Saturday, May 27, 2006

حزب مشروطه ايران: جمهوری اسلامی ايران را به آشوب می کشاند


خبر های بالا گرفتن آشوب و خونريزی در بلوچستان به اندازه کافی نگران کننده است ولی بلوچستان تنها نيست و شعله های آشوب در هر گوشه کشور زبانه می کشد. هنوز خبر کشتار مسافران در راه کرمان نرسيده تبريز صحنه بزرگ ترين تظاهرات می شود. کوچک ترين بهانه برای دامن زدن به اغتشاشات بزرگ کافی است و کمترين اعتراض به بد ترين گرايش ها و تند ترين موضع گيری ها ميدان می دهد. هر خشونت به وحشيگری در ابعاد بزرگ می انجامد.

واکنش رژيم به کشتار مسافران در راه کرمان، که می بايد در همه جا و پيش از همه در خود آن استان محکوم شود، بمباران بيدريغ آبادی های آن استان و سرکوبگری پردامنه مردم است. سران جمهوری اسلامی بجای آنکه به ريشه های بحران ژرفی که در آن استان و به درجات ديگر در بيشتر سرزمين ما پديد آمده توجه کنند چاره را در تشديد سياست هائی ديده اند که زاينده بحران هاست.

بی هيچ مبالغه می توان گفت که در ميان اقوام ايرانی هيچ کدام به اندازه بلوچان در جمهوری اسلامی زير فشار و تبعيض و محروميت نبوده اند. حکومت آخوندی بطور منظم بلوچستان را از نيروی آموزش ديده خالی می کند، رهبران مذهبی بلوچ را از ميان می برد، مسجد هايشان را خراب می کند، مردم را به زور و تهديد "به اسلام مشرف" می کند ( يعنی از مدهب هشتاد درصد مسلمانان جهان برمی گرداند؛) به هيچ بلوچ فرصت پيشرفت نمی دهد؛ مردم را در محروميت رها کرده است؛ و اکنون که گروه های روزافزونی از بلوچان به جان آمده اند و دست به اقداماتی می زنند که به سود هيچ کس نيست پاسخی چز بمباران و فرستادن نيرو های نظامی ندارد.
همکاری نيرو های ملی و آزاديخواه بر سر اصول، و برکنار کردن اين رژيم با مبارزه سياسی مردمی نمانده است.

بلوچستان بجای لشگر کشی و بمباران نياز به سياست های مردمی دارد. شناخت حقوق بشر بلوچان، سرازير کردن جزء کوچکی از پول های بی حسابی که در چاه جمکران می ريزند به طرح های توليدی و عمرانی و سپردن کار های هر محل به مردم آن محل، نه تنها در بلوچستان بلکه در همه ايران، تنها راه جلوگيری از نا آرامی هائی است که روزافزون خواهد بود. جهموری اسلامی در قلب همه مسائل ايران قرار دارد ولی هيچگاه به اين اندازه برای موجوديت ملی ما خطر ناک نبوده است. بحران مهلک اتمی که مسئوليت آن سراسر به گردن حکومت اسلامی است و پايمال کردن سرتاسری حقوق بشر، ايران را با خطر جنگ و ازهم گسيختگی ملی روبرو کرده است.

برای ما راهی جز همکاری نيرو های ملی و آزاديخواه بر سر اصول، و برکنار کردن اين رژيم با مبارزه سياسی مردمی نمانده است.

پاينده ايران
زنده باد ملت ايران
حزب مشروطه ايران