کوروش بزرگ، پدر حقوق بشر، که در دشت پاسارگاد و تنگه بلاغي پراکنده اند با اين کميته همصدا شوند.

در عين حال از همه ي اعضاي کميته، هموطنان ايراني، و علاقمندان به گنجينه هاي بشري، از هر مليتي که هستند، مي خواهيم که در هفته بزرگداشت کوروش، از 22 تا 29 اکتبر، در هر کجايي که زندگي مي کنيد چند ساعتي از وقت خود را صرف تکثير اين اعلاميه و جمع آوري امضا براي نجات دشت پاسارگاد کنيد.

با مهر و احترام
اکتبر2006

کميته بين المللي نجات دشت پاسارگاد

http://www.savepasargad.com/
شماره فکس: 9630 - 352 - 509 (آمريکا)
آدرس پست الکترونيکي: admin@savepasargad.com