Wednesday, October 11, 2006

اتحاديه سوسياليست های انقلابی ايران: فراخوان اتحاد عمل بر عليه سفر خاتمی به بريتانيا

قرار است که محمد خاتمی در اواخر اکتبر و اوايل نوامبر 2006 (آبان 1385) به بريتانيا سفر کند. در روز 31 اکتبر، برابر با 9 آبان، «مينگيز کمبل»، صدر اعظم دانشگاه «سنت اندروز» اسکاتلند، و رهبر «حزب ليبرال دموکرات» بريتانيا، به خاتمی مقام افتخاری ی «دکتر حقوق» اين دانشگاه را تفويض خواهد کرد. وی همچنين قرار است که «انستيتو ی آموزش های ايرانی» دانشگاه را رسماً گشايش دهد و سخنرانی ای در يکی از سالن های دانشگاه انجام دهد.


روز بعد، چهارشنبه 1 نوامبر، خاتمی در مقر لندن «چتم هاوس»
(
Chatham House که سابقاً به عنوان «بنياد سلطنتی در امور بين المللی» معروف بود، سخنرانی ای در مورد "گفتگوی تمدن ها" انجام خواهد داد و سپس از ساعت 30/17 تا 30/18 به سئوالات خبرنگاران جواب خواهد داد.

ما تمام نيروهای اپوزيسيون چپ به حکومت خونين بورژوايی رژيم اسلامی در ايران را به بسيج نيروهای خود برای اعتراض های گسترده به حضور خاتمی در بريتانيا و سخنرانی های وی در مورد "گفتگوی تمدن ها" فرا می‌خوانيم. به نظر ما اتحاد عمل بر عليه مقامات رژيم ايران، فرای اختلاف نظرهای موجود بين گروه ها و احزاب موجود، امکان پذير و امری حياتی می باشد.

ما از همه نيروها درخواست می کنيم که در جهت هماهنگی و سازماندهی اعتراضات، و تبادل اطلاعات در مورد ديگر سخنرانی های خاتمی، با آدرس پست الکترونيکی mobaarezeh@fastmail.fm تماس گيرند.

اتحاديه سوسياليست های انقلابی ايران

10 اکتبر 2006 (18 مهر 1385)