Wednesday, October 11, 2006

جبهه ملی ایران – اروپا : گزارش اولین پلنوم اروپائی


جبهه ملی ایران – اروپا

به دعوت شورای موقت جبهه ملی ایران – اروپا در روزهای شنبه و یکشنبه 15 و 16 مهر ماه 1385 ( هفتم و هشتم اکتبر 2006 ) در شهر کلن – آلمان پلنومی جهت تدقیق مواضع و تدارک کنگره این تشکل برگزار گردید. پلنوم در روز و ساعت مقرر با پخش سرود مهر ایران آغاز و با قرائت دو پیام از طرف آقایان ادیب برومند رييس شوراي مركزي و هيئت رهبري جبهه ملي ايران و کوروش زعیم مسئول روابط عمومی جبهه ملی ایران شروع به کارکرد.

در این نشست دو روزه نمایندگانی از کشورهای سوئد ، بلژیک ، فرانسه ، هلند ، قبرس ، آلمان و قبرس شرکت داشتند. بعلاوه دو نماینده از سازمان جمهوری خواهان ملی ایران نیز با حفظ هویت سازمانی خود شرکت نمودند. پلنوم در فضائی کاملا دوستانه به بحث و گفتگو پرداخت و به نتایج مثبت و مهم رسید.

دستور کار پلنوم به شرح زیر اعلام شده بود :

1.بحث و گفتگو پیرامون کنگره جبهه ملی ایران – اروپا .

2. بررسی آئین نامه ، منشور و اساسنامه پیشهادی

3. بررسی نوع همکاری با تشکل ها و منفردین در جبهه ملی ایران – اروپا



مهمترین رویدادهای پلنوم.

پلنوم با حفظ استقلال سیاسی وتشکیلاتی و ضمن تاکید مجدد براصل جمهوریخواهی، اصول هفتگانه عقاید سیاسی جبهه ملی ایران را به عنوان منشور موقت خود برگزید.

بیشترین وقت این پلنوم صرف بحث وبررسی اساسنامه پیشنهادی گردید که در نهایت کمیسیون ویژه ای تشکیل شد تا در عرض دو هفته پیشنهادات تکمیلی و نظرات اصلاحی را جمع آوری کرده و بعد از رسیدگی مجدد در اختیار شورای موقت جبهه ملی ایران - اروپا قرار دهد.

سازمان جمهوریخواهان ملی ایران در این نشست با ارائه یک عضو به شورای موقت جبهه ملی ایران – اروپا، رسما به عنوان یک فراکسیون به جبهه ملی ایران – اروپا پیوست.

حاضرین در این پلنوم ضمن بررسی موارد گفتگو ، پیشنهادات خویش را جهت راهبرد های اساسی کنگره ابراز داشتند و شورای موقت جبهه ملی ایران - اروپا موظف گردید برای برقراری هرچه گسترده تر کنگره آتی برای تماس با همه ملیون ایران اقدامات لازم را بعمل آورد. این پلنوم بعد از ظهر یکشنبه با پخش سرود مهرایران در فضائی سرشار از امید و حس همکاری و تعاون در تشکل جبهه ملی ایران - اروپا پایان یافت.

شورای موقت جبهه ملی ایران - اروپا

----------------------------------------------------------------------------

پیام آقای ادیب برومند رييس شوراي مركزي و هيئت رهبري جبهه ملي ايران

بنام خداوند جان و خرد

پلنوم فعالان جبهه ملي ايران در اروپا،

از اينكه عده اي از فعالان دلبسته به جبهه ملي ايران و معتقد به هدفهاي وطن خواهانه و آزادي طلبانه زنده ياد دكتر محمد مصدق اقدام به برپايي پلنوم در جهت تشكيل شوراي مركزي جبهه ملي ايران در اروپا نموده اند، بسيار خوشوقت و شادمانم.

اميد است در سايه پروردگار و نيت پاك و اعتقاد بي شائبه و همت والاي آن عزيزان، تشكيلات منظمي بر وفق اساسنامه و منشور جبهه ملي، در اروپا ايجاد گردد.



رييس شوراي مركزي و هيئت رهبري جبهه ملي ايران

اديب برومند

تهران- 15 مهر 1385

-------------------------------------------------------------------------------------



پيام آقای كورش زعيم به گردهمايي سازماني فعالان جبهه ملي ايران در اروپا

شنبه 15 مهر 1385 (7 اكتبر 2006)

با درود به هم ميهنان هم انديش و مبارز ما در اروپا:

اكنون كه كشور ما درگير جنگ سياسي داخلي و جنگ سياسي بين المللي شده است و بحران مزمن سياسي و اجتماعي كشور به مرحله اي خطرناك ولي سرنوشت ساز رسيده، هشياري، همبستگي و همسويي نيروهاي ملي، بويژه جبهه ملي ايران كه اميد ملت ايران براي نجات ميهن از سراشيبي رويدادهاي نابود كننده اي كه اقتصاد و يكپارچگي و آينده كشور را هدف گرفته اند مي باشد، يك وظيفه ملي است.

نظام جمهوري اسلامي اكنون به دوران سرنوشت ساز حيات خود رسيده است، و ما اميدوار هستيم كه جبهه ملي ايران، با پيشينه بيش از نيم قرن فعاليت و مبارزه سياسي عليه خودكامگي، فساد و بيداد، بار ديگر فرصت مشاركت موثر درنجات كشور وهدايت آن بسوي مردمسالاري، عدالت و پيشرفت اقتصادي و اجتماعي را بيابد. ما وظيفه داريم نگذاريم انديشه هاي واپسگرا و سياستهاي بحران ساز گروهي انحصارطلب، قدرت پرست و ناهوشمند، كه كشور ما را بيش از ربع قرن است از قافله تمدن و پيشرفت بازداشته و به قهقرا كشانده اند، اين ميهن از جان عزيزتر ما را، به نابودي بكشانند.

ما به يكديگر نياز داريم. ما در ايران، در صف مقدم جبهه، به پشتيباني و لجيستيك شما در برونمرز نياز داريم. ما كه در خفقان بسر مي بريم، به قلم شما و صداي شما نياز داريم. شما بايد اين همبستگي را روز بروز تنگ تر و سازماندهي را روز بروز كارآتر كنيد. در اين دوران خطير، ديگر سليقه هاي شخصي، اختلافات شخصيتي و رقابت هاي درون سازماني، بي اعتنايي به آرمانهاي مقدس جبهه ملي ايران بشمار مي آيد.

من اين نخستين گردهمايي سازماني فعالان جبهه ملي ايران در اروپا را كه پس از حدود يك سال تلاش و همدلي برپا شده است، نويد خبرهايي خوشتر بشمار مي آورم و موفقيت شما را آرزو دارم. ما اميدواريم كه اين سرآغاز يك حركت تشكيلاتي موثر و فعاليت هاي سازماني نقش آفرين در راستاي سرفرازي ميهن عزيز ما باشد.



-----------------------------------------------------------------------------------

قطعنامه پلنوم جبهه ملی ایران- اروپا آلمان 16 مهرماه 1385

توضیح :

شرکت کنندگان در پلنوم تدارک کنگره جبهه ملی ایران- اروپا پس از دو روز بحث و تبادل نظر درباره امور سازمانی و خط و مشی سیاسی جبهه ملی ایران- اروپا، "اصول هفتگانه عقاید و هدفهای جبهه ملی ایران" را موقتا بعنوان منشور سیاسی خویش تایید کردند و در مورد اوضاع وخیم و بحرانی کنونی ایران نکات زیر را تصویب نمودند:

1- تجربه چندین ساله حاکمیت جمهوری اسلامی نشان میدهد که این نظام نه تنها کشور ایران را در عرصه بین المللی دچار بحران، انزوا و بی اعتمادی نموده و به آن صدمات جبران ناپذیر وارد آورده، بلکه در پهنه سیاست درونی نیز جز واپسماندگی اقتصادی و اجتماعی، فقروفساد و نا امیدی چیز دیگری برای مردم به ارمغان نیاورده است.

2- ماجرای "غنی سازی اورانیوم برای تولید انرژی هسته ای" نمونه بارزی از سیاست بحران آفرینی حکام جمهوری اسلامی است. روند این سیاست کشور ما را در چنان شرایط خطرناکی قرار داده که پیامدهایش میتواند با کمتر فاجعه تاریخی معاصر ایران قابل مقایسه باشد.

3- امنیت و یکپارچگی میهن و منافع ملی ما هم از درون توسط سیاستهای ماجراجویانه، انحصارگرانه و دیکتاتورمابانه حاکمیت جمهوری اسلامی و هم از برون توسط محا فل جنگ طلب بیگانه تهدید میشود.

4- مخالفت آشکار رژیم جمهوری اسلامی با روند صلح خاورمیانه و دخالت او از طریق آموزش نظامی و کمکهای تسلیحاتی و مالی به گروههای افراطی در خاورمیانه و لبنان که هزینه های آن همگی از سرمایه ملت ایران تامین میشود، کشور ما را بصورت هدفی مشروع برای حمله نظامی قدرتهای بیگانه به تاسیسات نظامی، صنعتی و اقتصادی در آورده است. پیامدهای بسیار ناگوار کوتاه و درازمدت چنین حمله ای برای کشور و مردم ایران بر کسی پوشیده نیست.

5- برای استفاده صلح آمیز از تکنولوژی پیشرفته هسته ای ملت ایران نیازی برای چنین بحرانسازی هایی ندارد. چنانچه حکام جمهوری اسلامی برای حفظ موجودیت نظام و منافع خویش سودای ساختن سلاح اتمی را دارند، باید بدانند که این سیاست ماجراجویانه محافل امنیتی- سپاهی و رهبری بهانه مناسب و مشروعی بدست قدرتهای بزرگ میدهد تا برنامه های استراتژیک خود را در منطقه خاورمیانه آسان تر اجرا کنند.

6- سالهاست که باید ملت ایران فشار و محرومیتهای ناشی از انزوای بین المللی را تحمل کند. سالهاست که ملت ایران از ابتدایی ترین حقوق شهروندی (تساوی حقوقی زن و مرد، آزادی بیان، عقیده و مذهب آزادیهای فرهنگی- قومی و دیگر حقوق بشر) محروم است. چندیست که گرانی سرسام آور، نا امنی و دیگر فشارهای طاقت فرسای اجتماعی زندگی عادی مردم را تباه کرده است. در چنین شرایطی بیم آن میرود که این وضع به انفجار و آشوب بیانجامد و کیان کشور را متلاشی کند.

7- دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی از هیچ منظری نماینده منتخب آزاد مردم ایران نیست. نظام جمهوری اسلامی حاکم در ایران ناقض حاکمیت ملت وحقوق بشر در ایران است. ما راه برون رفت از این شرایط بحرانی و خانمانسوز را برکناری نظام جمهوری اسلامی میدانیم. باید هر چه زودتر اختیارات بدون مسئولیت لغو شود، نهاد دین از دولت و حکومت جدا شده و در گزینشی آزاد و دمکراتیک حاکمیت ملت تامین گردد.

8- پلنوم جبهه ملی ایران- اروپا از همه نیروهای ملی و دمکراتیک دعوت میکند که در کنگره آتی این تشکل فعالانه شرکت نمایند